|
Pioneer Audio parameters |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2015 kl. 09:53 |
Hej alle
Jeg prøver at lave en dag indstilling og en aften indstilling til at se film, da jeg oplever at dialogen er lav og effekterne er høje. Så dag indstillingerne skal være med fuld knald og aften skal gerne flades mere ud, så lydniveauet bliver inden for mindre margin. Jeg har jo så lavet 2 stk memory som tager udgangspunkt i samme kalibrering og vil så manuelt lave indstillingerne. Men når jeg ændrer i Audio parameters, fx DRC så gælder den for alle memories..! skal den virkelig det? eller gør jeg noget forkert? /Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er rigtigt! Det er kun EQ settings der er eksklusivt for hver af de 6 memories.
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Nå da da... - så må jeg jo ind i EQ og lave om
![]() Tak for svaret ![]() /Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Velbekomme!
Det havde også været rart hvis man kunne lave en memory setting med sub og en uden, da jeg kun bruger sub til film. Men nej, skal hver gang der høres stereo musik, ind i højttaleropsætning og sætte fronter til large og sub til off. |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Kampus også hvis du kører direct eller pure direct?
|
|
![]() |
|
Jeg kører Direct for at kunne EQ'e. Ved Pure Direct vil sub ikke spille med ved stereo signal, så det løser problemet. Men synes ikke om lyden i Pure Direct. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Er det ikke bare at vælge ALC om aftenen? Klaus |
|
![]() |
|
Skal lige have leget lidt mere med det. - Havde nu håbet at man bare kunne skifte Memory. Men hvis det bare at sætte den på ALC så er det jo også nemt for mig :) /Jakob
Redigeret af Jesna - 14-Februar-2015 kl. 12:03 |
|
|
![]() |
|
ALC burde virke, og kræver bare et par tryk på PGM knappen.
|
|
![]() |
|
Ja det er vist i ALC retningen jeg skal gå. Kan og se der kommer en Effect under Audio parameters når ALC er til, som styrer effekten af ALC.
/Jakob
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Jeg vil anbefale at du læser i brugsanvisningen angående ALC og Effect indstillingen.
Klaus |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hvad er ALC?
|
|
Ning
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |