recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med skarphed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med skarphed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med skarphed
    Sendt: 05-Februar-2015 kl. 09:54
Hej

Vi har en Acer DLP PD523 projektor der forbundet kablet til en bærbar PC -
en Lenovo ThinkPad T530 via VGA.
Der er problemer med at få billedet fra projektoren helt skarpt, og jeg har prøvet
at ændre fokus på på projektoren og ændre skærmopløsning på PC'en osv., men 
helt godt er det ikke.
I et forsøg på at forstærke signalet og fordi vi gerne vil have to udgange, har jeg 
prøvet at sætte en ATEN VS132 Videosplitter til, men det bliver det ikke rigtigt bedre
af. Det ser ikke ud til, at der skal installeres noget software til ATEN-boksen?

Spørgsmålet er så, hvor der evt. skal/kan sættes ind. Er det projektoren der ikke
længere er god nok? Vi har også en NEC NP216G projektor - ville den være bedre?
Det er måske et forsøg værd.
Skal man hellere overveje en projektor med HDMI?

Kan der mangle nogle specielle drivere på PC'en eller lign.?

På forhånd tak.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 10:01
ACER'en har en native opløsning på 1024x768, så for at få skarpest muligt billede, skal din PC sende 1024x768 ud.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2015 kl. 07:57
Hej
Tak for dit indlæg. Jeg prøver at kigge på det igen.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 18:33
Hej
Jeg har prøvet at sætte opløsningen til 1024x768,
men det ændrer ikke noget.
Jeg tror, at der er selve projektoren, den er gal med.
Jeg prøver at sætte PC'en til enden projektor.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 19:39
Det kan også være fordi der er skruet på eksempelvis trapez indstillinder på projektor.

Man skal i så fald enten stille alt tilbage på neutral stilling eller vælge at resette projektoren.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 07:35
Tak.
Vi er nået frem til, at det virker ok, når opløsningen på både skærm og projektor står til 800 x 600 - også med den oprindelige projektor. Så vi har løst problemet på den måde.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 12:35
Vil man mon kunne opnå en højere og bedre opløsning på projektoren ved f.eks. at bruge en

Eller det er måske projektoren det kommer an på?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu