recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer Audio parameters
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer Audio parameters

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer Audio parameters
    Sendt: 14-Februar-2015 kl. 09:53
Hej alle

Jeg prøver at lave en dag indstilling og en aften indstilling til at se film, da jeg oplever at dialogen er lav og effekterne er høje.
Så dag indstillingerne skal være med fuld knald og aften skal gerne flades mere ud, så lydniveauet bliver inden for mindre margin.

Jeg har jo så lavet 2 stk memory som tager udgangspunkt i samme kalibrering og vil så manuelt lave indstillingerne.
Men når jeg ændrer i Audio parameters, fx DRC så gælder den for alle memories..! skal den virkelig det? eller gør jeg noget forkert?

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 10:20
Det er rigtigt! Det er kun EQ settings der er eksklusivt for hver af de 6 memories.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 11:01
Nå da da... - så må jeg jo ind i EQ og lave om Confused

Tak for svaret Handshake

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 11:17
Velbekomme!

Det havde også været rart hvis man kunne lave en memory setting med sub og en uden, da jeg kun bruger sub til film. Men nej, skal hver gang der høres stereo musik, ind i højttaleropsætning og sætte fronter til large og sub til off.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 11:30
Kampus også hvis du kører direct eller pure direct?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Kampus også hvis du kører direct eller pure direct?

Jeg kører Direct for at kunne EQ'e.

Ved Pure Direct vil sub ikke spille med ved stereo signal, så det løser problemet. Men synes ikke om lyden i Pure Direct.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Jeg prøver at lave en dag indstilling og en aften indstilling til at se film, da jeg oplever at dialogen er lav og effekterne er høje.

Er det ikke bare at vælge ALC om aftenen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det ikke bare at vælge ALC om aftenen?

Klaus

Skal lige have leget lidt mere med det. - Havde nu håbet at man bare kunne skifte Memory. Men hvis det bare at sætte den på ALC så er det jo også nemt for mig :)

/Jakob

Redigeret af Jesna - 14-Februar-2015 kl. 12:03
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 12:05
ALC burde virke, og kræver bare et par tryk på PGM knappen.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 12:21
Ja det er vist i ALC retningen jeg skal gå. Kan og se der kommer en Effect under Audio parameters når ALC er til, som styrer effekten af ALC.

/Jakob
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 17:12
Jeg vil anbefale at du læser i brugsanvisningen angående ALC og Effect indstillingen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 17:47
Hvad er ALC?
Ning
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu