recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Green Atmos Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Green Atmos Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 35>
Forfatter
Besked
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af mwthrane2 mwthrane2 skrev:

Hvis du køber en NUC  ville jeg vælge en intern cec adapter i stedet for en flirc https://www.pulse-eight.com/p/154/intel-nuc-hdmi-cec-adapter

Men.. og måske har jeg ikke fattet helt hvordan det virker... kan man bruge det i dedikeret Bio hvor der ikke er andet end Projektor, forstærker og NUC/BD player?
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 13:27
Hvis dine enheder ellers kører igennem en form for receiver og din projekter også er sat til denne og receiver + projektor understøtter en form for cec så ja.
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Vejrup =Ved ikke om jeg spørger dumt men windows til mac mini er det noget som skal tilkøbes eller hvorledes? 

er denne mac mini god nok til det for kan se den du har, har en del flere gb ram end denne version:)




Hej igen Smile

Ja du skal købe en Windows licens ved siden af.
Den macmini du linker til virker fint som mediecenter. Det er korrekt at min er opgraderet men det var fordi jeg havde stumperne til at ligge.
Det fede ved MacMini'en er at der er indbygget IR og så er maskinen fed i sig selv.! Dog kan det være du skulle overveje at kigge efter noget Intel NUC.

Når jeg opgradere mit mediecenter hvilket nok bliver snart så bliver det til en lidt større maskine med et ordentligt grafikkort så jeg kan benytte nogen af de mange codec add-ons i Kodi.. Jeg kan mærke at min macmini er blevet lidt træt efter Kodi version Jarvis med Direct X 11 er kommet på banen.


Købte mig en mac mini godt nok brugt.. en fra år 2012 8 gb ram og 500 gb harddisk er lige pt ved at finde ud af noget windows program til den.. afspiller du med kodi eller plex:)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 15:50
Tillykke med købet..! Jeg kører PT Kodi men den eneste grund til det er at Plex ikke understøtter Atmos endnu... Men når Plex får opdateret deres ffmpeg driver, så skifter jeg tilbage til Plex igen.! 
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 19:07
Har lige brug for lidt hjælp.. Sætter min Mac mini gennem med marantz sr 7009 forstærker med Supra HDmi, men på tv blinker den hele tiden ligesom den ikke kan finde ud af hvad format .. Har så prøvet at køre udenom forstærkeren hvor den kører uden problemer.

Er det fordi den kører med mac'ens originale system eller vil det hjælpe når der bliver skiftet til Windows?eller hvad kan problemet mon være?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Har lige brug for lidt hjælp.. Sætter min Mac mini gennem med marantz sr 7009 forstærker med Supra HDmi, men på tv blinker den hele tiden ligesom den ikke kan finde ud af hvad format .. Har så prøvet at køre udenom forstærkeren hvor den kører uden problemer.

Er det fordi den kører med mac'ens originale system eller vil det hjælpe når der bliver skiftet til Windows?eller hvad kan problemet mon være?

Fejlen ligger ikke i din HTPC
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 14:39
Det ved jeg ikke syntes næsten jeg har kigget på alt... Er kun når den skal gå igennem forstærkeren at den gør det. Når computer er i dvale fejler det intet, men når den tænder igen slukker og tænder den skærmen altså tv,et sådan at den lige flimrer en enkelt gang hvorefter den så går i sort og kommer igen..
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 15:53
Hvordan står dit output HDMI på din forstærker?
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 21:07
Den står på monitor 1 arc
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 17:32
Det er vel ikke noget inden i indstillinger på forstærken man skal lave om?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 13:52
Hej Vejrup

Har en kammerat der godt kunne bruge nogle flade surrounds.
Har du købt dine XTZ 95.22 hos Dan? Ved du om de 1400,- er pr styk eller for et par?
Er de nemme og flush mounte?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:17
Jeg har et sæt som er købt hos Danstv, men man kan også få den hos fyndbørsen. Det er 1400,- pr stk. eller deromkring. Det er en lukket boks så man ikke skal bekymre sig om basrefleksrør og den har et lille beslag indbygget så de kan hænge på en skrue. Skrueklemmerne er undersænket så den kan komme næsten helt op ad væggen (der skal lige være plads til ledningen). Spille imo OK.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu