recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ren installation Windows 8.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ren installation Windows 8.1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ren installation Windows 8.1
    Sendt: 25-Februar-2015 kl. 09:59
Hej

Kan man lave en ren installation af Windows 8.1 på min HP computer. Der fulgte jo ikke en Windows CD/DVD med. 

/Jesper
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 10:31
På en HP computer bør der være en recovery partition.

Mener du skal trykke F11 under opstart for at sætte den igang.

Husk at den sletter alt på din computer.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Kan man lave en ren installation af Windows 8.1 på min HP computer. Der fulgte jo ikke en Windows CD/DVD med. 

/Jesper

Ja, det kan man da på alle moderne computere hvis man har købt en Windows licens.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 11:22
Hej

Det har jeg jo ved køb af computer. Nå jeg prøver lidt F11.

Jesper
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 12:34
Med "ren installation" mener du så som HP mener den skal se ud? Med alle ekstra programmer og "features" eller mener du en ren installation som Microsoft mener den skal se ud >WINDOWS<?

Hvis du mener det først er det gendannelsespartitionene du skal have fat i, mener du det sidste kan alle versioner (Isofiler) hentes direkte fra Microsoft. Du skal bare bruge en licensnøgle (før windows 8)

Jeg har selv lige været igennem en W8 pro installation af min nye Lenovo laptop da jeg ikke gider alle deres "Hjælpe" programmer.

Mvh BS
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 13:35
Hej

mener du det sidste kan alle versioner (Isofiler) hentes direkte fra Microsoft. Du skal bare bruge en licensnøgle (før windows 8)
Hvor hentes disse og skal jeg ikke bruge den licensnøgle der hører til Windows 8.

Jesper
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 13:44
Det gør du på microsofts hjemmeside. W8 skal du igennem en guide for at få lov at hente. De fleste "firma" computere har licensnøglen begravet i selve maskinen så der skal du ikke bruge den.

Jeg har ikke et link til guiden her men brugte den selv i mandags efter lidt google gymnastik.

Mvh BS
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 19:26
Da jeg havde en HP bærbar, der kunne jeg via HP's hjælpe software reinstallere maskinen med 2 til 3 valgmuligheder, hvoraf en af dem var en ren installation. Mener der var full bloat, minimal med HP's software og en helt clean version. Jeg valgte clean version og der var ikke skyggen af noget bloat og maskinen startede på helt bar bund uden drivere til lydkort osv. Just as I like it.

Var egentlig positivt overrasket, da HP softwaren var rimelig bruger venlig og nem at finde rundt i og hjalp med at opdatere det meste uden besvær. Var lige før jeg overvejede at beholde den del .. men næ! :)

Det er muligt at jeg skulle via en "HP" boot menu, eller også startede jeg softwaren fra start menuen. Kan ærlig talt ikke huske det, da jeg gav maskinen til min bror for et par år siden. Er helt blank. Kan bare huske at farvetemaet var sort.

Mht. manglende skiver. Er der ikke en mulighed for at brænde installations disk(e) (eller usb stick) via HP softwaren? Det er noget af det første jeg gør/undersøger, hvis jeg køber en maskine med forudinstalleret Windows.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 20:22
Da jeg ville prøve Windows 10, blev jeg af en bruger her i forummet anbefalet Windows 7 USB/DVD Downloadtool: 

Hvis der nu ikke er noget på PC'en, som kunne bruges...

Egentligt et underligt navn for programmet, da man jo allerede HAR downloadet ISO-filen! Nåh... Lad det nu ligge... Programmet virker i hvert fald fint!

Redigeret af turbo2 - 25-Februar-2015 kl. 20:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 21:40
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media

Der var vist det link jeg brugte.

Mvh BS
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 08:23
Hej

Tak for alle input. Så har jeg lidt at arbejde ud fra.

Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 08:41
Hvis maskinen kommer med en Windows 8 eller 8.1, burde der ligger nøgler til din Windows "indbygget" i maskinen - man skal ikke længere bruge en kode for at installere Windows.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu