recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless
    Sendt: 18-April-2015 kl. 09:16

Dynaudio Connect boks.

Er her nogen der ved hvornår denne boks er færdigudviklet ?

 
 

Da Recordere.dk Januar 2015 var på CES messe skrev i om Dynaudio Connect boks.
Pt. findes Xeo Hub - Xeo Extender - Xeo Link.
 
Jeg regnede med / håber på, at en Dynaudio Connect boks, vil være en (Xeo Hub) med
Apple iOS AirPlay tilgang direkte fra iPhone / iPad, som det ses på en del stream højttaler
idag. Altså så AirPort Express og ATV3 kan undværes for at kunne AirPlay, så det blev
et rent Dynaudio set-up.

En Dynaudio Connect er bestemt hvad Dynaudio mangler i deres sortimang.

Pt. har jeg 2 x ATV 3 da min første efter en iOS opdatering nægtede at sende audio ud af
den optiske udgang. Dette blev dog løst efter den seneste opdatering. Men der skulle gå 6
mdr. før problemet blev løst. Derfor købte jeg endnu en Apple TV 3 boks, som ikke blev
opdateret.

Jeg håber en her, har et svar.     


Redigeret af Peter Pan - 16-September-2021 kl. 11:14
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 10:18
 
Pt. benytter jeg Dynaudio Xeo 3 system, samt ATV3 (version A1469) og min iPad mini.
Her streames musik fra YouSee Play Musik app.
 

     
 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 08:43
 
Er her en fra Skanderborg der lige kan smutte over til Dynaudio
Sverigesvej 15,og spørge om Connect boksn snart er færdig udviklet.  Big smile
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 19:30
Under Focus XD arrangementerne for nyligt blev der sagt maj. Jeg tror ikke du skal forvente Airplay. Jeg har ladet mig fortælle at Airplay licensen ikke tillader at signalet sendes videre ad en anden netværksprotokol.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 21:36
 
Hej Otto J

Dynaudio arbejder da ikke på en Connect-boks, der ikke kan noget.
Der er en Apple licens der skal betales, som Sonos formodentlig må
for at deres APP giver muligheden for at AirPlay fra iPhone/ iPad til
deres system. Så til syvende og sidst handler dette "kun" om penge.

Se indlæg af Morten BAy Recordere.dk - Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:52
Er Sonos løsningen ikke stadig bare lig med at tilslutte en Airport Express?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:03
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:12
Det er ikke Airplay, men en iOS app til at styre afspilleren.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:18
 
Nu hvor Kineserne styre Dynaudio's økonomi, er det stående
spørgsmål om dé vil slippe-slanterne til Appel licensen. Wink
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Under Focus XD arrangementerne for nyligt blev der sagt maj. Jeg tror ikke du skal forvente Airplay. Jeg har ladet mig fortælle at Airplay licensen ikke tillader at signalet sendes videre ad en anden netværksprotokol.

 
Det er nok rigtigt, man er forbindelsen mellem dynaudio boksen og højttaleren at betragte som en netværksprotokol. Det ville da give en masse hovedpine for alle de trådløse systemer man har set de seneste par år, for så skal airplay signalet sendes direkte den enkelte højttaler?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:36
 
Som Otto skriver, er dette ind til videre en løsning.

Til Dynaudio Xeo Hub kan også tilføres kablet optisk S/Pdif audio, fra Apple AirPort Express.
Det giver muligheden at streame digital audio til de trådløse Dynaudio Xeo højttaler, via Xeo -
Hub med iOS AirPlay, fra iPhone / iPad, hvor på du har installeret APP fra musik stream
tjenester, f.eks fra Tindal - Deezer - Spotify -Wimp.

 

http://www.kenrockwell.com/apple/airport-express-audio-quality-2014.htm

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:43
Ja. Det er som du også viste det længere oppe. Det jeg mente var at hvis apple betragter en digital trådløs forbindelse mellem en højttaler og den tilhørende boks (dynaudio eller ej) som en netværksprotokol, så skal man altid via omvejen med en atv eller lignende fordi apple ikke vil tillade at at der konverteres uden at der kommer et toslink/spdif imellem. Det virker lidt bagvendt, men de kan da sagtens være rigtigt.
 
Det er også lidt synd, når nu dynaudio har fået lavet sådan et godt trådløst system. Det ville da være smartere med airpaly direkte i boksen ligesom man kan med en receiver.


Redigeret af Trumle - 20-April-2015 kl. 09:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu