recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Silver

 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.

Kan også se at de højttaler koster over 80.000 kr.  


Samme pris som B&W 802d



Redigeret af strecker - 10-Juli-2015 kl. 19:31
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Tak. Jeg vil så holde fast i min påstand om at manden måske bare havde gjort et fejlkøb med de 802'ere, hvis han nu i virkeligheden bare foretrækker en helt anden lyd. Jeg har før oplevet folk foretrække højttalere som jeg bestemt ikke bryder mig om. Herunder B&W 800-serie, men det er vist ikke helt politisk korrekt at sige dét... Derfor er jeg også lidt ambivalent mht. dén sammenligning - på den ene side synes jeg det er dybt useriøst og siger mere om personens præferencer end om produkternes kvalitet, på den anden side har jeg selv oplevet ret billige setups som jeg hellere ville eje... (hvilket igen kan siges at beskrive mig mere end produktets kvalitet som sådan). Min pointe er sådan set bare at dét at en given person foretrækker lyden af X frem for Y, ikke rigtigt siger noget om hvad der er "bedst", når X og Y er så forskellige. Det er lidt ligesom at skulle forholde sig til at A foretrækker en Lotus Super 7 sportsvogn, mens B foretrækker en Mercedes S600 limousine. Når de er så forskellige giver det ikke mening at oversætte andres præferencer til hvad der er "bedst".

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det, men jeg føler mig sådan generelt ikke overrasket eller for den sags skyld imponeret over at du oplever at Phantom spiller bedre end dine XT4. Det er jo ikke fordi jeg prøver at sige at Phantom er et dårligt produkt (trods det at demonstrationen jeg har hørt var ubegribeligt ringe). Jeg synes bare hypen har nået højder hvor det slet ikke hører hjemme. Hvis man står i den situation du står i: Man vil gerne have et kompakt designer-system der gerne må koste lidt penge, så synes jeg så afgjort man skal lytte til dem, og afgøre det selv. Det ændrer ikke på at jeg synes det er helt ude i hampen at kalde det et reelt alternativ til high-end gulvhøjttalere.

Du er heller ikke den eneste, der syntes at demonstrationen var ringe pga. rummet og støj andre steder fra. Men nu bliver jeg nysgerrig efter at høre en high-end højttaler op imod mine Phantom Silver, trods der ikke bliver råd til en Devialet 200 +  nogle gode højttaler forløbig, da jeg er studerende.

Jeg læste et sted nogle entusiasme indenfor lyd. De kunne rigtig godt lide højttaleren og vile mene, at den ville blive et seriøs konkurrence til et high-end anlæg, hvis de brugte dyrere/bedre diskanter og mellemtoner. Det er jo ikke forstærker delen, der halter, for tingene bliver mindre og bedre og billigere at producere ligesom alt andet hardware. Måske kommer der en Phantom Diamond på sigt, som nogen har joket lidt med på devialetchat forum. Ellers ihvertfald en større model.
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.

Kan også se at de højttaler koster over 80.000 kr.  


Samme pris som B&W 802d


Fordi de er i samme pris er ikke ens betydning med at de lyder det samme Wink Men det er fair nok, hvis de ikke kan hamle op imod de helt tunge drenge, men at sige at Phantom ikke er god lyd, ja så er man kræsen. God lyd for mig er ikke betegnelse for high-end.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 
Jeg læste et sted nogle entusiasme indenfor lyd. De kunne rigtig godt lide højttaleren og vile mene, at den ville blive et seriøs konkurrence til et high-end anlæg, hvis de brugte dyrere/bedre diskanter og mellemtoner. Det er jo ikke forstærker delen, der halter, for tingene bliver mindre og bedre og billigere at producere ligesom alt andet hardware. Måske kommer der en Phantom Diamond på sigt, som nogen har joket lidt med på devialetchat forum. Ellers ihvertfald en større model.

Det er jo så det næste - uanset hvor meget eller lidt de har "tryllet" (hvilket jeg jo så ikke helt mener de har) i bas-området, så er lydkvalitet jo mildt sagt meget andet end hvad der sker under 50 Hz. Og Udover bas-systemet er der jo ikke noget særskilt revolutionerende ved højttaler-enhederne. Og det virker heller ikke specielt realistisk at en flok ingeniører med lidt penge i ryggen lige pludselig skulle opfinde den dybe tallerken hvad højttaler-enhederne angår (jeg formoder at de ikke laver dem selv, men jeg ved det ikke - det lugter en del af Cabasse?), i betragtning af hvor mange penge der er blevet og stadig bliver investeret i konstant perfektionering af højttalerenheder, i den eksisterende hifi-branche. Alene dérfor bliver udtalelser om at tryne eksisterende high-end højttalere lidt hule.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 
Fordi de er i samme pris er ikke ens betydning med at de lyder det samme Wink Men det er fair nok, hvis de ikke kan hamle op imod de helt tunge drenge, men at sige at Phantom ikke er god lyd, ja så er man kræsen. God lyd for mig er ikke betegnelse for high-end.

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke postulerer at de ikke leverer "god lyd" (kun at de ikke gjorde det da jeg hørte dem). Som sagt, så tror jeg helt sikkert på at de lyder bedre end dine XT4. Men det er altså heller ikke nogen særligt høj barre, undskyld jeg siger det. Blandt designer-højttalere er det måske, men du kan efter min mening få bedre lyd fra almindelige "kedelige" hifi-højttalere i 2-3.000,-s klassen. Hvis du havde sagt alt hvad du har gjort, men udeladt sammenligningerne med B&W 800 og tilsvarende, så ville jeg formentligt ikke have reageret på det. Det er blandt andet dig selv der er skyld i at folk nu holder dem op imod high-end, og bliver skuffede hvis de ikke leverer dét. Jeg TROR ikke at jeg vil blive imponeret af en seriøs demo, da jeg gætter på ud fra min oplevelse og folks beskrivelser at min præference for lyd er anderledes. Men der er ingen tvivl om at de har været vanvittigt dygtige til at skabe hype. Men hvis ikke Louis Vuitton skulle kunne dét, hvem så? Jeg er som branchemand fascineret over effekten af brandingen, mere end af produktet.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 

Du er heller ikke den eneste, der syntes at demonstrationen var ringe pga. rummet og støj andre steder fra. 

Lige en sidste indskydelse: Støj fra tilstødende lokaler var det mindste problem i dén opstilling... Jeg har tit oplevet seriøse forsøg på at levere god lyd, som faldt til jorden (og jeg har da også prøvet at være skuffet over egne forsøg). Dette var helt åbenlyst ikke et forsøg på at demonstrere højttalerens hifi-egenskaber. Dét der gør mig ekstra mistænksom, uden at jeg dog lader nogen endelig dom falde på dén baggrund, er at man overhovedet vælger at demonstrere produkterne på dén måde, samtidig med at markedsføringen fortæller én at de skal sammenlignes med seriøs hifi. Når man nøjes med at fortælle at det er seriøs hifi, men afholder sig fra at demonstrere det, så er der som regel grund til at være mistænksom.


Redigeret af Otto J - 10-Juli-2015 kl. 20:25
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 20:28
Det kunne være sjovt at lave en sammenligning med at sæt Dynaudio Focus 200 XD.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 20:59
Så må jeg bøje mig i støvet. Jeg hoppede på hypen/branding og troede at disse Phantom højttaler var helt unikke og kunne sammenlignes med high-end højttaler, ihvertfald nogle af dem. Især når jeg betragtede Devialet som et seriøs mærke, når deres Expert serie har fået rigtig mange ros og er den Hifi virksomhed som har den største omsætning, så var jeg betryggende med at købe deres nye Phantom højttaler. Også fordi et af de mest respektive anmelder bruger Devialet 400 eller 800 forstærker som reference til at teste højttaler med. Derfor er jeg stadigvæk imponeret over højttaleren og der skulle nok ikke så meget til at slå XT4, som du siger Otto. Jeg var jo den, der gik fra Logitech Z-5500 til B&W XT4 og Thule PA350B/PR350BV, og nu til Devialet Phantom Silver. Og lyden er kun blevet bedre. Men nu er jeg selvfølgelig nysgerrig efter at teste en Devialet 200 + nogle gode højttaler op imod mine Phantom.
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 21:11
Hi-fi Choice kom forresten frem til denne konklusion i deres anmeldelse:"

Despite the lifestyle branding,

the Silver Phantom is a genuine
hi-fi proposition that's firmly rooted
in high-end audio. What's more, as a
complete music system that comes
fully loaded with Devialet's latest
technology and wi-fi streaming to
boot, it's also exceptional value,
especially given you could start with a
single unit and add a second Phantom
as funds permit. And pair them up
you should, as being configured in
stereo takes them up to the next level
in the audio stakes, with a sound
that's open, full bodied and blessed
with a bass quantity and quality that
really pushes the boundaries of what
you'd expect from a compact system
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 21:41
Du skal ikke bruge så meget tid på alle de " anmeldelser " de fleste er sikkert betalt af Devialet.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 14:30
Hvad skal han så bruge tid på? Han bliver bedt om at finde en anmeldelse fra et seriøst magasin. Det gør han så, hvortil I reagerer med "de er sikkert betalt af Devialet" argument. Den form for skepsis og negativitet undrer mig.

Jeg er enig i, at det er forkert at vende al snakken i retning af Phantom vs. B&W 800-serien. Ikke desto mindre, så er det ikke uset, at brancher vendes på hovedet af relativt unge virksomheder, der gribber tingene an på en ny og anderledes måde end status quo. Så at sige, at Devialet ikke bør kunne gøre det vil jeg mene er forkert.

Og dette er vel stadig et første generationsprodukt. Hvad der egentlig bliver spændende, er at følge udviklingen. De har lovet løbende forbedringer via software - også på en langt mere aggressiv måde end mange lonkurrenter - og arbejder vel sikkert allerede på en større eller ny version af Phantom.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 14:33
Strecker....Hvem har så betalt de anmeldelser som roser de produkter du køber?

Ning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu