recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50 eller 100mbit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

50 eller 100mbit

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Alle dine tænkte eksempler kan være aldeles ligegyldige...

Det er så din mening - den deler jeg ikke... Mine eksempler er nemlig den rigtige måde at beregne den effektive download-hastighed (hvilket er, hvad folk er interesseret i) ud fra en given FAKTUEL (og ikke NOMINEL) hastighed, eller at beregne den FAKTUELLE (og ikke NOMINELLE) hastighed, hvis man måler, hvor mange Mb man kan downloade på et givent tidsrum.

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Vi taler om hvilke faktiske hastigheder i den virkelige verden man kan opnå ved f.eks. en 10 Mbit forbindelse...

Ja - det gør vi. Og ikke på en 12 Mbit forbindelse, der sælges som en 10 Mbit forbindelse.

Hvis en forbindelse kan overføre 12 Mbit/sek, er det så en 10 Mbit forbindelse eller en 12 Mbit forbindelse? Jeg siger, at det er en 12 Mbit forbindelse, mens du tilsyneladende kalder det en 10 Mbit forbindelse.

Så må folk jo selv vurdere hvem af os, der har ret? Er 10=10 eller er 10=12 ???

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Hvis udbyderen giver dig lidt mere for at kompensere for overhead m.m. Så er det kun fint!

Det er fint - ja. Men det ændrer ikke på, at en 10 Mbit forbindelse med "lidt mere" ikke længere er en 10 Mbit forbindelse - det er (f.eks.) en 12 Mbit forbindelse, hvor du kun betaler for de 10.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 13:14
Måske I skulle starte med at være enige om hvilken hastighed I diskuterer Smile
Mads Sørensen er åbenbart installatør, og når han tester linjen, gætter jeg på at han tester brutto-hastigheden.
Dvs wirespeed, som er et udtryk for hvor mange bit/s linjen kan overføre.
Og her skal man rigtigt nok dividere med 8.
Det er bare ikke den hastighed forbrugeren oplever når PC'en tilsluttes !!
Netto-hastigheden bliver, som HeartWare pointerer, lavere pga. overhead til headers på hver pakke der flyttes over linjen.
Disse MAC/IP/Protokol headers fylder som tommelfingeregel i omegnen af 50 bytes pr, pakke som sendes.
Fylder programmet kun 500bytes i hver pakke, er der altså et overhead på 10% som man ikke har glæde af.
Udnyttes pakken derimod fuldt ud, med en payload tæt på 1500bytes, ja så er spildet kun ca. 3%
Men at dividere med 10 er en gennemsnitlig god tommelfingerregel, når vi taler om det tal som brugeren oplever.
Så HeartWare vil nok ramme mest rigtigt hvis vi taler om FTP overførsler, eller lignende.
Men det er en tommelfingerregel, og ikke matematisk korrekt, da der alt for mange faktorer der spiller ind.
Faktorer som fragmentering, delay, window-size, buffers, retransmissioner osv.
 
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Alle dine tænkte eksempler kan være aldeles ligegyldige...

Det er så din mening - den deler jeg ikke... Mine eksempler er nemlig den rigtige måde at beregne den effektive download-hastighed (hvilket er, hvad folk er interesseret i) ud fra en given FAKTUEL (og ikke NOMINEL) hastighed, eller at beregne den FAKTUELLE (og ikke NOMINELLE) hastighed, hvis man måler, hvor mange Mb man kan downloade på et givent tidsrum.

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Vi taler om hvilke faktiske hastigheder i den virkelige verden man kan opnå ved f.eks. en 10 Mbit forbindelse...

Ja - det gør vi. Og ikke på en 12 Mbit forbindelse, der sælges som en 10 Mbit forbindelse.

Hvis en forbindelse kan overføre 12 Mbit/sek, er det så en 10 Mbit forbindelse eller en 12 Mbit forbindelse? Jeg siger, at det er en 12 Mbit forbindelse, mens du tilsyneladende kalder det en 10 Mbit forbindelse.

Så må folk jo selv vurdere hvem af os, der har ret? Er 10=10 eller er 10=12 ???

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Hvis udbyderen giver dig lidt mere for at kompensere for overhead m.m. Så er det kun fint!

Det er fint - ja. Men det ændrer ikke på, at en 10 Mbit forbindelse med "lidt mere" ikke længere er en 10 Mbit forbindelse - det er (f.eks.) en 12 Mbit forbindelse, hvor du kun betaler for de 10.
Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du insisterer på at diskutere æbler når jeg fra starten har snakket om bananer???

Det har været klart fra starten at jeg taler om hvad der kan måles hos kunden, og jeg har fra starten sagt at faktoren er 8 (eller meget tæt på). Det er den dels fordi udbydernes udstyr i krydsfelterne f.eks. bedre CMTS'er osv. bliver bedre dimensioneret til antallet af kunder og dels fordi at udbyderne i nogle tilfælde (skal ikke kunne sige hvor mange) giver kunderne lidt ekstra som kompensation for overhead osv... Om forbindelsen så er "mærket" den ene eller den anden hastighed er for så vidt ligegyldig, for hvis Fru. Jensen har købt en 10 Mbit forbindelse (uanset om der er skruet op eller ej) så måler jeg som regel meget tæt på 10 Mbit hos Fru. Jensen... Om der er skruet op hos udbyderen det ved kun udbyderen, så det eneste vi har at forholde os til, det er den hastighed som forbindelsen er "mærket"...

Summa summarum:

Hvis jeg måler 10 Mbit hos Fru. Jensen på hendes 10 Mbit forbindelse (uanset om der måske er tildelt f.eks. 11 Mbit) så er faktoren 8 - Færdig slut!

Vi ved godt allesammen at hvis vi ser rent teoretisk på tingene (som du gør) så har alle forbindelser et vist tab, hvilket udbyderne er blevet bedre til at efterkomme på den ene eller den anden måde...

Men når nu jeg siger til dig, at hastigheden hos de forskellige udbydere på f.eks. en 10 Mbit forbindelse den er meget tæt på 10 Mbit, så ER den faktisk tæt på 10 Mbit, for jeg måler ALTID om kunden får det der kan forventes... Kunden (og mig + kolleger) går op i om de får 10 Mbit ud af deres 10 Mbit forbindelse - ikke om den reelt er på 11 Mbit, hvilket de i øvrigt aldrig finder ud af om den er...
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Måske I skulle starte med at være enige om hvilken hastighed I diskuterer Smile
Mads Sørensen er åbenbart installatør, og når han tester linjen, gætter jeg på at han tester brutto-hastigheden.
Dvs wirespeed, som er et udtryk for hvor mange bit/s linjen kan overføre.
Og her skal man rigtigt nok dividere med 8.
Det er bare ikke den hastighed forbrugeren oplever når PC'en tilsluttes !!
Netto-hastigheden bliver, som HeartWare pointerer, lavere pga. overhead til headers på hver pakke der flyttes over linjen.
Disse MAC/IP/Protokol headers fylder som tommelfingeregel i omegnen af 50 bytes pr, pakke som sendes.
Fylder programmet kun 500bytes i hver pakke, er der altså et overhead på 10% som man ikke har glæde af.
Udnyttes pakken derimod fuldt ud, med en payload tæt på 1500bytes, ja så er spildet kun ca. 3%
Men at dividere med 10 er en gennemsnitlig god tommelfingerregel, når vi taler om det tal som brugeren oplever.
Så HeartWare vil nok ramme mest rigtigt hvis vi taler om FTP overførsler, eller lignende.
Men det er en tommelfingerregel, og ikke matematisk korrekt, da der alt for mange faktorer der spiller ind.
Faktorer som fragmentering, delay, window-size, buffers, retransmissioner osv.
 
Jeg tester på flere måder, både fra min Promax som måler retur til CMTS'en i vores hovedstation, men også fra PC når jeg tester om der er hul igennem når jeg er færdig med installationen...
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg tester på flere måder, både fra min Promax som måler retur til CMTS'en i vores hovedstation, men også fra PC når jeg tester om der er hul igennem når jeg er færdig med installationen...

Så kan jeg regne ud at din ProMAX er sat op til at teste wirespeed, altså den hastighed som linjen clock'er med. Og den skal rigtigt nok divideres med 8.
Men du er jo nærmest den eneste som ser den hastighed, da kunden efterfølgende adderer en ethernet-header (14bytes) samt en IP-header (20bytes) plus headers alt efter hvilken protokol som håndterer transmissionen.
Og på dette tidspunkt har kunden endnu ikke sendt en eneste nyttebit (payload).
Det er her at HeartWares faktor 10 kommer ind i billedet, da der konsekvent er et spild set med kundens øje.
Og derfor kommer kunden aldrig til at overføre 10Mbit/s (~1,2Mbyte) over en linje som har en wirespeed på 10Mbit.
1Mbyte/s er nok tættere på virkeligheden. Og så føler man sig snydt, hvis man ikke kan gennemskue dette.
Men igen, I skal blive enige om HVAD og HVOR er I måler Smile
I har begge ret.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du insisterer på at diskutere æbler når jeg fra starten har snakket om bananer???

Måske fordi forbrugerne er interesserede i æbler, og ikke bananer?

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

hvis Fru. Jensen har købt en 10 Mbit forbindelse

Fint - lad os holde fast i den. Hvis fru Jensen har købt en 10 Mbit linie - OG LINIEHASTIGHEDEN ER 10 Mbit OG IKKE 12 Mbit - hvor meget kan hun så downloade pr. sekund på den linie?

Ca. 1 Mb eller ca. 1.25 Mb?

Hvordan beregner du, hvor meget fru Jensen kan downloade i sin browser pr. sekund, hvis hun har en forbindelse med 10 Mbit - PRÆCIS - linie-hastighed? Hvad dividerer du med for at få hendes reelle, faktiske download hastighed i hendes browser?

Det er DEN faktor fru jensen er interesseret i - ikke en eller anden teoretisk maksimum-grænse, der ikke tager højde for de reelle tilstande som en internet forbindelse lider under.

At udbyderen så - måske - leverer 12 Mbit i stedet for 10 Mbit betyder ikke, at man pludselig skal dividere 10 Mbit med 8 - det betyder blot, at man skal dividere 12 Mbit med 10.

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Men når nu jeg siger til dig, at hastigheden hos de forskellige udbydere på f.eks. en 10 Mbit forbindelse den er meget tæt på 10 Mbit, så ER den faktisk tæt på 10 Mbit

Dét har aldrig været til diskussion. Diskussionen har gået på, hvordan fru Jensen kan beregne, hvor meget hun kan downloade pr. sekund over denne 10 Mbit linie (hvis den ER på 10 Mbit og ikke 12 Mbit). Skal hun dividere med 8 eller 10? Hvilken faktor kommer tættest på, hvad fru Jensen rent faktisk oplever hendes download-hastighed er i hendes browser?

Redigeret af HeartWare - 20-Juni-2015 kl. 16:48
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg tester på flere måder, både fra min Promax som måler retur til CMTS'en i vores hovedstation, men også fra PC når jeg tester om der er hul igennem når jeg er færdig med installationen...

Så kan jeg regne ud at din ProMAX er sat op til at teste wirespeed, altså den hastighed som linjen clock'er med. Og den skal rigtigt nok divideres med 8.
Men du er jo nærmest den eneste som ser den hastighed, da kunden efterfølgende adderer en ethernet-header (14bytes) samt en IP-header (20bytes) plus headers alt efter hvilken protokol som håndterer transmissionen.
Og på dette tidspunkt har kunden endnu ikke sendt en eneste nyttebit (payload).
Det er her at HeartWares faktor 10 kommer ind i billedet, da der konsekvent er et spild set med kundens øje.
Og derfor kommer kunden aldrig til at overføre 10Mbit/s (~1,2Mbyte) over en linje som har en wirespeed på 10Mbit.
1Mbyte/s er nok tættere på virkeligheden. Og så føler man sig snydt, hvis man ikke kan gennemskue dette.
Men igen, I skal blive enige om HVAD og HVOR er I måler Smile
I har begge ret.

Jeg taler om faktiske hastigheder på en pc, ikke om hastighed på promaxen som måler noget højere... Jeg måler tit omkring 12 Mbit på en 10 Mbit forbindelse på promaxen (det samme på f.eks. speedtest.net) Det handler jo som sagt om at flere og flere udbydere kompenserer for det omtalte tab... 

Jo mindre filer der overføres, jo højere peaks vil man iøvrigt kunne opnå
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du insisterer på at diskutere æbler når jeg fra starten har snakket om bananer???

Måske fordi forbrugerne er interesserede i æbler, og ikke bananer?

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

hvis Fru. Jensen har købt en 10 Mbit forbindelse

Fint - lad os holde fast i den. Hvis fru Jensen har købt en 10 Mbit linie - OG LINIEHASTIGHEDEN ER 10 Mbit OG IKKE 12 Mbit - hvor meget kan hun så downloade pr. sekund på den linie?

Ca. 1 Mb eller ca. 1.25 Mb?

Hvordan beregner du, hvor meget fru Jensen kan downloade i sin browser pr. sekund, hvis hun har en forbindelse med 10 Mbit - PRÆCIS - linie-hastighed? Hvad dividerer du med for at få hendes reelle, faktiske download hastighed i hendes browser?

Det er DEN faktor fru jensen er interesseret i - ikke en eller anden teoretisk maksimum-grænse, der ikke tager højde for de reelle tilstande som en internet forbindelse lider under.

At udbyderen så - måske - leverer 12 Mbit i stedet for 10 Mbit betyder ikke, at man pludselig skal dividere 10 Mbit med 8 - det betyder blot, at man skal dividere 12 Mbit med 10.

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Men når nu jeg siger til dig, at hastigheden hos de forskellige udbydere på f.eks. en 10 Mbit forbindelse den er meget tæt på 10 Mbit, så ER den faktisk tæt på 10 Mbit

Dét har aldrig været til diskussion. Diskussionen har gået på, hvordan fru Jensen kan beregne, hvor meget hun kan downloade pr. sekund over denne 10 Mbit linie (hvis den ER på 10 Mbit og ikke 12 Mbit). Skal hun dividere med 8 eller 10? Hvilken faktor kommer tættest på, hvad fru Jensen rent faktisk oplever hendes download-hastighed er i hendes browser?
Du fortsætter med at snakke forbi mig, og læser ikke hvad jeg skriver... Der er mange forbindelser der fra udbyderens side reelt er højere end den "mærkede" hastighed... Derfor KAN fru. Jensen tit opnå tæt på den lovede hastighed... 

Vi kender ikke hastigheden "før overhead" og det er derfor jeg i denne sammenhæng siger at man kommer tæt på en faktor 8 ud fra den "mærkede" hastighed... 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Du fortsætter med at snakke forbi mig, og læser ikke hvad jeg skriver... Der er mange forbindelser der fra udbyderens side reelt er højere end den "mærkede" hastighed... Derfor KAN fru. Jensen tit opnå tæt på den lovede hastighed...

Hun kan da forhåbentlig ALTID opnå MINDST den lovede hastighed. Ellers har udbyderne da et problem...

Men tag nu lige og svar på dette spørgsmål:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Fint - lad os holde fast i den. Hvis fru Jensen har købt en 10 Mbit linie - OG LINIEHASTIGHEDEN ER 10 Mbit OG IKKE 12 Mbit - hvor meget kan hun så downloade pr. sekund på den linie?

Ca. 1 Mb eller ca. 1.25 Mb?

Vi er enige om, at en udbyder, der sælger en 10 Mbit linie ikke BEHØVER at levere mere end 10 Mbit på linien, ikke? Lad os sige, at vi er hos en sådan leverandør (da der ikke er krav om, at der leveres mere end dette, så er dette altså hvad fru Jensen kan forvente - mere end dette er en bonus, som vi ikke kan tillade os at regne med, da der ingen garanti er for, at den er der, og specielt ikke, at den er der 100% af tiden).

Så hvor stor download-hastighed kan fru Jensen være 100% sikker på at kunne have i 100% af tiden (forudsat, at udbyderen leverer de 10 Mbit, der er lovet)?

Ca. 1 Mb/sek eller ca. 1.25 Mb/sek?

Svar nu bare på dette meget simple spørgsmål...

Redigeret af HeartWare - 20-Juni-2015 kl. 19:52
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2015 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Du fortsætter med at snakke forbi mig, og læser ikke hvad jeg skriver... Der er mange forbindelser der fra udbyderens side reelt er højere end den "mærkede" hastighed... Derfor KAN fru. Jensen tit opnå tæt på den lovede hastighed...

Hun kan da forhåbentlig ALTID opnå MINDST den lovede hastighed. Ellers har udbyderne da et problem...

Men tag nu lige og svar på dette spørgsmål:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Fint - lad os holde fast i den. Hvis fru Jensen har købt en 10 Mbit linie - OG LINIEHASTIGHEDEN ER 10 Mbit OG IKKE 12 Mbit - hvor meget kan hun så downloade pr. sekund på den linie?

Ca. 1 Mb eller ca. 1.25 Mb?

Vi er enige om, at en udbyder, der sælger en 10 Mbit linie ikke BEHØVER at levere mere end 10 Mbit på linien, ikke? Lad os sige, at vi er hos en sådan leverandør (da der ikke er krav om, at der leveres mere end dette, så er dette altså hvad fru Jensen kan forvente - mere end dette er en bonus, som vi ikke kan tillade os at regne med, da der ingen garanti er for, at den er der, og specielt ikke, at den er der 100% af tiden).

Så hvor stor download-hastighed kan fru Jensen være 100% sikker på at kunne have i 100% af tiden (forudsat, at udbyderen leverer de 10 Mbit, der er lovet)?

Ca. 1 Mb/sek eller ca. 1.25 Mb/sek?

Svar nu bare på dette meget simple spørgsmål...
Jeg mener selvfølgelig at Fru Jensen EFFEKTIVT kan opnå tæt på den "mærkede" hastighed...

Og nej jeg vil ikke svare på spørgsmål i dine tænkte scenarier... Jeg forholder mig stadig til mine erfaringer i praksis, som jeg svarede OP ud fra... Alle kender teorien, men den er ikke interessant i denne sammenhæng. Er du ikke enig i det, så er det bare ærgeligt, så taler vi ikke samme sprog...
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2015 kl. 06:26
Godt - ud fra ovenstående må jeg så konkludere, at du må være enig i, at en division med 10 ud fra den FAKTISKE liniehastighed (i Mbit) giver et mere nøjagtigt resultat end en division med 8, når man skal komme frem til den hastighed en bruger REELT kan downloade en fil med (i Mb) over den pågældende linie.

Det var sådan set bare det jeg ville frem til.

Redigeret af HeartWare - 21-Juni-2015 kl. 06:26
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2015 kl. 07:23
Jeg synes I har glemt at diskutere om der leveres megabits/sec eller mebibits/sec.. LOL

For øvrigt at der ikke korrekt at vi slutbrugere ikke kender den rene liniehastighed før overhead, min router fortæller mig "Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 5.118 / 33.791" så jeg kender "før overhead" hastigheden på min 33.7 Mbit/s forbindelse (som min udbyder så vælger at sælge under navnet 30/5).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu