recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering af WTV med undertekster til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konvertering af WTV med undertekster til DVD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertering af WTV med undertekster til DVD
    Sendt: 29-December-2014 kl. 12:35
Jeg skulle for nogle dage siden optage et tv program til min kære moder. Jeg havde en lumsk mistanke om at jeg ikke kunne stole på hendes VCR, så jeg sætte også mit mediacenter til at optage udsendelsen.

Heldigvis for det, for VCR'en optog ganske rigtigt ikke programmet.

Nu er problemet så at jeg gerne vil have mediacenter optagelse ud på DVD, som hun så vil kunne se. MEN der skal undertekster med.

Jeg har rodet lidt rundt på nettet og også fundet nogle programmer som kan konvertere formatet, også med undertekster. Det sidste er dog ikke lykkedes for mig endnu, og så er udsendelsen ikke så meget værd for hende.

For jeg ikke skal spille mere tid på halve løsninger, tilspørger jeg derfor oraklerne herinde...

Hvilke program(mer) skal jeg bruge for at få konverteret WTV filen til DVD, så underteksterne kommer med på DVD'en? Hvis det kræver en lidt speciel opsætning af programmer må I også meget gerne komme med en opskrift til denne.
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 12:56
Du kan konvertere direkte til dvd i Windows. Det er noget med at højreklikke på filen i stifinder. Faktisk mener jeg også du kan gemme optagelsen på dvd i mediacenter softwaren.
 
Mvh BS
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 14:28
Hvad form for undertekster er det? Hvor har du optaget det fra (DVB-T, DVB-C eller DVB-S)?

Hvilken kanal (SD eller HD)?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 01:28
Jeg kan ikke konvertere direkte til dvd i Windows, ej heller gøre det via Mediacenter. Been there done that...
Ved dog ikke hvorfor.

Det er en optagelsen fra DR1 via DVB-T, så tror det er HD men er faktisk lidt i tvivl. I mediecenteret skal jeg vælge underteksterne, så de ligger ikke præget i selve udsendelsen.
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 01:40
Er det en udenlandsk udsendelse (og dermed DVB Subs), eller er underteksterne TH (TTV 398)?

Hvis det første, så er du på skideren - der findes stort set ikke nogle programmer, der kan konvertere DVB subs til (pæne) DVD subs. Det eneste jeg kender er TMPGEnc Authoring Works 5 - har dog kun brugt det med HD DVB-Subs fra DVB-S til Blu-Ray, så kan ikke garantere for brugen til DVB-T subs fra DR (som vist kun er i SD, selv om det er en HD-kanal).

Redigeret af HeartWare - 30-December-2014 kl. 01:40
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 11:23

VideoRedo kan, så vidt jeg husker, håndtere DVB Subs, men jeg kan ikke huske om de kan brænde dem ned i en DVD. Men prøv det: http://www.videoredo.com/en/

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af lsskaarup lsskaarup skrev:

Det er en optagelsen fra DR1 via DVB-T, så tror det er HD men er faktisk lidt i tvivl. I mediecenteret skal jeg vælge underteksterne, så de ligger ikke præget i selve udsendelsen.
Ja, DR's udsendelser på DVB-T er med DVB-sub tekster, så vanskelige at få med på DVD. Jeg har en Fantec og en PlayON!HD medie afspiller, de kan begge afspille disse tekster, optaget med DVBViewer, og sende dem ud på composite video i 576i/SD til min harddisk recorder. Og så kan jeg herfra brænde en DVD skive i SD opløsning, også af optagelser fra HD udsendelser. 
Ved ikke med WMC optagelser, dem har jeg vist aldrig prøvet med.

Har du S-video/composite udgang på dit mediecenter? Så kunne du evt. overspille til VHS den vej?

Eller alternativ, hvad er det for en udsendelse? Måske jeg har den liggende, og kan brænde som beskrevet (engang efter nytår)

Mvh. JørgenT
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 15:48
Kan Handbrake ikke klare opgaven? Den understøtter da WTV filer.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 16:02
Får du en fejl når du vil brænde udsendelsen til DVD inde fra mediacenteret eller hvorfor kan du ikke?
 
Mvh BS
 
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 16:14
Fik det løst selv. Kom i tanke om at jeg tidligere havde set en side, som påstod man kunne download direkte fra dr.dk. Godt nok er kvaliteten ikke i HD, men come-on, det skal ses engang på et gammet CRT-fjernsyn...

Så jeg fandt DR TV Downloader, som er en udvidelse et Chrome. Installerede begge, og gik ind på dr.dk/tv og fandt udsendelsen. Downloadede den i mp4 format med undertekster, og så er jeg jo allerede næsten i hus. Hev den derefter ind i en prøveversion af Adobe Encore, og brændte direkte til dvd derfra.

Vupti så havde jeg en skive, der kunne bruges. Tror også jeg kunne have gjort det via Nero, men tænkte at Encore nok kunne konvertere formatet bedre end Nero.

Men I skal have tak for hjælpen, måske ovenstående kan hjælpe Jer, hvis I skulle stå i samme situation engang.
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Får du en fejl når du vil brænde udsendelsen til DVD inde fra mediacenteret eller hvorfor kan du ikke?
Mvh BS

Jeg har bare ikke muligheden

Redigeret af lsskaarup - 30-December-2014 kl. 16:16
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Kan Handbrake ikke klare opgaven? Den understøtter da WTV filer.

Måske, men jeg kunne ikke finde ud af, hvordan jeg fik underteksterne med. Handbrake var faktisk det første program jeg forsøgte med. Men hvis du ved hvordan, så vil jeg meget gerne vide det.

Redigeret af lsskaarup - 30-December-2014 kl. 16:17
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu