recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-bokse via switch?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-bokse via switch?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 20:02
Hej Carsten

Tak for dit indlæg. Min tanke var at sætte to Fullrate TV bokse på en ethernet switch - altså for at kunne se TV to steder, uden at skulle trække endnu et kabel.

Men kan du skrive noget mere om den løsning du beskriver til sidst? Det lyder lidt interessant.
Hvad hedder sådan en løsning - kan du henvise til noget konkret?
Er det en løsning, som man kobler sammen med IP TV boksen?




Redigeret af bas - 24-Marts-2015 kl. 20:02
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 19:39
Hej.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Men jeg forsøger alligevel.

IP er en tovejs protekol. Man kan ikke kople enheder i parallel.

Enheder der sættes i to forskellige porte i en switch får forskellige IP adresser, som normalt uddeles af en router.

Hvis du ønsker at bruge IP TV på to bokse kræver det normalt to abonnementer. Det kræver også at din båndbredde er stor nok.

Hvis du bare ønsker at kunne se IP TV på to TV med det samme program samtidigt eller hvor hvor det ene TV er slukket findes der trådløse løsninger hvor man kan overføre et rent TV signal fra det sted hvor du har placeret din IP TV Boks.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 24-Marts-2015 kl. 19:46
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 18:30
Hej

Jeg er lidt nysgerrig. Hvad er det der - teknisk set - gør, at det ikke muligt at koble to IP TV-bokse til en ethernet switch? Jeg har TV via Fullrate og var lidt optimistisk at tro, at det måske kunne fungere ved f.eks. at købe Netgear ProSafe Plus GS105Ev2 .
Jeg kan se, at der rundt omkring på nettet bl.a. bliver skrevet om multicast og IGMP snooping.
Jeg ved ikke rigtigt noget om det, men måske er der nogen her, som ved lidt om det?
Kan det komme til at fungere, og kræver det i så fald noget bestemt udstyr der understøtter noget bestemt?

Jeg har forsøgt mig med Powerlines / Home plugs, men det fungerer ikke ordentligt hos mig.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu