recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet i bilradio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet i bilradio?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Tror dog fortsat dette markede for 3. parts enheder er i aftagende idet udviklingen de seneste år er disse systemer er blevet en integreret del af den moderne bil på godt og ondt 😉😉😉 Men det hindre at eftermontere en 3. parts enhed. så jeg tror disse producenter såsom Pioneer i fremtiden vil have fokus på, at blive systemleverandør til de forskellige bilproducenter på sammen måde som Apple har indgået aftale om Apple CarPlay med en række af de store producenter

Det er så også et lille aberdabei, for hvis alt går efter min 5-års plan, så køber jeg ny bil om ca. 2-3 år (hvor den nuværende så vil være 10 år), og så har jeg sandsynligvis intet at bruge den nye head unit til.

Så måske skal jeg bare købe en billig bilradio med USB-afspilning og BT (f.eks. Pioneer MVH-X370BT) og så smide musikken over på en 4 GB USB-stick og nøjes med det indtil bilskiftet.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 17:49
Jeg har så netop bestilt en Pioneer MVH-X370BT til 699 kr. + fragt.
Den har bl.a. Android Direct Access, så det bliver nok min hidtil ubrugte LG G3, der skal stå for forbindelsen.

Så jeg takker nok en gang for svarene og inspirationen.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 09:04
Nå, så kom radioen og alt så fint ud, indtil det viste sig at multistikket bag på min hidtidige Pioneer DEH-1920R (som var monteret fra ny) er spejlvendt ift. multistikket bag på den nye MVH-X370BT.
Desuden har Hyundai-importøren lavet noget fusk inde bag ved, så jeg ikke umiddelbart kan koble det medfølgende multistik til bilens ISO-stik uden at skulle skille det hele ad og lodde nye forbindelser.

Så det var godt, at den nye autoradio kun kostede 747 kr. med fragt.

Men så lærte jeg det: Aldrig en Hyundai igen!


Redigeret af Thomas Jensen - 01-April-2015 kl. 09:05
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 09:11
Hmm, det er vel ikke bilens skyld.
Der er firmaer der laver meget multimedie i bilerne. Dog er Hyundai nok mere sjældent at gøre det på.
Men hvis nogen skal have lavet ting på deres VAG biler kender jeg nogle dygtige folk.

Det er jo ligesom det er ret svært at finde skærme til bagsæder med BD afspiller i eller hdmi stik ind.
På min ny bil med indbyggede skærme bruger jeg min PCH 400 med 3TB hdd i, men det er sgu lidt underligt at tilslutte med et composite kabel i dag

Redigeret af SVP03 - 01-April-2015 kl. 09:14
SVP03
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 09:36
Næh, men det er vel den samme importør, så en ny Hyundai lider vel af det samme fusk.

At få en professionel til at lodde et korrekt ISO-stik på svarer vel til at købe et 32" Samsung i Bilka til 1499,- og efterfølgende betale 3.500,- for en ISF-kalibrering.

Sorry, men jeg måtte bare af med lidt luft.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 18:03
Thomas, du skriver: Desuden har Hyundai-importøren lavet noget fusk inde bag ved, så jeg ikke umiddelbart kan koble det medfølgende multistik til bilens ISO-stik uden at skulle skille det hele ad og lodde nye forbindelser.citat slut.

Find normerne der viser at du har ret og brug dem mod forhandleren, altså den der har solgt dig noget, der ikke må udføres. Ellers har du ingen sag, men kun en mening, der desværre ikke kan bruges.

Find ud af om det er en fejl eller om det er tilladt.
Det hjælper dig jo ikke økonomisk at få afløb for din vrede her. Desværre.




Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 18:35
Bilen er syv år gammel (den har været i husstanden fra fabriksny), så jeg vil ikke gøre mere ved sagen, og som sagt var den nye bilradio også billig, så jeg ser det som lærepenge.

Jeg går ud fra at det er importøren, der har været kreativ, da Hyundai i Sydkorea næppe har smidt en Pioneer-radio i ab fabrik.

Næh, det var noget nemmere da jeg for snart 11 år siden købte en ny Hyundai Getz, der var udstyret med en Blaupunkt, og hvor der sad Hyundai-ISO-stik, så jeg kunne skifte direkte til en Sony autoradio uden problemer.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 19:29
Ja, Thomas, livet er ikke aldrig nemt, men for de fleste os, er det det bedste alternativ. Så skidt med de små ting, der generer os. Folk tænker heller ikke ens. De fleste vil det bedste. Også i udførelse.

Jeg kender ikke rigtig bilen ud over, at Hyundai også ejer verdens største skibsværft, hvor Mærsk også får bygget skibe. De ejer også næsten halvparten af Kia Motors og er dermed verdens 4. største bilproducent.
Hav en god påske.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Find normerne der viser at du har ret og brug dem mod forhandleren, altså den der har solgt dig noget, der ikke må udføres.


Hvilken norm?
Hvad er det der ikke må udføres?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Find normerne der viser at du har ret og brug dem mod forhandleren, altså den der har solgt dig noget, der ikke må udføres.


Hvilken norm?
Hvad er det der ikke må udføres?


Klaus


Jeg tror, at emnet er færdigdebatteret Klaus, men du må gerne skrive privat til mig, så vil jeg gerne fortælle meningen med det skrevne. Dine spørgsmål kan desværre ikke svares i enkelhed uden at tage det tidligere i betragtning.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 02:12
Husk nu på at en bil som er 7 år gamle sandsynligvis et udstyret men et CANBUS system som desværre går det noget mere kompliceret at eftermontere en radio i modsætning til i gamle dage hvor man bare fandt en rød + ledning på med en strømtyv og så lige de sorte ledning til stel tilslutte antenne stikke og højtalerne 😄😄😄😄

Tro dog de fleste bilmærker sælger diverse mellem kabler som kan omsætte fra en stik type til en anden og specielt når det er en Pioneer radio du har købt, så tror jeg der er store chancer for at finde en sådan kabel hos Hyundai forhandler så er det jo bare spørgsmål hvad det koster 😉😉😉 alternativ er jo carsound eller bil tema....Jeg brugte Carsound dengang jeg monterede en Pioneer i en Mazda fra 2011 til at skaffe et mellemkabel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg tror, at emnet er færdigdebatteret Klaus, men du må gerne skrive privat til mig, så vil jeg gerne fortælle meningen med det skrevne. Dine spørgsmål kan desværre ikke svares i enkelhed uden at tage det tidligere i betragtning.


Nej, emnet er ikke uddebatteret når du skriver sådan noget (ja, undskyld mit ordvalg) forkvaklet vrøvl.

Thomas er heldigvis en (forholdsvis) fornuftig mand og er klar over at det du skriver giver ingen mening og ikke har hold i virkeligheden. Jeg skrev såmænd også med ham - dog på et andet forum - allerede inden han købte Hyundai'en.

Men som du skriver, vil en knapt så kvik person tro på det og måske tro at de kunne reklamere over tilslutningen af en bilradio, på en gammel bil og at der er lavet noget "der ikke må udføres". Det er jo, hvad du skriver.

Der findes flere "normer" over tilslutning til en bilradio, men der findes ingen steder noget om at en bil SKAL overholde disse normer. Det er ganske frivilligt og derfor ser du også masser af forskellige adapterkabler på markedet, som går at man kan tilslutte bilradioer med forskellige typer interfaces, til biler med forskellige typer interfaces.

Så du må meget gerne uddybe, hvilken norm du mener det er bilen skulle overholde og hvad det er at der ikke må udføres på bilen, her i offentligt rum.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu