recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer aktiveres ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer aktiveres ikke

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer aktiveres ikke
    Sendt: 11-Marts-2015 kl. 19:07
Jeg har et system bestående af:
yamaha rx-a830 reciever
Dali sub e9 f subwoofer.
Dali zensor center højtaler
Dali zensor front højtalere
Dali lektor baghøjtalere

Subben har en powermode der hedder auto, men den ser ikke ud til at virke.

Går jeg ind i information på min reciever kan jeg se at output står til:
SW
L C R
SL SR

Går jeg ind under manuel setup og vælger test tone slår den ikke altid til. Har lige forsøgt hvor den ikke slog til første gang (subben lyser rødt). Efter jeg skruede op slog den til.

Kører jeg auto setup aktiveres subben. I level giver den -10dB, men alle de andre højtalere giver + 3.5 - 6.5. Nogle gange når jeg kører auto setup får jeg en w-3 level error. Subben stod i hjørnet af stuen, men jeg har nu placeret den lige ved siden af min tv reol

Hvad kan mit problem være?



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 19:29
Hvis subben giver -10db skal du skrue ned på forstærkningen på subben.

Hvad står crossover og volumen på?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 19:30
Min måling med Yamaha resulterede også i at den skruede sub'en ned med -10 og lader du den stå der, aktiverer den aldrig. Jeg prøvede at køre kalibreringen et par gange, men blev aldrig helt tilfreds med sub indstillingen, så den satte jeg selv. Det er jo også smag og behag, hvor meget "bund" man vil have :) Skru den op på over 0. Når du kører auto kalibrering så må din sub ikke stå på auto, den skal stå på "on" ellers tænder den for sent.

Noget andet er at volume på sub skal stå på ca. 50% (kan varierer) og så skal du skrue helt op for crossover på sub'en og her taler jeg om knapperne på sub'en ikke indstilling på din Yamaha. Du skal så sætte crossover på din receiver, men auto kalibreringen vil nok prøve at sætte den.


Redigeret af dumb - 11-Marts-2015 kl. 19:35
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 20:15

Der skal så derved ikke stilles mere på SWen, det skal justere ind på Reciveren, så mangler der volumen, så er det på Reciveren der skal skrues op for Output til SW, ligeledes med Crossover, skal der justeres, så er det ligeledes på Reciveren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 21:17
har du sat dine højtaler til small?
nu er det ikke sådan at sub skal stå og brumme hele tiden, hvis du sætter crossover til 8oHz, så spiller sub alt under 80Hz.
Jeg har sat min crossover på front til 40hz, center 60hz og surrh.80hz,
det angav audyssey calibreringen, har pøvet med 80hz på alle, men med 40-60-80 er der rigtig , både til film og ikke mindst musik, lyder rigtig lækkert i film når de ekstra dybe toner bliver føjet til under 4oHz fra sub
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 21:59
Crossover på sub stod på 80 og volumen på max. 
Jeg har lavet en ny autosetup hvor sub havde crossover til max (120) og volumen til halv. Den stod på on.
Nu giver receiveren subben -7.0 dB.

Vil det være nok til at den tænder automatisk, eller bør jeg indstille den til 0 manuelt?
Når jeg har kørt en auto setup, vil det jeg sætter i manuel så overskrive det automatiske?

Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

har du sat dine højtaler til small?
nu er det ikke sådan at sub skal stå og brumme hele tiden, hvis du sætter crossover til 8oHz, så spiller sub alt under 80Hz.
Jeg har sat min crossover på front til 40hz, center 60hz og surrh.80hz,
det angav audyssey calibreringen, har pøvet med 80hz på alle, men med 40-60-80 er der rigtig , både til film og ikke mindst musik, lyder rigtig lækkert i film når de ekstra dybe toner bliver føjet til under 4oHz fra sub

Alle højtalerne er sat til large og sub er sat til 40 Hz.
Jeg kan kun se højtalerne i dB, ikke i hz.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 22:03
Prøv at sætte sub vol til kl 9, og udfør ny kalibrering. Du skal tilstræbe at reciver sætter sub til nul db
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 22:06

Det er i hvert fald nok til at min SW kører som den skal, da den er stillet på samme måde, og også på Reciveren er sat til -7. Det er ikke gjort med Audessey, men manuelt, faktisk er alle indstillinger efterjusteret manuelt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 22:11
Jeg ville og har selv sat delefrekvens til 80hz i reciever og alle højtalere til SMALL........Delefrekvens på subben sættes til 120
Mener da bestemt at det er den gængse anbefaling....
Sæt recieverens sub-volume db til nul og find et passende level PÅ SUBBEN ved at afspille nogle passende filmsekvenser 


Redigeret af Ning - 11-Marts-2015 kl. 22:14
Ning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 22:24

Alle mine HT pånær Center er large, ikke fordi de bare er stillet til det, men fordi de er det. Crossover er stillet til 80.
Derudover er er Reciveren stillet til kun at levere LFE når der er et sådan lydspor, med andre ord er SW kun aktiv når der ses en BD/DVD. Til andet brug er der nok dybe toner fra de øvrige HT.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af kristoffervn kristoffervn skrev:

]Jeg har lavet en ny autosetup hvor sub havde crossover til max (120) og volumen til halv. Den stod på on.
Nu giver receiveren subben -7.0 dB.



Du skal sætte subben til on og ikke auto så længe du kalibrerer. Herefter skal du justere ned på subbens volumen og kalibrere indtil din receiver viser 0 eller højere i subsignal. Det kan være du skal prøve et par gange.
Slå herefter sub over i auto.

Når receiveren kalibrerer til -10 dæmper den signalet der sendes ned til subwooferen og subwooferen har derfor svært ved at tænde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu