recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SoftCam med Raspberry Pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SoftCam med Raspberry Pi

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 14:31
Hej Pinch. Hvad har du gjort for at få det til at virke i MediaPortal?
Det sidste jeg får er Switch to [RawTransponder] mode, når jeg viser en kanal i acammonitor.
Jeg får unable to start graph i mediaportal configuration, hvis jeg viser krypteret kanal.

Jeg har fået det til at køre, dog ustabilt med DVBViewer Recording Service. Jeg bruger Kodi, så for at jeg kan se TV i Kodi, skal jeg først tune ind på en ukodet kanal og bagefter over på kodet kanal, dvs. jeg får heller ikke alle optagelser med, da jeg nogen gange skal stoppe afspilningen og starte igen før den binder.
Ikke en særlig god løsning og derfor ville jeg ønske jeg kunne få MediaPortal TV Server til at virke også. Firewall i Windows er deaktiveret og kører Pi 2.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 14:38
Jeg prøvede at SSH til Pi2. Første gang blev jeg afvist men 2 gang lykkedes det. 

Hvis jeg laver en netstat på port 10000 får jeg følgende:
pi@raspberrypi ~ $ sudo netstat -anp | grep 10000
tcp        0      0 0.0.0.0:10000           0.0.0.0:*               LISTEN      2114/newcs.qnap.pcs
tcp        0      0 192.168.1.215:10000     192.168.1.112:49448     ESTABLISHED 2114/newcs.qnap.pcs
tcp        0      0 192.168.1.215:10000     192.168.1.10:54770      ESTABLISHED 2114/newcs.qnap.pcs

Ip numrene 192.168.1.215 & 192.168.1.10 er de maskiner der er forbundet til serveren.

Og er det vigtigt at køre disse commandoer:
For at få det nyeste opdateringsprogram til firmware:
Sudo apt-get install rpi-update 

Opdater firmware:
Sudo rpi-update

Jeg kunne læse i denne tråd at de kun anbefalede apt-get update og apt-get upgrade:


Redigeret af Bjur - 02-December-2015 kl. 15:12
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 17:55
Der var en fejl i den første Pi som gav problemer med USB.
Derfor skulle man opdatere firmware, for at få det til at virke med Smargo.

Der er ikke så stor sandsynlighed for at den fejl eksisterer på Pi2.
Men det er altid en god ide at opdatere med nyeste firmware, da andre problemer kan være fejlrettet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 19:25
Ok, nogen ide om hvor det går galt med Mediaportal. For at jeg kan få acamdmonitor til at registrere login, så skal jeg manuelt registrere mdapifilter.ax selvom jeg har installeret mdapiplus. For at jeg kan finde appCard mappen skal jeg i mdapiplus Settings ind og aktivere kortet. Jeg ved ikke hvor det går galt siden den ikke vil tune kanalerne. Jeg har både prøvet på WHS 2011 og en w7/10 VM samme fejl og den logger ind. Dvbviewer kommer der billede men det må være interaktionen mellem Mediaportal og mdapiplus.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvad er det som kun er "næsten" perfekt?

1/10 kanalskift tager 30+ sekunder at gennemføre, men efter utallige kanalskift er den kun direkte fejlet én gang, så det er til at leve med - så længe man ikke venter forgæves! Generelt er jeg dog overrasket over, hvor hurtigt den kan tune. Underligt nok går det faktisk hurtigere med NewCS + ACamd end det gjorde med ACamd alene (måske den ustabile USB til VM stadig skal bebrejdes).

Bjur, udover at slette smartcard.conf fra ACamd-mappen (x2) har jeg kun fulgt Cybergyens guide. Hvis jeg var dig, ville jeg wipe og tage den forfra fra bunden.

Hvis rækkefølgen evt. er en ledetråd:
Jeg installerede MP, gjorde de to HDHomerun-tunere til de eneste aktive (begge med CAM enabled!) og scannede kanalerne.
Installerede derefter MDAPI_Plus_0_9_0_1607 og genstartede VM'en.

Under fanebladet Cards i MDAPI settings blev eventuelle dubletter slettet, så de to HDHomerun kun fremgik én gang hver og sørgede for, at MDAPI var enabled på begge.
På fanebladet Plugins valgte jeg specifikt "App: TVService.exe; Card:<første HDHomerun>" og klikkede Open Folder. Da mappen ikke eksisterer, bliver man spurgt, om den skal oprettes - det skal den.
Kopierede herefter indholdet af ACamd_0620.rar til den nye mappe, tilføjede redigeret cardclient.conf og slettede smartcard.conf.
Gentog det samme for "App: TVService.exe; Card:<anden HDHomerun>".

TVService blev herefter genstartet og alt var godt :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:18
Tak for svaret. Det er interessant du benytter HDHomerun også, så burde det også virke hos mig.
Da du installerede mdapiplus var det så med default settings hele vejen igennem og angav du heller ikke archive folder sidst i processen?

Og benytter du "hele" mediaportal systemet eller også kun TV serveren (hvilken version?)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 12:03
Det er kun TV serveren som står for dekodning. De programmer som er optaget fra krypterede kanaler er gemt ukrypteret.

Jeg har haft det testet med HDHomerun for nogle år siden og det virkede også uden problemer.

Har kørt med det på Windows XP, Windows 7 og Windows 8.1.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:33
Jeg forstår det ikke. Jeg har afinstalleret tv server, geninstalleret. Har fulgt Cyberguyen og Pinchs guide til punkt og prikke. Samme problem. Jeg kan først få noget frem på acamdmonitor når jeg laver en regsvr32 på mdapifilter. Ikke før og stadig kun unable to start graph:(
Har sågar opdateret Rpi2 FW med rpi-update. Nogle gode råd drenge?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:45
Når du starter installationerne, kører du dem så som værende "Administrator"?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:47
ja denne gang kørte både tv serveren og mdapiplus som administrator.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:53
Jeg får som sagt først adgang til acamdmonitor efter jeg har registreret mdapifilter.ax.
MEN jeg har sammenlignet acamdmonitor for mediaportal tv server og med DVBViewer. I DVBViewer starter den FFDECsa mode til at starte med, hvilket den ikke gør i Mediaportal TV Server.


Redigeret af Bjur - 03-December-2015 kl. 15:54
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 19:06
Har du startet fra bunden med en geninstallation af Windows? Tør næsten vædde på, et eller andet er gået i baglås i forbindelse med, du har opsat det "manuelt".

Det eneste tidspunkt jeg oplevede, at MDAPI + ACamd ikke startede automatisk, var fordi, jeg havde ændret på brugeren, TVservice kørte under; har du evt. pillet ved dét?

Vil også anbefale, du for en sikkerheds skyld kører "almindelig" Windows, ikke Server. Har selv fået det til at fungere sammen med en 2012 R2, men havde stadig nogle underlige problemer med det.

EDIT: Prøv også lige at slå UAC fra, hvis det er på - bare for at udelukke det :)


Redigeret af Pinch - 03-December-2015 kl. 19:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu