recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Silver

 Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 11:53
Jeg klager ikke over dem, især når jeg tit hører elektronisk, hvor bassen kommer til sin ret og hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke hørt dyrere gulvhøjttaler end mine B&W XT4 sammen med topmodellerne fra Thule forstærker. Så har ikke rigtig noget at sammenligne med og det kan være, at det er en god ting Wink 

Redigeret af mixart - 10-Juli-2015 kl. 11:54
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 12:43
Har en fornemmelse af at den typiske B&W 800 Diamond ejer, er rigmænd der ikke ved ret meget om lyd, og bare gerne vil have det bedste. Højttalerne bliver derfor bare kastet tilfældigt ind i ubehandlede rum, der hvor han lige syntes det ser bedst ud. Og derfor kunne jeg forestille mig at de Devialet ofte vil vinde. Da de næppe stiller så store krav til akustik, placering osv som 800 Diamond gør.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 13:25
Det der med at de "udspiller" et sæt 800 eller 801... Det handler jo mest om at dén lyd Devialet Phantom leverer er noget helt andet end "traditionel" hifi lyd. Det kan sammenlignes med den lyd B&O eller Bose fremelsker - det er noget helt andet, og hvis det er dét man søger, så er det rigtigt at det får man ikke i en B&W. Det er ikke det samme som at de er "bedre".

Jeg synes Phantom er interessant fra et rent marketingsmæssigt synspunkt - det er fascinerende hvor meget hype de har kunnet skabe over at "der kommer meget ud af kassen". Kig på den - koncept og størrelse svarer til en B&W PV1 subwoofer, og det er cirka samme mængde bas der kommer ud af den. Der er bare smækket en coax enhed på fronten. Det er en ny idé mht. selve sammensætningen af produktet, og som sådan dermed i sig selv et interessant produkt, men der er ikke noget revolutionerende i selve mængden af lyd der kommer ud af kassen. Prøv i stedet for at sammenligne med gulvhøjttalere, at sammenligne med to B&W PV1 subwoofere plus to små satellitter. Sådan en opstilling kan du bestemt også godt få til at lyde "imponerende", i forhold til størrelsen på kassen. Jeg synes med andre ord 

Det skal tilføjes at jeg kun har hørt dem på messen i München, i en mildt sagt useriøs opstilling, hvor 7 styk mere eller mindre tilfældigt opstillet i et elendigt rum og med noget underligt elektronisk musik. Det var mildt sagt ikke imponerende - men det var selve mængden af bas altså heller ikke. 7 PV1 subwoofere ville sagtens kunne levere samme eller mere bas-tryk. Så jeg kan simpelthen ikke få øje på den teknologiske revolution i det.

Bemærk iøvrigt at hypen indtil videre er skabt af previews og omtaler i tech-magasiner. Jeg mangler at se seriøse anmeldelser endnu, og jeg forventer at hypen kommer lidt ned på jorden igen når dét sker. Jeg er ikke i tvivl om at det er et interessant produkt som "boombox", men at kalde det en B&W 800 killer, det er altså useriøst.

(Jeg tillader mig at sige min mening i denne sammenhæng da begge er konkurrenter Smile)

Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 14:30
Det er ikke bare B&W 800 Diamond men også andre dyrere opstillinger, der er blevet udkonkurreret af 2xDevialet Phantom Silver. Det er bare hvad jeg har læst på de forskellige fora, som folk har udtalt, efter de har bestilt et sæt Phantom højttaler hjem til test mod deres nuværende high-end.

Otto J:

Ja, har også læst at flere ikke syntes, at det var optimale opstillinger på de diverse messer, så man ikke kunne høre en seriøs lytning.

Men nu går jeg også lidt op i design og ville have et kompakt anlæg med stor lyd efter mit Thule/XT4 anlæg. Drømmen var egentlig en Devialet 200 (55.000,-) 2 x B&W 805 Diamond m. stander (38.000,-) 1 B&W PV1D (12.000,-). Det løber altså op i 105.000 kr. og det er uden kabler. Synes det var mange penge i forhold til 2 x Phantom Silver + 2 x Branch stander i samlet pris på 34.000. Dialogen fik jeg med gratis som undskyldning for den lange leveringstid, da jeg ventede på den 1. Phantom. Til de penge synes jeg man får rigtig meget for pengene. Og de er ved at udvikle SAM v2 til Expert serien, som nok også bliver opdateret til Phantom højttalerne, så er spændt, om der kommer forbedringer i lyden der.
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 14:33
Otto J

Hi-Fi Choice har forresten anmeldt Phantom Silver som de første. Jeg har tilgengæld ingen anelse om, om det er en seriøs anmelderblad 
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 15:45
Hvad bas angår er specs tydelig angivet på deres hjemmeside. De angiver 16Hz @ 82db/1m. Det lyder jo meget godt, men for lige at sætte det i perspektiv vil en normal 12" bas/sub i lukket kabinet kunne levere 91+db/1m, så selv 2 enheder kan ikke hænge med en 12" bas.
 
Udover det synes jeg det er en interessant konstruktion som jeg ikke tror man kan finde tilsvarende andre steder.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Det er ikke bare B&W 800 Diamond men også andre dyrere opstillinger, der er blevet udkonkurreret af 2xDevialet Phantom Silver. Det er bare hvad jeg har læst på de forskellige fora, som folk har udtalt, efter de har bestilt et sæt Phantom højttaler hjem til test mod deres nuværende high-end.

Når du (eller andre for den sags skyld) kommer med den slags udtalelser, så savner jeg kraftigt et link til kilden. For det første så har jeg ingen mulighed for at evaluere værdien af en kilde, hvis kilden er "forskellige fora". For det andet, så kan jeg ikke google mig til folk der skriver at Phantom "udkonkurrerer" B&W'erne. Jeg kan finde nogle der siger noget i retning af at de er overraskede over at de godt kan leve med Phantom'erne selv om de til dagligt lytter på B&W 800. Det er jo en helt, helt anden udtalelse, og meget subjektivt ladet. Jeg har f.eks. en eks-kollega der er gået fra et 200.000,-+ high-end system til Beolab 3, og siger at han kan leve med dét - fordi hans prioriteter har ændret sig. Det er jo ikke det samme som at sige at det er lige så godt. 


Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 
Men nu går jeg også lidt op i design og ville have et kompakt anlæg med stor lyd efter mit Thule/XT4 anlæg. Drømmen var egentlig en Devialet 200 (55.000,-) 2 x B&W 805 Diamond m. stander (38.000,-) 1 B&W PV1D (12.000,-). Det løber altså op i 105.000 kr. og det er uden kabler. Synes det var mange penge i forhold til 2 x Phantom Silver + 2 x Branch stander i samlet pris på 34.000. Dialogen fik jeg med gratis som undskyldning for den lange leveringstid, da jeg ventede på den 1. Phantom. Til de penge synes jeg man får rigtig meget for pengene. Og de er ved at udvikle SAM v2 til Expert serien, som nok også bliver opdateret til Phantom højttalerne, så er spændt, om der kommer forbedringer i lyden der.

At sige at Phantom giver rigtigt meget for pengene, og giver rigtigt meget i forhold til størrelsen - sågar at sige at det er det bedste man kan købe for pengene, er jo også noget helt, helt andet end at påstå at de på rå performance udkonkurrerer store high-end gulvhøjttalere. Det er en retorik jeg har oplevet ofte før - jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt udtalelser ala "X yder som meeeget dyrere produkter". Så fremviser man Y, som koster tre gange så meget og yder langt bedre, og så siger folk "Jaaaa, men den er jo også meget dyrere!" Ja for helvede, det var jo dét du lige sagde jeg skulle sammenligne med, ik? Jeg føler lidt det er dét der sker med hypen her: Det køres op til at man skal sammenligne med vilde high-end ting, og når det så i virkeligheden er ringere, så kan man "nøjes" med at argumentere for om forskellen er rimelig. Og så "glemmer" man at sammenligne med andre, reelt sammenlignelige produkter. 

Et konkret eksempel fra en anden sammenhæng: Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt på at en Emotiva surround-processor er fantastisk billig, fordi det er den billigste surround-processor på markedet. Det er bare ikke rigtigt - der er masser af billige surround-processorer på markedet, de fleste af dem indeholder bare også en stak effektforstærkere og hedder receivere. Jeg føler det er det samme der sker med Phantom hér, produktet er så "anderledes" at folk ikke rigtigt kan finde ud af hvad referencepunktet skal være. Det er ikke fordi jeg prøver at sige produktet er dårligt, det forventer jeg faktisk ikke at det er. Jeg siger bare at meget af dén hype der opstår lader til at skyldes at folk ikke er klar over hvad man bør forvente, og hvad man skal sammenligne med. Dérfor nævner jeg PV1 som et eksempel på at mængden af bas kontra størrelsen på kassen ikke er revolutionerende. Det er for "nemt" at sammenligne med noget større og bedre, og så imponeres over at forskellen ikke er større. Som forhandler har jeg oplevet talrige gange at det nemmeste i verden er at imponere folk over hvor meget bas der kan komme ud af en lille kasse - størstedelen af befolkningen er simpelthen ikke klar over hvad standarden er, så de tror det er lige præcist dén skotøjsæske jeg demonstrerer, der er verdens 8. vidunder og spiller bas der kan mærkes. Men faktum er at 95% af reolhøjttalerne på markedet med en enkelt 6,5" bas spiller nogenlunde lige meget bas. Der er bare forskel på hvordan de gør det. Sådan er det også med Phantom - den flytter ikke fysikkens love, mere end en hvilken som helst anden moderne, kompakt subwoofer.


Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 18:20
Der er et eksempel her med Devialet Phantom vs B&W 802 Diamond med monoblokke:"

Hello Theaudioguru,

In a word YES. On a few tracks the Diamonds have the edge on the treble, but in all other ways the Phantoms rival if not better the diamonds in some areas. For a starter the bass. Without a doubt it is deeper and far more controlled. Another thing is the detail of a song is there at all levels. With the Diamonds you really have to turn up the amplifier to make them sing. With the Phantoms even at low level everything is still there, including the bass, but just on a slightly smaller scale. However when you turn things up, they grow and produce a massive sound stage. As I mentioned earlier, I felt nostalgic packing up my kit to send off, but after listening to the Phantoms play 'Suppers Ready' by Genesis I know I have made the right decision. Also the sheer simplicity of things, instead of having a myriad of cables is a real boom. But of course this is all subjective.



Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 18:29
En anden begrundelse fra samme fyr på side 4:"

Well put this way...

I had a 802D, 2xMusic Fidelity Superchargers, and a REL Britannia B2 subwoofer.

I've sold them all except the 802 which should be gone in the next couple of weeks.

Do I miss any of that. Not one bit.

That should answer your question.

In most respects the Phantoms equal, no I would say SURPASS my previous set up for movies and music. BTW, I have a 3rd Phantom that is still in its box, ready to act as the Centre channel in what the sales rep called a 3.0 setup. I have some stands on order and when these arrive I will be able to space out the left and right channel even more and set up the 3rd as my centre channel - this of course will be properly implemented when the 'movie' firmware comes out later in the year. Yeah baby then we are going to kick some 'ass'.

Finally the Spark app is CRAP. However, if the promised changes take place and with future firmware upgrades there are going to be a lot of embarrassed companies and audiophiles who won't like to admit that they have had their day....the NEW KIDS are on the block"

Har set andre udtagelse fra andre systemer og skal nok poste dem herinde, hvis jeg støder på dem igen.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 18:46
Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 18:52
Tak. Jeg vil så holde fast i min påstand om at manden måske bare havde gjort et fejlkøb med de 802'ere, hvis han nu i virkeligheden bare foretrækker en helt anden lyd. Jeg har før oplevet folk foretrække højttalere som jeg bestemt ikke bryder mig om. Herunder B&W 800-serie, men det er vist ikke helt politisk korrekt at sige dét... Derfor er jeg også lidt ambivalent mht. dén sammenligning - på den ene side synes jeg det er dybt useriøst og siger mere om personens præferencer end om produkternes kvalitet, på den anden side har jeg selv oplevet ret billige setups som jeg hellere ville eje... (hvilket igen kan siges at beskrive mig mere end produktets kvalitet som sådan). Min pointe er sådan set bare at dét at en given person foretrækker lyden af X frem for Y, ikke rigtigt siger noget om hvad der er "bedst", når X og Y er så forskellige. Det er lidt ligesom at skulle forholde sig til at A foretrækker en Lotus Super 7 sportsvogn, mens B foretrækker en Mercedes S600 limousine. Når de er så forskellige giver det ikke mening at oversætte andres præferencer til hvad der er "bedst".

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det, men jeg føler mig sådan generelt ikke overrasket eller for den sags skyld imponeret over at du oplever at Phantom spiller bedre end dine XT4. Det er jo ikke fordi jeg prøver at sige at Phantom er et dårligt produkt (trods det at demonstrationen jeg har hørt var ubegribeligt ringe). Jeg synes bare hypen har nået højder hvor det slet ikke hører hjemme. Hvis man står i den situation du står i: Man vil gerne have et kompakt designer-system der gerne må koste lidt penge, så synes jeg så afgjort man skal lytte til dem, og afgøre det selv. Det ændrer ikke på at jeg synes det er helt ude i hampen at kalde det et reelt alternativ til high-end gulvhøjttalere.


Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.

Okay, det kan jeg så ikke sige noget til. Jeg har som sagt kun B&W XT4 at sammenligne med. Kan også se at de højttaler koster over 80.000 kr. Men sagen er at jeg er meget tilfreds med lyden og vil anbefale folk at give det en chance, hvis man vil bruge en 40.000 kr. på et anlæg. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu