recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 14:46
Lad dig ikke snyde af papirspec's! Se f.eks. på vægt, maksimalt strømforbrug og dynamiske opgivelser.
Jeg ved ikke Med Marantz men f.eks. Yamaha har indbygget Airplay, DLNA o.s.v.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 14:53
Marantz har indbygget AirPlay, så streaming fra iphone er intet problem.

Mon ikke Daniel kan give dig en skarp pris på en Marantz receiver, nu når du lige har købt et sæt dyre højttalere hos dem.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

En fornuftig stereo forstærker er billigere end den Onkyo du selv nævner.

Men start med at lave en kalibrering før du beslutter at købe nyt.
Receiveren tror jo der sidder bitte små satellitter tilsluttet og crossover er helt sikkert helt hen i vejret.



Vil en Marantz 6009 passe fint som surround receiver?
Kunne du give et bud på en stereo forstærker?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 17:44
Jeg har selv en 7009 og er yderst tilfreds..!!
Så kan klart anbefale en 6009.

Kan desværre ikke rigtig guide dig på stereo delen, da jeg sjældent lytter til stereo setups.

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 19:09
Ok, tak. Så er det også en fin maskine du har, forstår godt du er tilfreds.

Har nu kalibreret receiveren manualt uden audyssey og så kan jeg love for der skete noget, der er kommet lyd så stuen ryster, hørte bl.a. Von Omi med nummeret "cheerleader" og så efterfølgende lidt transformers, lyden er detaljeret, en ren fornøjelse. Og så behøver jeg ikke at skrue så meget op i volumen mere. Men tror godt receiveren kan tweakes lidt mere, skal bare lige afsætte lidt tid til det.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:12
Til de nye højttalere havde jeg i først omgang tænkt mig en receiver, måske en marantz 6009 men da jeg ikke bruger surround delen længere, har jeg overvejet en stereo forstærker i stedet. Er det muligt på et senere tidspunkt at koble stereo forstærkeren til en receiver så stereo forstærkeren håndterer front højttalerne og receiveren sub + de resterende højttalere?
Hvis det er muligt hvordan kobler man de 2 enheder sammen?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:19
Det er muligt, hvis du køber en forstærker med "Main in/Pre out" stik på bagsiden. Der findes faktisk en liste over disse, i en tråd her på recordere.

Derudover kræver det at du til den tid, køber en receiver med Pre Out udgange, på de forskellige kanaler.

M.v.h.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:23
Nærmere bestemt denne tråd. Jeg er selv på vej til at købe en af disse for at få denne funktionalitet.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&PN=1&title=forstrkere-med-home-theater-input

Mvh. Jørgensen
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:32
Har kigget lidt i listen over kompatibelt forstærker men Densen B-340+ er ikke nævnt, betyder det at den ikke har HT input eller hvad det nu hedder?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Nærmere bestemt denne tråd. Jeg er selv på vej til at købe en af disse for at få denne funktionalitet.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&PN=1&title=forstrkere-med-home-theater-input

Mvh. Jørgensen




Hvilken stereo forstærker havde du tænkt dig?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har kigget lidt i listen over kompatibelt forstærker men Densen B-340+ er ikke nævnt, betyder det at den ikke har HT input eller hvad det nu hedder?


Øøøøhhh!? Det er en effektforstærker - de kan altid bruges! Men den kræver en forforstærker eller en reguleret kilde, for at kunne spille som alm. forstærker.

M.v.h.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:42
Hej, jeg er på vej til at købe en Cambridge Azur 851A. Den anmeldes vel, og jeg har en Cambridge Azur 740C CD-afspiller i forvejen, som den kan komme til bl.a. at arbejde sammen med.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu