recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Green Atmos Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Green Atmos Cinema

 Besvar Besvar Side  <12345 35>
Forfatter
Besked
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 18:37
Ja jeg syntes også det er den bedste løsning. Havde Lissau Tab-tension før men pga snore og lærred-magasin og rummets bredde kunne jeg max få 78 tommer.. 

Her er så rammens bredde:
Og det er så i venstre side hvor beslagene sidder så det virker på samme måde som at åbne og lukke en dør.





Her er det første billede efter det kom op.. i loftet ovenover hænger det gamle lissau lærred.

Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 19:03
Det er godt nok godt tænkt, respekt
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 19:06
Mange tak E100 overvejer nu at lave en kopi af aluminium!!! Men nu må vi se om det bliver til noget!!!
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 22:22
Hvordan masker du dit lærred?
Kigger selv efter en lavpraktisk løsning.

/Chris
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 07:28
Meget imponerende bio.
Du har ingen Blu Ray?
Hvordan fungerer det med forskellige højttalere mærker ?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 08:43
The_Joshua - Maske systemet er et stykke sort stof med en skinne i bunden. Den er fastgjort på top/bagside af lærredet så når jeg skal bruge det trækker jeg det over på forsiden af lærredet og så er det tilpasset til 2.35:1

Mit MediaCenter kan så finde ud af at maske så det passer til lærredet.!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 08:46
Raskolnikov - Mange tak.! Jeg har ingen bluray afspiller ud over den der sidder i min Xbox One.. Jeg bruger mit mediacenter til bluray.

Alt i alt syntes jeg det fungere ret godt med de forskellige højttaler mærker, dog går der ikke lang tid så har jeg jo kun Mackie og XTZ.... Jeg vil sige at både xtz og kef spiller ikke i nærheden af hvor godt mackie'erne spiller, men det er også en helt anden prisklasse og kvalitet.! 
Ville helt klart helst have mackier hele vejen rundt men som du kan se er biografen ikke den største og der vil ikke være plads til at gå rundt derinde hvis jeg valgte så store højttalere hele vejen rundt.! desværre.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 10:07
Tak for info. Jeg er ude i samme løsning på mit lærred, det er lidt nemmere. Holder du bunden oppe med magneter eller andet?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 10:13
Nej bunden røre jeg ikke ved, det er kun toppen der bliver masket af, og så flytter mit mediacenter billedet ind i den nederste del.! 

Hvis du ser billede 1 kontra billede 2 kan du se at de kun er toppen der er masket af.!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:47
Så blev mit Custom beslag færdigt og klar til at blive sat op. (Big Thumbs Up til en god ven)

Problemet var at jeg ikke kunne bruge et alm beslag da højttaleren skal sidde præcist foran karmen, og jeg ville gerne fæstne det i murstensvæggen ved siden af.! 

Det er nu blevet spraymalet og derefter malet samme farve som væggen.!





Her kan i se det færdige resultat... Syntes det er blevet super godt og rummet virker meget lettere når det hele ikke står på jorden.!



Det fulde overbliksbillede ligger på side 1.!

Nu mangler jeg bare lige at ordne de sidste kabler.!
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:53
Det er sgu i orden det der Thumbs Up
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:55
Jo tak Berdel... Syntes også det var den bedste løsning at få tingene væk fra gulvet.! 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu