recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - gds soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

gds soundbar

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
peterekholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2014
Sted: Borup, Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: gds soundbar
    Sendt: 26-December-2014 kl. 20:13
I en nøddeskal: jeg har et par højttalere til overs, som jeg vil bruge i stedet for tv'ets (panasonic viera e6) indbyggede.
Når jeg ser film, tænder jeg for det store surroundanlæg, men til daglig brug tænker jeg mig at en lille forstærker forbundet til mine ekstra højttalere tænder sammen med tvet, og at jeg kan styre volumen som vanligt ved at skrue oo og ned på tv'et. Altså i bund og grund en erstatning for tvets indbyggede højtalere. Jeg er ikke interesseret i en ekstra remote til at styre min hjemmelavede soundbar, så jeg kan ikke bruge tvets line out. Tvet har en hdmi med arc; er det en mulughed at gp den vej, evt noget selvbyg eller en billig forstærker?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 20:31

hvis den tilsluttede enhed har ARC og HDMI CEC som Suorround anlæg har, så ja.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 20:39
Mht tvet, skal.det have CEC? Eller er det irrelevant?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 20:40
Det lyder da for bøvlet og uskønt. En soundbar er jo netop designet til opgaven, og fungerer derfor optimalt med både betjening og udseende.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 20:43

Det er også IMHO den løsning der bør bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 20:53
Så en panasonic soundbar? Eller et andet mærke - såvidt jeg forstår er VIERA Link bare panasonics navm for CEC?
Kan man få soumdbars uden højttalere? Mest fordi jeg har dem allerede og tænker at snedkerere lidt
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 20:56

En Soundbar uden højttalere hedder en Reciver.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:03
Køb en bilforstærker, en 12VDC strømforsyning og en el-spareskinne til at tænde/slukke forstærkeren sammen med TV'et.

Så kan du få styret dine GDS evner :-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:04
Jeg har bare ikke brug for flere indgange, bluetooth, wifi og hvad hr vi, som på en receiver. Måske jeg skulle købe en billig soundbar og skifte højttalerne.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:07
Pallec: lyder som noget a la det jeg tænker på. Ville det løse mit ønske om at kun skrue op og nedv via tv-remoten?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af peterekholm peterekholm skrev:

Pallec: lyder som noget a la det jeg tænker på. Ville det løse mit ønske om at kun skrue op og nedv via tv-remoten?

Yep.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 21:16
Har du et forslag til en.sådan bilforstærker? Den skal vel have hdmi cec?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu