recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: Kan ikke åbne safari efter osx update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: Kan ikke åbne safari efter osx update

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: Kan ikke åbne safari efter osx update
    Sendt: 20-December-2014 kl. 19:00
En klassekammerat kan ikke åbne safari på hendes MacBook Pro, efter hun har opdateret osx til den sidste nye udgave. Nogle ideer til, hvad hun kan prøve?

Redigeret af aerik - 07-Januar-2015 kl. 10:37
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 13:06
Der er højst sandsynligt kommet noget adware ind på hendes Mac. Se her:

Det burde kunne fjernes med AdwareMedic. Link til det på samme side.

Where did it come from?

The short answer: from an installer for some app you were tricked into downloading from an unsavory site. This may be a site like Download.com or Softonic, or a site offering streaming of "free" videos, or from a piracy site or torrent, or something else similar.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 15:17
Har ikke seæv haft den i hænderne, men får det her en af dagene. Hun har haft den forbi eplehuset, som oplyser hende det er virus. Hun skal gå hjem og tage backup og komme forbi igen til en formatering og geninstallering, det skal de så have 600kr for.
Nu er det længe siden jeg har siddet med en Mac i hænderne, men det skulle der vel for pokker ikke være et problem med at gøre selv?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 15:45
Min søster har lige klaget over samme problem, har ikke nået at se på den endnu...

Til formatering - så det lige ud af landevejen..
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Min søster har lige klaget over samme problem, har ikke nået at se på den endnu...

Til formatering - så det lige ud af landevejen..


Mente jeg nok.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 16:28
Formatering er bare at holde Cmd + R nede under opstart.

Jeg tror ikke det er virus, men derimod noget adware, og det kan fjernes med AdwareMedic på et øjeblik.

Se mit link fra 21. dec. om Genio adware.

Hvis hun ikke har andre browsere end Safari installeret, så kan man hente en anden på App Store, fx Maxthon Browser, og derefter hente AdwareMedic.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 16:37
Må indrømme jeg også har min tvivl, netop pga for link, men har som sagt ikke har haft den i hænderne. Men starter med dit link og ender med format hvis det ikke dur
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 10:39
Brixens link løste problemet med at safari ikke kunne åbne. Der var en del snavs på hendes computer.
Den var dog stadig langsommere i brug, end Hamadou Djiko Issaka er til at ro, så lavede en gendannelse af den, og nu spiller alt igen. Pigebarnet føler hun har fået en ny computer ud af det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu