recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 12:38
Daniel,

Den forstår jeg ikke rigtigt.
Kan du uddybe?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 13:10
Jeg tror at det Daniel mener er at ved passive højtalere bliver en del af effekten afsat i delefileteret som varme. Det undgår man i aktive højtalere ved at placere effekten efter delefilteret. Dermed er aktive højtalere mere effektive end passive. Hvor meget mere effektive aktive højtalere er, afhænger sikkert af mange faktorer.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 07:27

 

Er min tegning ikke forstået, forsøger jeg også med tekst.
 
Den almindelige stereo switch boksen på tegningen.
Her benyttes kun den ene række rca indgange, og en rca udgang. I det coaxiale kabel findes jo
både højre og venstre line signal.

På de tre rca indgange er coaxial tilslutning for PC- DAB+/FM Tuner, og en CD afspiller, der kan
vælges indgang for. 

På switch boksens rca udgang er tilsluttet en rca Y fordeler. Fra den ene Y udgang føres et coaxial
kabel til BV 7's AV 6 (cinema) coaxial S/Pdif indgang. Altså audio til de TV 5.1 tilsluttede højttaler.

Fra den anden switch boks rca Y udgang, føres en ½ meter coaxial kabel, som er tilsluttet
indgangen på en "Coaxial til Toslink converter", med tilsluttet strømforsyning. Fra denne converters
optisk udgang, til en af de to optiske indgange på en "Lindy Toslink Digital optisk audio switch",
med tilsluttet strømforsyning, er ført et optisk kabel.

Til den anden optiske indgang Lindy switch, er tilsluttet et optisk kabel fra en ATV3 boksen.
Fra Lindy switch udgangen er ført ennu et optisk kabel, som er tilsluttet den optiske indgangen
på Xeo 3's - 2,4 GHz Transmitter boksen.

Så er der hul igennem. Jeg kan nu på Lindy switch boksen vælge A, for audio Wi-Fi 'AirPlay'
streamning via ATV 3 fra Netværket F.eks: NetRadio - Audio fra min NAS Server eller f.eks
Spotify Premium, som giver op til 320 Kbps Audio.

Sættes Lindy switch i B, hentes audio fra PC- DAB+/FM Tuner, eller CD afspiller.

                           

______________________________________________________________________




Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2018 kl. 22:28
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 07:37
Cheers   
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 08:19

Apples AirPlay spørgsmål -

Det er en skam, når nu Dynaudio har sådan et godt trådløst system til højttalerne, at det ikke er muligt
at AirPaly direkte til Xeo HUB boksen, ligesom man kan med en del receiver.

Apple betragter en digital trådløs forbindelse mellem højttaler og en tilhørende Xeo HUB som en netværks -
protokol. Derfor skal man altid via omvejen over en ATV boks eller lignende fordi Apple ikke vil tillade at der
konverteres uden at der kommer et toslink/coax spdif kabel imellem.

Har jeg forstået dette rigtigt ?.

Her fra Dynaudio Connect - manualen. 

Dynaudio bruger ikke begrebet AirPlay i denne tekst, men det tyder da på
det burde være muligt med denne Dynaudio Connect boks. Hvad mener i  Question

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 10:07
Aiplay er en protokol, vælger dynaudio at indbygge den i deres xeo transmitter kan den også airplay.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 11:17
Altså et spørgsmål om licens betaling til Appel ?. Da begrebet 'AirPlay' ikke fremgår,
vil jeg så formode at man via Dynaudio Connect boksen ikke kan WiFi 'AirPlay'.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 14:35
Hvis man indbygger AirPlay protokollen, kommer man til at have en form for samarbejdsaftale med Apple. Hvor lidt/meget den koster aner jeg ikke.

Som “æbleejer” syntes jeg at AirPlay virker fantastisk og ville klart savne det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 20:02
MAn skal være en del af deres MFi program 


Så har man adgang til at indbygge airplay i sine enheder. Det koster ikke noget at "oprette sig" andet end prisen på et eller andet certifikat, OG så er der et royalty fee - og det er sikkert per enhed eller i bulk afhængig af hvad man skal lave. - og prisen fås kun under NDA (står i deres faq på sitet)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 08:37
 
Nu hvor Apple TV 3 allerede indgår i mit setup er det ikke det vigtigste, men et ønske.
 
Så er det et spørgsmål om Dynaudio vil - DET.



Redigeret af Peter Pan - 06-Juni-2018 kl. 08:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 13:46

Fra Sonos Connect til Dynaudio Xeo 3 eller 4 trådløse aktive stereo højttaler sæt.

Med Sonos system er alle enhederne knyttet sammen til ét stort system, som kan snakke sammen, og styres
centralt. De forskellige zoner kan spille forskelligt musik, eller de kan spille det samme. Sonos Connect har en
optisk Toslink  Audio udgang, som kan sluttes til Dynaudio Xeo 3 HUB. Nu vil du kunne placerer et sæt aktive
Xeo 3 op til 50 meter fra Xeo HUB, og sende trådløst til din ønskede placering af Xeo 3.

Sådan gør du bare.



Redigeret af Peter Pan - 06-Marts-2019 kl. 14:05
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2018 kl. 09:30
 
Der er en forskel på signalfrekvenserne: Xeo 3 = 2,4 GHz - Xeo 4 = 2,4 GHz og 5,2 GHz.  Wink
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu