|
Lærred på 20x11,5Meter |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
RaGa_MuFFiN
Super bruger Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Videbæk, DK Status: Offline Point: 410 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Marts-2015 kl. 16:55 |
Hej folks!
Jeg organiserer et større LAN-party i det kolde vestjylland, og vi skal have lavet et projektor lærred på intet mindre end 20x11,5m, som skal hænges op på endevæggen i hallen, vi afholder det i. Kan det overhovedet komme på tale - og kan man få det til menneskepenge? Jeg tænker egentlig bare på noget stof man kunne hænge op - ville det ikke fungere fint? Det er ikke fordi vi skal have noget vildt HD-materiale til at køre - det er egentlig "bare" som info-tavle og til info vedrørende forskellige turneringer vi afholder. Lad mig høre jeres input - er det helt hen i vejret? /Thomas
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver dyrt i den størrelse, hvis det skal være et stykke stof. Den billige løsning er at købe lagenlærred og får en til at sy en masse baner sammen. Det bliver ikke usynligt, men skal nok give et acceptabelt resultat, hvis i spænder det stramt ud.
Må man høre hvilken projektor i har tænkt jer at bruge? For der skal godt nok noget af en lyskanon til, for at levere et billede i den størrelse. |
|
RaGa_MuFFiN
Super bruger Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Videbæk, DK Status: Offline Point: 410 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har en Panasonic til at stå der, hvor eventet afholdes. Den kan sikkert ikke skyde op i den størrelse - hvad kan? Det skal bare være acceptabel opløsning - alt ses alligevel langt væk fra.
Forslaget med stofsyning har jeg også tænkt på - det må være den billigste løsning. Jeg må lige lave en test på nogle lagener eller lignende, og se, om det kan gøre det :-) Tak for input dr gonzo :-)
|
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er over 200 m2 så der skal bruges seriøst meget lys. Specielt hvis der ikke er mørklagt. Du slipper nok ikke uden om at leje en projektor, men så kan du også få råd og vejledning. Overvej med dig selv om det virkelig er nødvendigt med så stort et lærred og hvad der evt er stort nok. Ingen hjemme projektor eller budget dataprojektor kan løse opgave (IMO).
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Trumle skriver, så skal I altså op i et seriøst monster af en projektor, for at man kan se noget som helst på så stort et billede. Den typer projektor du skal bruge, er der ingen der har til hjemmebrug, da den både er kæmpestor og larmer af h-til.Det er en god idé at undersøge hvad dine muligheder er, før du bruger penge på et lærred.
Redigeret af dr gonzo - 04-Marts-2015 kl. 17:33 |
|
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ca 30.000 lumen projektor for at opnå 12-14ft hvilket nok er for lidt da rummet ikke er mørktlagt optimalt. Det er med gain 1.0 og fx et lagen er nærmere gain 0.5, måske lidt højere med sort backing.
Vi snakker cinemagrade barco med 6000w xenon lampe:-)... Den Panasonic vil give ca 0.8 ft på omtalte lærredsstørrelse. Med et lærred på 5-6m og max output på den Panasonic, dvs ringe farver, kunne det måske lige gå an... |
|
RaGa_MuFFiN
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan godt tænkes det måske var overkill!
Mon der er nogen, der kunne tænke sig at låne noget udstyr + lærred ud til en frivillig forening i en weekend... Noget som bare sparker røv! :-) |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det tror jeg desværre ikke at du skal satse på. Til så stort et lærred kommer en projektor hurtigt til at koste mange hundredetusinder. I må nok forvente at leje hvis det skal være den størrelse.
Alternativt kan i overveje en række mindre lærreder rundt omkring på venue og med hver sin projektor som i så distribuere video signalet til.
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal overhovedet ikke have noget cinemagradeagtigt. Hvis det bare er til infotavle så kig efter den mest lysstærke projektor du kan finde, hvilket nok er en dataprojektor der benyttes til møder og lign. De er ikke gode til bevægelse men er lavet til at fungere i delvist oplyste lokaler.
God fest
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville også sige, prøv at låne en dataprojektor og se hvor godt/slemt det er. Ved at smide billedet op på en væg af nogenlunde samme størrelse, kan man få en fornemmelse for om det er helt håbløst.
Hvis der vises statiske billeder med stor kontrast mellem baggrund/tekst, kan det være det er godt nok. |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med selv en kraftig dataprojektor kommer han ikke ret langt. Jeg lavede sidste år et event med mit arbejde, der brugte vi en 6500 lumen projectiondesign projektor på et 200" lærred i et rimeligt oplyst lokale. Det var acceptabelt men ikke mere end det.
I denne tråd snakkes der om et lærred som er mange gang større. |
|
Palleba
Bruger Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at have fire "mindre" projektere til at få ét stort billede, lige som når man sætter fire PC-skærme sammen?
Billedet viser seks skærme, men viser idé'en: Redigeret af Palleba - 05-Marts-2015 kl. 12:10 |
|
Med venlig hilsen
Palleba |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |