recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix nw-4-8 fejl Samsung H7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix nw-4-8 fejl Samsung H7005

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 17:55
Jeg tror at du har ret, Per.

Jeg tror også, at de fleste af os forhaster os. Vi forlanger mere end udviklingen finder sted. Selv om det allerede er fantastisk, så vil vi mere.
Men du har jo apple tv, indtil det andet virker, så hvorfor ærgre sig gul og grøn?

Heldigvis har du kun problem med en lyd der kan forbedres.

Tror du ikke, at Samsung indhenter apple, så du bliver fri for problemet?

Ps det ville nu også irritere mig.

Redigeret af bentpetersson - 29-December-2014 kl. 17:57
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 17:58
Bent! Læs nu HELE tråden, inden du svarer!!!

Der er allerede én, som har fået at vide, at der arbejdes på en ny firmware, som skal løse problemet!

Jeg ved godt, at som Samsung-ejer, er du "farvet" i din holdning til mærket. Og ydermere ret faktaresistent, når det kommer til Samsungs fejlhistorie.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 18:52
Måske har du, Henrik, hvis du læser tråden igennem erfaret, at vi omtaler to ting. 1. Om at kunne se Netflix og 2. At få lyden på Netflix til at fungere optimalt.







Redigeret af bentpetersson - 29-December-2014 kl. 19:08
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bent! Læs nu HELE tråden, inden du svarer!!!

Der er allerede én, som har fået at vide, at der arbejdes på en ny firmware, som skal løse problemet!

Jeg ved godt, at som Samsung-ejer, er du "farvet" i din holdning til mærket. Og ydermere ret faktaresistent, når det kommer til Samsungs fejlhistorie.

M.v.h.

Prøv lige at kigge indad og se om du ikke også er "farvet" mht til Samsung.... Confused
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 19:12
Bentpettersen: har indberettet tråden og syntes den var destruktiv, jeg har nu læst indlæggene igennem og jeg finder ikke anledning til at moderere.

Det er ok at være uenige, og nogle gange går man måske mere følelsesladet ind i en diskussion end andre, men man må jo være opmærksom på at hvis man undviger eller ikke svarer på hvad andre spørger så kan det vel ikke undgåes at folk forsøger endnu mere ihærdigt på at få svar på deres spørgsmål.. For mange kan det jo være mindst lige så respektløst at ignorere eller undlade at respondere på andres indlæg, som at tale grimt til hinanden ..Bare et venligt input herfra.
Mvh

René
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg tror også, at de fleste af os forhaster os. Vi forlanger mere end udviklingen finder sted. Selv om det allerede er fantastisk, så vil vi mere.


Tror du ikke bare de fleste forlanger at det der virkede da man købte fjernsynet bliver ved med at virke?
Jeg ville blive noget skuffet, hvis min bil begyndte at springe 5 gear over efter en softwareopdatering af gearkassen. Bevares den ville da stadig være brugbar som bil, men jeg ville banke på døren til værkstedet hver eneste dag.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Men du har jo apple tv, indtil det andet virker, så hvorfor ærgre sig gul og grøn?


Fordi det har virket tidligere, men nogen har fucked up i softwaren og kan åbenbart ikke finde ud af at fixe det.

Tro mig, jeg ville være noget tosset, hvis jeg havde det problem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:33
Du har jo helt ret Klaus.
Idag hvor selv TV apparaterne er blevet komplicerede at købe og ikke nok med det. Produktet er også afhængig af andet. Fx streaming fra Netflix.
Som køber skal man være skarp og godt forberedt på det man vil have.

Er der tale om bristede købsforudsætninger, hvor forudsætningerne er gjort gældende inden købet, og som ikke er opfyldt af sælger, har man muligheder for returnering, erstatning mv.

Som nogle af jer ved, købte jeg et uhdtv, som ikke kunne vise uhd. Jeg havde taget fotos af salgskiltet for at sammenligne modeller.
Samsung og Elgiganten gav sig efter flere breve, men det er surt og ofte taber man lysten til det købte, når forventningerne svigter.

Dette gode forum,recordere.dk, er virkeligt et sted, man kan lære af, så man kan prøve at komme væk fra uønskede situationer.

Er man havnet i problemer, kan jeg kun opfordre folk til at gå sammen og tage fat i fabrikanten og i sidste ende event true med henvendelse til medier. Sidstnævnte blev jeg også nødt til. Jeg satte en dato for en pressemeddelelse, da sagen trak ud, og Elgiganten skød videre på Samsung. Så gav de efter og undskyldte endog.

Her er mere om begrebet svigtende forudsætninger. LM står for løftemodtager, altså kunden.

Citat.
Løfter, hvor der foreligger urigtige eller bristede forudsætninger kan erklæres ugyldige, hvis følgende tre betingelser er opfyldte:

• At forudsætningen var væsentlig for løftet
• At dette var kendeligt for løftemodtageren
• At det er rimeligt at lade LM bære risikoen for at den pågældende forudsætning var urigtig / eller bristede. Citat slut



Redigeret af bentpetersson - 29-December-2014 kl. 22:35
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:56
Vil lige komme med en opdatering.

I og med at mit 55" H7005 foruden Netflix problemet også havde ret kraftig bleeding, DSE og en tendens til at summe Confused som et plasma når i smart hub (kunne høres på 3 meters afstand) valgte jeg at returnere fjernsynet uden problemer i Elgiganten til en medarbejder der ikke virkede specielt overrasket da jeg fortalte ham om problemerne.

Jeg overvejer pt. hvad jeg så skal have men har kigget lidt på Sony og Panasonic. Har samtidig bestemt mig for at det skal være enten 60" eller 65".

Havde et 60" Sharp før, men må indrømme at jeg havde undervurderet betydningen af en reduktion på 5". Det har virkelig MEGET at sige mht. oplevelsen.

Fandtes Sony W805B eller Panasonic AS640E i en 60" udgave havde jeg sprunget på med det samme.

Jeg har luret lidt på Samsung UE65H6475 da den engelske udgave H6400, som skulle være mere eller mindre identisk med den nordiske H6475, har fået gode anmeldelser med på vejen hos bl.a HDTVtest og avforums mht. skærm uniformitet og generel billedkvalitet. Begge anmeldelser nævner direct-lit panel men flere brugere har efterfølgende været i servicemenuen og fundet edge-lit info. Måske de første udgaver var med Samsung panel og de efterfølgende med AUO panel. Who knows.

Men frygter samtidig at jeg kommer til at stå med bleeding og DSE igen Ouch

Decisions decisions.


Redigeret af Nexeren - 29-December-2014 kl. 23:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Dette gode forum,recordere.dk, er virkeligt et sted, man kan lære af, så man kan prøve at komme væk fra uønskede situationer.


Og et godt råd til ikke at havne i de situationer er at undgå at købe et Samsung tv!

Klaus.
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:


Vil lige komme med en opdatering.

I og med at mit 55" H7005 foruden Netflix problemet også havde ret kraftig bleeding, DSE og en tendens til at summe Confused som et plasma når i smart hub (kunne høres på 3 meters afstand) valgte jeg at returnere fjernsynet uden problemer i Elgiganten til en medarbejder der ikke virkede specielt overrasket da jeg fortalte ham om problemerne.

Jeg overvejer pt. hvad jeg så skal have men har kigget lidt på Sony og Panasonic. Har samtidig bestemt mig for at det skal være enten 60" eller 65".

Havde et 60" Sharp før, men må indrømme at jeg havde undervurderet betydningen af en reduktion på 5". Det har virkelig MEGET at sige mht. oplevelsen.

Fandtes Sony W805B eller Panasonic AS640E i en 60" udgave havde jeg sprunget på med det samme.

Jeg har luret lidt på Samsung UE65H6475 da den engelske udgave H6400, som skulle være mere eller mindre identisk med den nordiske H6475, har fået gode anmeldelser med på vejen hos bl.a HDTVtest og avforums mht. skærm uniformitet og generel billedkvalitet. Begge anmeldelser nævner direct-lit panel men flere brugere har efterfølgende været i servicemenuen og fundet edge-lit info. Måske de første udgaver var med Samsung panel og de efterfølgende med AUO panel. Who knows.

Men frygter samtidig at jeg kommer til at stå med bleeding og DSE igen Ouch

Decisions decisions.



Igen, det undrer mig såre, at man efter erfaringer med et mærke, som åbenlyst ikke har styr på software, paneler m.v., så overvejer man fortsat at købe dette mærkes produkter?   

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Dette gode forum,recordere.dk, er virkeligt et sted, man kan lære af, så man kan prøve at komme væk fra uønskede situationer.


Og et godt råd til ikke at havne i de situationer er at undgå at købe et Samsung tv!

Klaus.


Og endnu et godt råd er, at lytte de andres erfaringer, også selvom de måske er kritiske! Ellers kan man ligeså godt få et medlemskab i "rygklapperforeningen".

M.v.h.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:53
Ja, vi er nogle der lever livet farligt og dumdristigt. LOL

Drømmen om det perfekte Samsung TV lever stadigvæk men jeg er også en af de moderne danskere der vægter design på trods af at jeg hader bleeding, DSE og banding.

Jeg har engang været ultra Panasonic konservativ men det er jeg ikke mere.

Havde LG lavet fjernsyn med andet end IPS paneler havde jeg taget sådan et da WebOS brugerfladen tiltaler mig. Og det samme gør brugerfladen hos Samsung.

Var der stadigvæk noget der hed Panasonic plasma var der slet ikke nogen tråd.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu