recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af kassettebåndoptager, plus minusser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af kassettebåndoptager, plus minusser?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 22:29
Hmm, var der ikke en der tidligere rådede dig til at købe en ny bilradio (eller to) i stedet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Så er der indkøb ny brugt Denon kassettebåndoptager. Denne gang en DRS-810 med horisontal båndskuffe fra 1992, så håber vi den klarer det bedre.
 
I sammen omgang er min Blaupunkt MonteVideo båndafspiller i bilen begyndt at æde båndeneCry det er sket efter jeg hev et bånd for hurtigt ud af den som resulterede i at der hang en halv meter bånd ud af den.
Gad vide om det er grunden til den nu æder båndene?
 
Så alt i alt kører det her båndprojekt sgu lidt af sporet pt. Dead
Jeg må indrømme, at jeg ikke fatter, at du bliver ved med at holde fast i bånd.

Find dig en radio enten med SD eller Iphone control.

Der er en del på marked og selv nye radio med retro look:
http://www.ampire.de/Retro-Autoradios/Retro-Autoradios/MODEL-TWO.htm?shop=ampire&SessionId=&a=catalog&t=56&c=14474&p=14474

Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Så er der indkøb ny brugt Denon kassettebåndoptager. Denne gang en DRS-810 med horisontal båndskuffe fra 1992, så håber vi den klarer det bedre.
 

I sammen omgang er min Blaupunkt MonteVideo båndafspiller i bilen begyndt at æde båndeneCry det er sket efter jeg hev et bånd for hurtigt ud af den som resulterede i at der hang en halv meter bånd ud af den.

Gad vide om det er grunden til den nu æder båndene?

 

Så alt i alt kører det her båndprojekt sgu lidt af sporet pt. Dead

Jeg må indrømme, at jeg ikke fatter, at du bliver ved med at holde fast i bånd.

Find dig en radio enten med SD eller Iphone control.

Der er en del på marked og selv nye radio med retro look:
http://www.ampire.de/Retro-Autoradios/Retro-Autoradios/MODEL-TWO.htm?shop=ampire&SessionId=&a=catalog&t=56&c=14474&p=14474



Nu har LP'en fået en fornuftig renæssance, så er det da spændende, at nogle vender blikket mod en kassettebåndoptager.

Med blikket på en mere kompakt fremtid, så er det spændende at vende tilbage til gammel teknik.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af saaby saaby skrev:

Har en Aiwa AD-F770 stående ude i skuret som du kan få hvis du tilfældigvis skulle komme forbi Nordsjælland


Det er kram. Har selv en, indkøbt for den nette sum af kr. 4.500 i 1985.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Nu har LP'en fået en fornuftig renæssance, så er det da spændende, at nogle vender blikket mod en kassettebåndoptager.

Med blikket på en mere kompakt fremtid, så er det spændende at vende tilbage til gammel teknik.


Nu er der jo stor forskel på LP og bånd.

LP'en kan i en del tilfælde være en bedre kvalitetet end man kan få materiaet på i dag (digitalt).

Det kriterier kan man ikke sige om bånd.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 17:50
Man kan konkludere, at du aldrig har hørt en ordentlig kassettebåndoptager!

M.v.h.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 19:31
Jamen har jo netop købt en sprit ny aldrig brugt Denon autoradio med kassette. At den også er ca 23 år gammel er vel en detalje.
 
Grunden til jeg holder fat i det er at jeg synes det er nogle fede maskiner jeg aldrig fik i start 90érne og jeg nu har muligheden.
Men ja det er sgu noget rod pt.
 
Modtog i dag min nye Denon DRS-810 fra 92. Den var hysterisk velindpakket i transport kasse og endnu mere hysterisk velholdt, vil påstå den fremstår som ny udenpå. Det sgu en sand fornøjelseThumbs Up
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man kan konkludere, at du aldrig har hørt en ordentlig kassettebåndoptager!

M.v.h.
Jamen, så har du fejl konkluderet!

Jeg havde en af Onkyo Integra serie, med Accu Bias, Dolby B/C.

Og ja de lod rimelig godt. Men der var stadig forskel.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 10:43
ONKYO TA-2058?



M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

ONKYO TA-2058?



M.v.h.

Det ser ud til at passe meget godt. 
Det er godt nok mange år siden den er smidt ud.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 14:05
Min gamle 8 mm smalfilmsfremviser er ren nostalgi og så leverer den et billede på højde med det der IMAX som de nu begynder at sælge til private. Fatter ikke hvorfor vi gik over til digitale medier :(
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 19:51
forker indsat Angry


Redigeret af nhj4 - 25-Marts-2015 kl. 19:52
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu