recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless

 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 15:57


chris-torb har selv bygget både rack system, og centerhøjttaleren.

Centerhøjttaler - Se her. - Rack system - Se her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 16:24
ja det er helt utroligt hvor meget lyd der er i små højttalere i dag. Jeg hørte først et par små letdrevne B&W højttalere igår i HFK, som spillede utroligt flot. Mgl dog lidt bund, men en god højttaler til prisen:

Da jeg så efterlyste en mere komplet lyd med større lydtryk, og uden at kabinettet måtte være større, blev et par Lyngdorf der blev sat på. Og så blev jeg da godt nok overrasket over hvor meget og god lyd der kan komme ud af et par On-Wall højttalere. Det var helt vildt!
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 16:56

Ja Kampus nu har jeg et par år lyttet til musik via mine Dynaudio Xeo 3, når jeg sidder her ved computeren.
Næste generasion Dynaudio Xeo 4 er nu på tilbud til syntes jeg, en meget atraktiv pris. - Click her.

Stereo lyden på disse små aktive og trådløse (op til 50 meter) reol højttaler syntes jeg er fantastisk. Idag bliver
mit B&O surround setup kun tænt, når jeg vil hører surround f.eks fra en Netflix film eller AC3 lyd fra TV stationer
der ikke som DR TV har sparet dette væk. Confused

 


Redigeret af Peter Pan - 02-December-2019 kl. 10:04
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 17:25
Det var sådan set bare for at fortælle at der ER alternativer, ovenikøbet fra verdens største højttaler producent (iflg HFK). Men selvfølgelig kun hvis man vil have kabel
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 17:25
Ønsker man bedre lyd fra sit TV, er det også ganske nemt at tilslutte Xeo højttalerne.

.
                          https://www.youtube.com/watch?v=Qerv1cluy3Q  

                          http://www.youtube.com/watch?v=856JUnYNehI

Redigeret af Peter Pan - 12-Maj-2018 kl. 17:30
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 23:31
Idag kan et lyd system være minimalistisk og stadig leverer super god lyd. Dynaudio's Xeo4 trådløse Hub
modtager Optisk, Coax og USB digital indgangs stik, hver understøtter op til 24/96 opløsning, mens en
stereo RCA og en stereo Mini analog indgang er et yderligere tilbud til at udvide Xeo systemets muligheder.
Har også en Ethernet tilslutning til fremtidige opdateringer. Xeo4 Hub sender trådløst ca. 50 meter.
Med Multi-band teknologi i Xeo Hub tilbyder forbedret signal stabilitet og pålidelighed, enten som  2,4
GHz,- 5,2 GHz eller 5,8 GHz kan anvendes til trådløs transmission.


Xeo4 til BeoVision 11-46"

Det er med stor fordel du kan benytte Dynaudio Xeo4 systemet, som her til et BeoVision TV. Vil du nøjes
med lyd kan du slukke dit dyre TV, dette forlænger fjernsynets leve tid. Til Xeo Hub'en kan du tilslutte dine
digitale enheder, samtidigt med dit TV. På Xeo fjernbetjeningen vælger du 1-2-3-4 alt efter hvad du vil
sende lyd fra. Lydstyrke kan vælges på den ene af de to højttaler, eller med Xeo fjernbetjeningen.

Streamer du F.eks fra din NAS-server via en tilsluttet Apple TV3 boks, kan du styre musikvalg og lydstyrke
fra din iPad / Iphone. Fra Apple TV3 boksen trækkes et optisk kabel til Xeo Hub, samtidigt med du har et
HDMI kabel til dit TV. På denne måde udnytter du din ATV boks fuldt ud, uden kabelskift. Du vælger bare
den kilde indgang du ønsker på TV'et eller XeoSystemet.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 07:56

                           Dynaudio Xeo 3 - Multiroom Digital Audio System Setup
 
                                https://www.youtube.com/watch?v=IBo4vUB52Ig
Dynaudio Xeo 3 systemet.


Redigeret af Peter Pan - 02-Juni-2018 kl. 07:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 17:03

 



Redigeret af Peter Pan - 01-Juni-2018 kl. 17:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 21:02
Hvordan svarer 50 W til hver enhed til 200W/kanal i en stereoforstærker og passive højttalere?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 06:57

Klaus - Reklame skal vel altid tages med et grand salt.

Dynaudio Group's regnestykke kan jeg ikke redegører for. Det må være baseret på den effektivitet der
opnås med XEO 3's indbygget klasse D forstærker på 2 x 50 watt i hver højttaler, og det Digitalt DSP
delefilters efektivitet. Samt at audio signalerne føres digitalt helt frem til DSP'erne. Set i forhold til
effektivitetn, i et tradisionelt forstærker / passiv højttaler setup.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 07:13

 

Hifi Test.de. Af trådløse Xeo højttalere -

Trådløse højttalere -

Jovist de findes, men slet ikke i samme seriøse udgaver, som Dynaudios Xeo 3, en ægte audiophile-højttaler.
Xeo 3 er en meget seriøs trådløse High-End højttaler, som kun skal have strøm og signalkilde for at spille.
Dynaudio Xeo 3 er prissat som tilsvarende trådløse tilbud fra Sonos, B&O og Bose. I denne henseende er
Xeo 3 miles foran konkurrenterne, i form af dens naturlige levering af tonal finesse.

Dynaudio Xeo 3 er en aktiv Hi-Fi højttaler med 27 mm soft dome-diskant og en 14.5 cm basenhed. Højttalerne
er ikke bare trådløse, men også fjernebetjent, så volumen kan justeres, dermed er der heller ikke brug for en
forforstærker, som normalt ved aktive højttalere.

Xeo 3 accepterer musik med en bit-rate og samplerate på op til 24-bit/48 kHz, ligesom Xeo 3's sender-modulet
ikke komprimerer signalet. Indbygget er 2 x 50 watt digitale klasse D - Delefilter: Digitalt (DSP), og indbygget
D/A konverter (DAC).

Xeo 3 er forberedt til brug i flere rum, da et enkelt Xeo sender-modul kan transimttere signaler til op til tre sæt
Xeo-højttalere, mens hver enkelt højttaler kan styres individuelt med sin egen fjernbetjening. Højttaleren kan
placeres op til 50 m væk fra senderen.

Lyden er åben, detaljeret og med virkelig god dybbas. Un-plug and play. Tænk ikke på højttalerkabler, software,
eller IP adresser, ingen D/A konverter. Kun strøm og en lydkilde, så er der ren musik-nydelse for entusiaster!.

Konklusion:
Dynaudio Xeo3 trådløse højttalere er den ægte vare: ægte high-end højttalere, der bare tilfældigvis er trådløs.
En telefon eller tablet fyldt med melodier, og et par ledige bogreol hylder er nok til et Xeo komplet hi-fi system.
Dynaudio Xeo er langt det bedste trådløst lyd system, jeg har hørt. /CNET.com / by: Steve Guttenberg.
------------------------------

Den firkantede chip i midten af billedet er en DAC på 7 x 7 millimeter!
unders sidder output filtrering kondensatorer og spoler.

Den meget lige frekvensrespons for Xeo 3 er tegn på førsteklasses materialer og god digital
lydbehandling. Over 22 kHz, 44 kHz sampling rate begrænse sendeområdet, under 40 Hz
subsonisk filter optager.



Redigeret af Peter Pan - 13-Januar-2020 kl. 18:01
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
DanielV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan svarer 50 W til hver enhed til 200W/kanal i en stereoforstærker og passive højttalere?

Klaus

Hej Klaus

Det gør det fordi effektiviteten af et aktivt delefilter er den dobbelte af et passivt.

Med venlig hilsen Daniel...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu