recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer aktiveres ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer aktiveres ikke

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 19:48
Jeg har kalibreret et par gange og min receiver viser nu 0 i sub signal.
Jeg ser om det får den til at tænde automatisk fremover.

Min ene højtaler får nu -1.0 dB, men det er vel ok?
Er der andet jeg bør være opmærksom på eller kan have indstillet forkert?
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:50
Jeg bruger et kabel der med 2 udgange der går i subwooferen. Måske kan det give lidt
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af kristoffervn kristoffervn skrev:

Jeg har kalibreret et par gange og min receiver viser nu 0 i sub signal.
Jeg ser om det får den til at tænde automatisk fremover.

Min ene højtaler får nu -1.0 dB, men det er vel ok?
Er der andet jeg bør være opmærksom på eller kan have indstillet forkert?

Har du sat delefrekvens i forstærker til 80 hz og Small? og sub på 120 hz?
Ning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Jeg bruger et kabel der med 2 udgange der går i subwooferen. Måske kan det give lidt


Ikke det der ligner...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 05:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Jeg bruger et kabel der med 2 udgange der går i subwooferen. Måske kan det give lidt


Ikke det der ligner...

Klaus

Gik ud fra når output blev 3db højere at det så måske var pga af højere input og derved nemmere aktivering, men ved ikke om det er gældende på alle subs. 
Men på min sub skulle output blive 3db højere... men jeg har ikke testet det selv.

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 06:18
Når output (det elektriske) bliver 3dB højere, vil lydniveauet blive 3dB højere og autokalibreringen vil skrue 3dB ned for signalet og så er vi tilbage ved samme niveau som før....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 08:58
har du sat højtalerne til small, hvis ikke så gør det, som Ning skriver

Redigeret af karula - 13-Marts-2015 kl. 09:06
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 09:39
Min egen erfaring med sub indstillinger er at de altid skal stilles manuelt.
Den medfølgende målemikrofon kan ikke håndtere de lave toner fra en sub
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Jeg bruger et kabel der med 2 udgange der går i subwooferen. Måske kan det give lidt


Ikke det der ligner...

Klaus

Gik ud fra når output blev 3db højere at det så måske var pga af højere input og derved nemmere aktivering, men ved ikke om det er gældende på alle subs. 
Men på min sub skulle output blive 3db højere... men jeg har ikke testet det selv.

/Jakob
Det er samme signal der kommer ind to gange. 2 gange signal (ikke i volt) er lig med 2 gange effekt som igen er lige med 3dB. Og det gælder alle SW. Output fra forstærkeren ændre sig ikke (i første omgang).

Der skal så dæmpes et sted for ikke at få for meget SW lyd. Og hvis det er i forstærkeren så har du efterfølgende kun 70% signal ud (i volt) til at tænde SW med (det som Klaus skriver). Så hvis man skifter til en sådan ledning (lad dog vær med det) så kan man ændre niveauet ved at juster på SW og stadig har samme signal til at tænde SW.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
M.Madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 15:42
Men har du forsøgt at sætte dine højtalere til small som Ning og karula skriver?
Bare rolig, de bliver ikke mindre af det Wink og du kan jo sætte det tilbage på large hvis det ikke virker.
Der er bare nogle forstærkere som insisterer på, at de kun sender til sub såfremt højtalere står til small.
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

 
Har du sat delefrekvens i forstærker til 80 hz og Small? og sub på 120 hz?

delefrekvens er nu sat til 80 hz på receiver og alle højtalere til small. På sub står den til 120 hz.
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2015 kl. 17:06
Min receiver vil gerne sætte alle højtalerne til large og sub til 40 hz.
Men det er nu rettet manuelt efter at have lavet nogle auto setup.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu