recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Silver

 Besvar Besvar Side  <1 56789 17>
Forfatter
Besked
ThomasSX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasSX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 18:09
Hey

Jeg har nu også fået 2 stks Phantoms. Det er for at sige det mildt held vildt så godt det lyder. Renheden i lyden. Alle genrer kan spilles, hvilket alle højtalere selvfølgelig kan, men her er det ikke nødvendigt med spørgsmålet: Hvad lytter du mest til? Det hele spiller bare fremragende, til et punkt hvor det er lige før du kan høre strømmen i guitaren, for ikke at tale om bassen som for mig er i niveau for sig selv.

Jeg har tidligere haft min egen biograf med surround sound, og er nu gået fra B&W højtalere og 50K forstærker tilsluttet til dette, og sikke en opgradering.

Hør dem Wink
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 18:20
Jeg synes at det er ret sjovt, at denne højtaler påkalder sig "retfærdig mit køb overfor andre"-indlæg.

Jeg kan kun sige en ting, uanset hvor mange af denne slags posts der kommer, så bliver det ALDRIG en højtaler jeg vil overveje at købe!

Redigeret af dr gonzo - 03-August-2015 kl. 18:22
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 18:48
Og sjovt nok har alle opgraderet fra B&W og syns Devialet spiller MEGET bedre.

Kunne det tænkes at de B&W'ere de kommer fra, bare ikke spiller særlig godt .?

Redigeret af strecker - 03-August-2015 kl. 18:49
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:06
Ja og de kan tilsyneladende også erstatte et helt surround setup, så enten må "folk" virkelig ha' haft noget shitty surround, eller også har de ingen evne til at høre retning på lyd.

Men lad os for et kort øjeblik antage, at de faktisk er så vilde, at de både kan erstatte 5-7 højtalere, samt 1 eller flere subwoofere plus en surround forstærker til 50.000 kr. - så har vi at gøre med magi, eller en løsning som alle andre hifi-producenter vil kopiere. Så kan vi jo bare læne os tilbage og se om det kommer til at ske!

Når folk pynte deres udsagn med så mange fine gloser, at det begynder at virke utroværdigt, så er det nok fordi, at det ikke er helt realistisk. Jeg forstå ikke hvorfor, man ikke bare nøjes med at skrive, at de er gode og at man er glad for lyden, uden at komme med alle de der, bedre end alt andet påstande.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:08
Fedt at du er tilfreds med dem. Har selv oplevet dem inde i Bredgade og syntes også de lød rigtig godt.
Træls at der er så mange negative bemærkninger ala "de kommer aldrig ind i mit hjem" osv.

Tillykke med dem :-)
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:21
Nille44 >>> Jeg kan godt følge dig. Men som jeg skriver, tror jeg at der bliver givet den slags respons, fordi, at det bliver påstået at de spiller røven ud af bukserne på selv meget dyre High-end setups, og når man påstår noget sådan, må man også regne med at blive modsagt.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:23
Negative bemærkninger.?

Er det ikke lidt pudsigt at ALLE "reviews" påstår at de tryner B&W, ja selv 800 serien..?
Det stinker af falsk reklame, og sjovt nok har de alle valgt et af de mest kende højttalermærker i verden at sammenligne med, så selv hr og fru Danmark bliver imponeret..!
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:30
Det er faktisk en god observation Strecker der har. Det er sgu lidt påfaldende, at de konstant skal sammenlignes med det måske mest kendte kvalitets-hifi-mærke.
Til top
ThomasSX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasSX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 21:23
Wow Smile

Jeg har vist været for glad her, hva´

Jeg ved heller ikke om de kan ertatte surround. Det vil garanteret lyde helt kanon med surround og så disse højtalere.

Når flere har haft B&W, så er det vel ikke så mærkeligt. Stedet her er for folk der kan lide Hi-Fi, og B&W plejer at klare sig meget godt Wink

For mig er det lidt af en landevinding, at med blot 2 højtalere og en Dialog så har du et helt anlæg i en ret god klasse.

Her i ferien havde jeg familie på besøg som ikke vidste der var kommet ny lyd. Der spillede musik ved ankomsten og allerede i entreen var det, "hvad er det, det lyder anderledes". Med et blik af, at det var positivt ment.

Jeg har selv været en der bare har været glad for god lyd i mange år, og det er bare første gang jeg stod og smilede stort lige fra første lytning. Hører ting i de melodier jeg har hørt "1000" gange som jeg ikke havde hørt før. jeg synes ellers jeg havde gjort mig umage med et godt anlæg i forvejen...

Så ja, mit indlæg var vel nok lidt "glad", men jeg er også bare ret så overrasket/paf til tider over denne nye form for Hi-FI.

Mine sammenligninger var kun ment som illustration af, at det ligesom ikke var børneanlægget jeg kom fra, og selv der er det lidt af en forbedring.

Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 08:23
Hej Thomas

Super du er glad for dem, det er absolut det vigtigste. Tillykke med dem:-)
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Negative bemærkninger.?

Er det ikke lidt pudsigt at ALLE "reviews" påstår at de tryner B&W, ja selv 800 serien..?
Det stinker af falsk reklame, og sjovt nok har de alle valgt et af de mest kende højttalermærker i verden at sammenligne med, så selv hr og fru Danmark bliver imponeret..!
 
Jeg har "kun" 802D'er :) Men jeg har da tænkt mig at hive et par stykker hjem til test når ferien er overstået...
 
I mine ører, så lyder de lidt for "TV-shop" agtigt.... og ud fra devisen, "når noget er for godt til at være sandt, så....." Så er jeg meget skeptisk..
 
Men HVIS de så lammetæver mine 802D, så kan jeg sælge hele mit setup, købe en håndfuld Devialet'er og så stadig have et par 100.000 tilovers :D


Redigeret af osbech - 04-August-2015 kl. 14:18
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 13:46
Ville være fantastisk hvis du gad at teste dem mod dine B&W

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu