recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Green Atmos Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Green Atmos Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 3132333435>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:34
Ok tak for det Trumle :-)
Til top
liboltski Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2013
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér liboltski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Har lige brug for lidt hjælp.. Sætter min Mac mini gennem med marantz sr 7009 forstærker med Supra HDmi, men på tv blinker den hele tiden ligesom den ikke kan finde ud af hvad format .. Har så prøvet at køre udenom forstærkeren hvor den kører uden problemer.

Er det fordi den kører med mac'ens originale system eller vil det hjælpe når der bliver skiftet til Windows?eller hvad kan problemet mon være?

Tjek indstillingerne i din forstærker for billede upscale med mere, kan være det der driller, har haft samme problem med min Marantz forstærker, men hjalp at slå alt billede behandling fra :)
 
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 13:20
Liboltski.. Tak det må jeg lige prøve:) syntes bare det er mærkeligt for når jeg sætter kærestens HP bærbar til spiller den uden problemer men når jeg så skifter til Mac mini begynder den på det igen.
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 18:28
Vejrup= så fik jeg det op at køre med min Mac mini. Billeder går ikke i sort efter at jeg Windows på. Nu er det bare det med lyden, den spiler kun med 2 kanaler gennem Windows og har været inden i indstillinger og kam ikke finde så den kan spille med flere og den heller ikke det mere med multi chi in.. Hvad har du gjordt da du fik Windows på din Mac mini?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 15:00
Hej Baron

Min kammerat sidder og savler og dine sub´s, efter jeg fortalte om Berdels og de lød lidt for fedt! Men dine kasse dimensioner ligner noget der passer bedre ind i normal stue. Har du nogle mål på dine kasser? Og hvor mange liter blev det til inklusiv afstivning?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 15:14
Hej Thomas, ja de er super fede og jeg er meget tilfreds med dem.... 
kasserne er ca. 50x50x50 og så er der jo afstivning i midten af kabinettet så jeg vil gætte på 120 liter.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 19:33
Ok, det må give en QTC på ca. 0.8, og Berdel´s 140L en QTC på ca 0.75. 
Grunden til i har valgt så store kabinetter er at i gerne vil have dem til og gå dybt? Men ser ud til i alligevel ender med og give dem et highpass et stykke over hvad de kan gå ned til.
Hvis man lavede et på 100 liter, ville den så ikke stadig sagtens kunne klare 20hz liniært eller hvad?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 21:45
Grunden til at jeg lavede den på 120L er fordi at det var det Dayton anbefalede.... jeg tror sagtens du ville kunne ramme 20hz lineært hvis du laver kassen på 100L
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 05:03
hey

jeg skal snart i gang med at lave en lille hjemme biff rummet er kun 212 *310 så det bliver meget lille men forhåbenligt godt :)

derfor kunne jeg godt kopier din ide med lærret  så kan du ikke ligge nogle fotos op af dit belag og hvordan det virker  ? 

på forhånd tak :)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 06:54
Hej SR7009 lærrederet er lavet på samme måde som en havelåge... ret enkelt... du skal bare have to beslag! et til top og et til bund... Husk det kan være at du bliver nød til en stiver på tværs inde i lærredet så det ikke bliver en skæv ramme...! 

Jeg har lige skiftet lærred så jeg kan faktisk godt tage et billede af beslaget, men det bliver lige senere i dag..!
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 13:13
Det lyder godt. :).

Det med stiver til læret. Hvordan har du løst det ?
Er der andre ting at tage hensyn til ?

Det bliver et læret i størrelsen 63 tommer. Da min Sony ikke kan lave støre billet på den korte afstand jeg har til rådighed. Hvordan fik du centret Læret ?

Fedt du gider hjælpe tak

Til top
Dannisemperfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2016
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dannisemperfi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 02:20
Hej
Pga renovering af hus og lidt WAF er jeg nød til at bygge min kasse til en 15" ultimax om.
 
Den skal fylde ca det samme som et unnu 221 møbel.
 
altså 40 x 103 x 45.
Det får jeg til ca 182 liter.
 
Er det for meget til den enhed. Det bliver en lukket konstruktion.
 
Kan jeg få dig til at måle højden på din enhed? Er lidt nervøs for at min kasse er for lav.
 
Har malt på min d6 15" enhed, og den ville lige kunne fastgøres I en kasse med 40 cm I højden.
 
På forhånd tak.


Redigeret af Dannisemperfi - 03-August-2016 kl. 02:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3132333435>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu