recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD fra Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD fra Boxer

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 23:59
Technotrend har  ikke problemer med drivers, der er fuld CI support.

Min erfaring er kun fra dvbviewer, som har en meget bred support af TV-kort med CI-interface.

Der må stå i beskrivelsen til DVBLogic, hvilke TV-kort, der er suporteret også med hensyn til CI-interface og vælge tv-kort ud fra dette..

Boxer understøtter ikke multible dekrybtering, altså flere kodet kanaler pr. CAM-modul.

En løsning med flere technotrend TV-kort med CAM-modul, vil være billigere, selvom jeg må medgive at digital devices er en meget elegant løsning.
Digital devices er det også smart på en anden måde, fordi den løsning til flere TV-kort kun kræver et PCI-e slot, mens en anden løsning vil kræve flere...  

Endelig har de jo en løsning med en netværkstuner.
Om den kan bruges til kodet kanaler og hvilket software ved jeg ikke.. (men elegant hardware)
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:04
DVBLogic har samme problem med de officielle drivere som DVBViewer. Se her hvor de af avh omtalte drivere kan downloades. Jeg skiftede drivere - og sørme om det ikke nu er lykkedes mig at se Boxer HD kanaler i WMC vha DVBLink Clap

Mange tak alle sammen for gode indspark!
 
Èn tuner er nu én for lidt - så der skal købes ind som det næste.

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Digital devices er det også smart på en anden måde, fordi den løsning til flere TV-kort kun kræver et PCI-e slot, mens en anden løsning vil kræve flere... 


Jeg har kun et PCIe x1 slot, så det må blive Digital Devices.

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Interessant. Mener også de droppede CI+ i Sverige en overgang. Ved ikke om det fortsat er tilfældet


Nogen der har genskab til om Sverige stadigvæk ikke bruger CI+? Ville være en god indikation af om man bør indkøbe nye tunere ...
Still learning ...
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 10:55
Jeg har fået svar fra Boxer omkring CI+. Det er ikke en fejl det er slået fra.
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 11:50
Det lyder spændende.
Nogen der har prøvet det af med en af Digital devices netværkstunere..?

http://www.digital-devices.eu/shop/en/networktuner/network-tv-tuner/222/dd-octopus-net-v2-c2t2/4-kabelip-netzwerktuner

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 22:37
Tak for info alle sammen :-)

Jeg har lige monteret mit nye T2 kort fra Digital Devices og kan bekræfte at Boxers T2 kanaler også virker i MediaPortal.

Men der er noget der undrer mig... Jeg har kun et tv2 DK kort, men hvis jeg sætter mit ca-modul+kort i mit tv, kan jeg også se:

tv2 Norge
tv4 sverige
ZDF

Men jeg kan ikke se dem på min pc.
Nogen der ved hvorfor?

Mvh


Redigeret af stefanb - 04-Februar-2015 kl. 22:38
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 11:45
Jeg er tæt på at hoppe på Boxer vognen med den forhåbning at CI+ holder sig langt væk et stykke tid.

Hvis jeg vil bestille et CA modul fra deres hjemmeside, koster det 396. 

Spørgsmålene er så :

1. hvor finder jeg billigst et CA modul ? det giver jo f.eks ikke mening at det kan klare CI+ - electrola har f.eks. dette : http://www.electrola.dk/shop/boxer-godkendt-ca-484p.html

2. Findes der et CA, som kan klare decryptering af flere kanaler, evt. inden for samme MUX, samtidig ?

3. Jeg tænker at det er oplagt med en SmartWi II hvis man gerne vil kunne "betjene" 4-5 tunere / CA samtidig. Dette er jo også fremtidssikret ifht. et evt. skifte til canal digital eller lign. hvis Boxer alligevel aktiverer CI+

4. Gad for resten vide om man kan bruge CI'et fra Terratec H7(som nok i min udgave ikke kan klare dvbt2) sammen med andre tunere (her har jeg et par af DD's dvbt2 tunere) - selve H7 kunne man så bruge sammen med DR's kanaler.




Redigeret af confused - 10-Februar-2015 kl. 12:15
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 17:45
Jeg anvender både ci+ og Ci  CAM til Boxer, begge dele virker, men CI+ er jo ikke implemeteret i PC-løsninger, men det er jo underordnet, nu hvor Hd kanalerne også virker.
Det du linker til er vel en OK-pris...

Med hensyn multi-dekrybting tror jeg ikke det virker, mener digitalt.tv engang lavede nogle test..

Det eneste man kan gøre er at bestille flere smart-card fra Boxer mod en engangsbetaling (op til fire).




Redigeret af avh - 10-Februar-2015 kl. 17:46
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 22:13
Der står noget omkring multidecrypt og multichannel decryption i Mediaportals Wiki

Et stykke nede på siden er Digital Devices beskrevet.

Som jeg forstår det, skulle det være muligt at dekryptere mere end 1 kanal ad gangen, bare ikke med den samme tuner. Altså så 2 tunere deler cam modul. Men så skal cam modulet jo sikkert også understøtte det.

Jeg synes at jeg har prøvet alle kombinationer af indstillinger på mit grej, men jeg har endnu ikke haft held med at få det til at virke. Heller ikke ved brug af 2 tunere/1 kanal pr. tuner.
Men det kan jo også være pga. af mit cam modul.

EDIT:
Måske kan sådan et her bruges:
CA

Redigeret af stefanb - 10-Februar-2015 kl. 22:28
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

 
Det eneste man kan gøre er at bestille flere smart-card fra Boxer mod en engangsbetaling (op til fire).



Ifht. kort tænker jeg jo at bruge SmartWi :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Der står noget omkring multidecrypt og multichannel decryption i Mediaportals Wiki

Et stykke nede på siden er Digital Devices beskrevet.

Som jeg forstår det, skulle det være muligt at dekryptere mere end 1 kanal ad gangen, bare ikke med den samme tuner. Altså så 2 tunere deler cam modul. Men så skal cam modulet jo sikkert også understøtte det.

Jeg synes at jeg har prøvet alle kombinationer af indstillinger på mit grej, men jeg har endnu ikke haft held med at få det til at virke. Heller ikke ved brug af 2 tunere/1 kanal pr. tuner.
Men det kan jo også være pga. af mit cam modul.

EDIT:
Måske kan sådan et her bruges:
CA

Tak for tippet omkring CA :-) jeg ved dog ikke om jeg gider være pioner på denne.

Men det er godt nok lidt af en udskrivning, hvis man f.eks. ønsker at kunne optage 4 kodede kanaler samtidig.... fyda !
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:


Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Der står noget omkring multidecrypt og multichannel decryption i Mediaportals Wiki

Et stykke nede på siden er Digital Devices beskrevet.

Som jeg forstår det, skulle det være muligt at dekryptere mere end 1 kanal ad gangen, bare ikke med den samme tuner. Altså så 2 tunere deler cam modul. Men så skal cam modulet jo sikkert også understøtte det.

Jeg synes at jeg har prøvet alle kombinationer af indstillinger på mit grej, men jeg har endnu ikke haft held med at få det til at virke. Heller ikke ved brug af 2 tunere/1 kanal pr. tuner.
Men det kan jo også være pga. af mit cam modul.

EDIT:
Måske kan sådan et her bruges:
CA


Tak for tippet omkring CA :-) jeg ved dog ikke om jeg gider være pioner på denne.

Men det er godt nok lidt af en udskrivning, hvis man f.eks. ønsker at kunne optage 4 kodede kanaler samtidig.... fyda !


Hvis du nu alligevel vil være pioner så er der også en anden model HER

Op til 8 kanaler, men prisen
Det er jo en vanvittig pris for så lidt :-)
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg anvender både ci+ og Ci  CAM til Boxer, begge dele virker, men CI+ er jo ikke implemeteret i PC-løsninger, men det er jo underordnet, nu hvor Hd kanalerne også virker.
Det du linker til er vel en OK-pris...

Med hensyn multi-dekrybting tror jeg ikke det virker, mener digitalt.tv engang lavede nogle test..

Det eneste man kan gøre er at bestille flere smart-card fra Boxer mod en engangsbetaling (op til fire).


Står også lige og afventer skal/skal ikke. Vil gerne hoppe på DD´s Netværks tuner men 2300-2400,- kr for noget som kan vise sig at være spildt om en måned hvis de genaktiverer CI+. Det er rigtig mange penge.
Kunne være rigtig godt hvis man på en eller anden måde kunne få oplyst om dette er en permanent ordning...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu