recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelfejl på PS64E8005 - elektronikforsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelfejl på PS64E8005 - elektronikforsikring

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelfejl på PS64E8005 - elektronikforsikring
    Sendt: 12-Januar-2015 kl. 10:47

Kære alle,

Jeg har netop fået en streg ned igennem min plasmaskærm. Pixelfejl hedder det vel. Det er opstået ud af det blå og der har ikke rørt ved den eller slået på den eller noget. Jeg har talt med Samsung, som oplyser at panelet nok skal skiftes.

Mit forsikringsselskab siger at deres servicepartner skal se på det og så vil de tage stilling til  om det skal repareres eller det erklæres totalskadet. Jeg har elektronikforsikring som dækker. Garanti er udløbet.

Det er et Samsung PS64E8005.

 Er der nogen af jer, der har erfaring med reparationer af dette tv? Kan det betale sig, sat op imod hvad et nyt fladskærmstv koster i dag? Jeg vil reelt gerne  have det repareret og mine bekymringer går på, om hvorvidt det erklæres totalskadet, set ud fra reparationspris.

Jeg står jo i den situation, at have købt en topmodel og meget bevist har valgt en plasmaskærm. Det marked er jo ganske begrænset nu, hvis det overhovedet eksisterer?

 Forsikringsselskabet siger jo ganske rigtigt at jeg vil, hvis det erklæres totalskadet, få et tv eller penge til et tv på deres portal, som svarer til mit nuværende i specifikationer. Hvordan pokker skal jeg forholde mig til det, hvis ikke det er muligt at vælge et plasma? Hvordan står jeg der?

Derudover så er det mig bekendt kun muligt, at køre HBO Nordic på et Samsung. Det var også medvirkende til at det blev et Samsung. Vil det argument holde vand eller er det for fesent et argument?

Groft sagt, så må jeg vel se i øjene, at selv et no name eller lavpristv i dag, i specifikationer (op på papiret) kan matche et topmodelstv som er nogle år gammelt. Det er jo at sammeligne æbler og pærer, dels lavpris vs gammel topmodel men også plasma vs LED groft sagt.

Er der nogle af jer der har erfaringer og eventuelle input, hvis jeg ender med at have en tom plads på væggen og et tilbud om at jeg kan få et tilfældigt LED i bytte. Så er det måske lige før, at jeg hellere lever med det (forudsat det ikke bliver værre)

Jeg beklager, hvis emnet har været diskuteret før og i givet fald, så henvis meget gerne til den tråd.

Mvh. Kristian

Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 10:51
Rimelig skidt billede, som ikke får det hele med.
Stregen er gennemgåede. Ved lyse baggrunde er stregen mørk.



 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 10:55
Har en kollega som fornylig har prøvet det samme med et 50" panasonic, som lige var udenfor garantien. Det blev erklæret totalskadet med det samme, og han fik et nyt 50" LED som nok i nypris har været billigere end det han havde, men sådan er det jo. 
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 11:29
Hvilket forsikringsselskab har du?
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 11:31
Det er ikke sikkert at TV'et totalskades.
Jeg checker lige hvad et nyt panel koster, og vender tilbage.

*OPDATERET* Forvent i omegnen af kr. 13.000 eks. moms for panel og udskiftning

Såfremt det totalskades, tror jeg godt du kan argumentere for at få et Samsung 65" fra 8-serien.

Redigeret af ClausJ - 12-Januar-2015 kl. 11:48
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 11:31
Tak for svar! :)

Ja, jeg tror også det bærer den vej.
Jeg har slet slet ikke fulgt med på LCD-siden men var så glad for mig 42" Panasonic fra det helt gamle Fælleskøb, at det måtte blive plasma igen.

Jeg kan se, at det ikke rigtig giver mening, at diskutere LCD vs. plasma da det jo er helt dødt :)

Lige nu går det så bare pænt stærkt ;)
Er lige blevet ringet op og de ville afhente det i morgen og så ville jeg få besked om det ene eller det andet...
Er ikke helt mentalt klar kan jeg mærke for jeg ville jo helst have det ficet, men det er nok en by i Rusland og tro på at det kan svare sig.

Så et 2 år gammelt topmodel vs. et (forventeligt midrange) LED. Hvad siger I til det?

Mvh.
Kristian

Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Det er ikke sikkert at TV'et totalskades.
Jeg checker lige hvad et nyt panel koster, og vender tilbage.

Såfremt det totalskades, tror jeg godt du kan argumentere for at få et Samsung 65" fra 8-serien.


Hej Claus,

Lyder fantastisk.
Hvad skulle mine argumenter være, hvis forsikringsselsskabet synes at et Prosonic er fint ;)

Mvh.
Kristian
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 11:43
Jeg har lige været igenem møllen med mit 2,5 år gl 50 "panasonic plasma
som blev erklæret totalskadet af forsikringen (lokal forsikring)
Jeg fik de 7000 det havde kostet ÷ afskrivning og selvrisiko
købte et samsung (7005) som score pænt i div test men ikke helt kan måle sig med mit gamle plasma specielt i forhold til sort niv samt betragtnings vinkler
men gør det ok hvis det får et ordentligt signal/kilde
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:


Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Det er ikke sikkert at TV'et totalskades.
Jeg checker lige hvad et nyt panel koster, og vender tilbage.

Såfremt det totalskades, tror jeg godt du kan argumentere for at få et Samsung 65" fra 8-serien.


Hej Claus,

Lyder fantastisk.
Hvad skulle mine argumenter være, hvis forsikringsselsskabet synes at et Prosonic er fint ;)


Mvh.
Kristian
Det har jeg svært ved at forestille mig at de gør. Jeg har opdateret min tidligere besked med en pris for udskiftning af panel

Redigeret af ClausJ - 12-Januar-2015 kl. 11:51
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 12:26
Tror de erstatter udfra købspris mere end model
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Tror de erstatter udfra købspris mere end model


Jeg fik venligt, men bestemt at vide at jeg ikke har forsikret købsprisen men specifikationerne.
Jeg ville måske ikke være så bange for en ny LED i 8-serien.
Udsigten til noget midrange af tilfældigt mærke vil jeg dog være ked af.

Jeg har aftalt med servicefimaet, at jeg lige kontakter forsikringsselskabet og hører hvad de forventer at stille i udsigt inden jeg får det hentet.... hvis de vil svare på det.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:05
Det med at de tager udgangspunkt i specs istedet for pris kan jo så betyde at de ikke tager fra hylden med 4k tv men finder et full hd istedet...uden at lægge hovedet på blokken vil jeg gætte på at ingen af topmodellerne idag ikke har 4k.
men lad os da håbe du får en fornuftig erstatning
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu