recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanaler fra Blue Ray afspiller/optager væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanaler fra Blue Ray afspiller/optager væk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
droner Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2006
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér droner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kanaler fra Blue Ray afspiller/optager væk
    Sendt: 03-December-2014 kl. 15:35
Hej,
 
Jeg har et Samsung D8005 TV og en Samsung Blue Ray Afspiller/optager. Disse er forbundet via et HMDI-kabel og fungerer fint hvad angår afspilning. MEN af en eller anden grund kan jeg ikke finde nogen TV-kanaler længere når jeg er på afspiller-kilden. Det har virket før, men nu er der sort skærm og det hjælper ikke at køre en søgning. Hvordan hulen kan det gå til?
 
Jeg har naturligvis tjekket, at alle kabler sidder som de skal :-)
 
Håber I kan hjælpe!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 17:03
Tv tuneren i din optager er måske brænd af.

Er den over 2 år gammel ?
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 17:13
Har du slet ingen kanaler ? Yousee har slettet nogle analoge kanal og flyttet nogle digitale
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
droner Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2006
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér droner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 18:11
Der er slet ingen kanaler :-( Vi har Stofa og på tvdelen er der ingen problemer. Afspilleren er 1 år gammel.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 19:09

Hvilken model Recorder har du.? Er det en E eller F model.?
Har på en E model jeg havde, oplevet det du har, alle kanaler væk og en søgning fandt ingen, den fik et nyt bundkort, så virkede den igen, indtil det skete en gang til og en gang til, nu har jeg en F model.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tinem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2014
Sted: Kgs. Lyngby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tinem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 11:47
Jeg har samme problem, dog kan jeg godt se nogle af kanalerne fra Harddisk samt optage og mit TV har INGEN problemer efter indlæsningen. Jeg regner da med at når man indlæser på TV, så blive Harddisk automatisk også opdateret?

Har nu brugt snart over en uge til at løse problemet uden held. Ikke så nemt når man ikke er teknisk minded. Og det kan da ikke være rigtig at man igen skal betale et teknikerbesøg, fordi måske YouSee har klumret i det. :-(

Harddiskoptager - SAMSUNG BD-C8200 250G KOMBI - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C8200/XEE

TV - SONY LCD - Model no KDL-32EX500 SFR NO 9414050 DATE OF MANUFACTURE 11/2012 - http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-32EX500

Dongle - SONY Wireless Lan Adapter 5V - Model No. UWA-BR100 4CE6761D7415 COAO

De kanaler på harddisk som jeg har problemer med er efter at have testet ca. 30 kanaler:

Svagt eller intet signal
DR2 - TV2 HD - K5 HD - DK4 HD

Tjenesten er ikke tilgængelig
Guiden - TV3 HD - TV3+ HD - 3 Puls - Kanal 4 - 6rn HD - C9 HD - TLC HD - Disn HD

Resten af kanalerne op til 30 fungerer fint.

@hansie nævner at tv tuner kan være brændt af. Kan dette være tilfældet hos mig og hvis ja hvordan tester jeg så dette? Både tv og harddisk er købt i december 2010 og kostede mig ca. kr. 5.000 for hver. Kan da ikke være rigtig hvis man betaler så maget og tv tuner går i stykker efter 4 år?

Håber nogen har tid og lyst til at hjælpe, tak. .-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 11:57

Har du på Recorderen foretaget en ny kanal søgning.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tinem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2014
Sted: Kgs. Lyngby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tinem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 12:16
Nej det ved jeg ikke hvordan man gør? Troede de blev indlæst samtidig med TV opdateringerne. De er jo forbundet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 12:24

Det er jo 2 separate enheder, så hvordan skulle det kunne lade sig gøre. Så ind i opsætning og genindlæs kanaler på Recorderen, så kører det igen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tinem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2014
Sted: Kgs. Lyngby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tinem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 13:50
Tusind tak til @Radiomanden. Du har sparet mig for teknikerbesøg eller udskiftning af harddisk m.m. Har endelig fået det til at virke. :-)

Det var jo en tekniker som i sin tid installerede og satte enhederne til og her var der jo ikke tid til at fortælle mig hvad det hele gik ud på. Det gør det ikke bedre at det er 2 forskellige produkter samt 2 betjeninger og at manualerne ikke passer. Forbander den ekspedient som i sin tid solgte mig disse 2 produkter, hvor man jo ikke har mulighed for at følge manualen og selv lære det hele. ØV ØV
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:14

Manualerne har man jo så man ved hvordan man gør når det skal sættes op, og når der er noget som skal ændres.
Via HDMI CEC som forklaret i manualerne, så er der mulighed for styring af Recorder via TV Remote.(Visse funktioner).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
droner Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Maj-2006
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér droner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvilken model Recorder har du.? Er det en E eller F model.?
Har på en E model jeg havde, oplevet det du har, alle kanaler væk og en søgning fandt ingen, den fik et nyt bundkort, så virkede den igen, indtil det skete en gang til og en gang til, nu har jeg en F model.
Jeg har en BDE8300NXE. Måske jeg skal prøve at smide en op i Elgiganten!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu