recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Silver

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 17>
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 20:24
Jeg har lovet en test, og det skal nok komme. Skal bare lige have overstået 14dage i Spanien og en tur til Belgien/ formel 1 :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 20:51
Ja vores sammenligning var nok lidt forkert sat op. Divine'erne blev fodret med spotify 320KB, havde Dirac rumkorrektion Og 2 stk Dali Ikon sub til og glatte responsen ud i det dybe.
Devialet blev fodret med lossless og ingen rumkorrektion. Desuden stod de ovenpå 2 spisestole med en tom papkasse under.

Devialet havde lidt mere skinger tendens, og kunne naturligvis ikke levere så højt lyd tryk eller bas. Nedre mellemtone/øvre bas var ikke så fyldig. Men jeg syntes de var super fint velopløst, der var ikke ting som flød sammen.

I forhold til mine Dali Lektor 8, der vinder Devialet til hver en tid. Jeg vil sige de er mere sammenlignlig med b&w's cm serie, med noget godt grej bagved. Deres Diamond serie har jeg aldrig hørt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 21:46
Til en pris på næsten 30.000 for et sæt, burde de vel også spille en smule bedre end et sæt Lektor 8 til 10.000 kroner for et sæt og 5.000 for en forstærker?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til en pris på næsten 30.000 for et sæt, burde de vel også spille en smule bedre end et sæt Lektor 8 til 10.000 kroner for et sæt og 5.000 for en forstærker?

Klaus


Spiller det her så endnu bedre, når det koster over 40.000,- ?

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/cerwin-vega-xls-215/

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/cerwin-vega-cva-118x-subwoofer/

https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-azur-851w/

https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c165bee-/

Tror næppe man kan lave prissammenligninger på ting der er så forskellige
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 23:27
Det har du ret i, men hvad skal vi så sammenligne dem med?

Jeg har tidligere foreslået de små Dynaudio Focus XD 200, der ender i nogenlunde samme prisklasse og som er aktive højttalere i er lille kabinet som Phantom højttalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til en pris på næsten 30.000 for et sæt, burde de vel også spille en smule bedre end et sæt Lektor 8 til 10.000 kroner for et sæt og 5.000 for en forstærker?

Klaus

Jeg vil så også sige de spiller langt bedre end Lektor 8. Lektor kommer ikke i nærheden af den klarhed og detaljering. 
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af Landrock Landrock skrev:

ER der en test igang??

Mixart, ville det være en mulighed at høre dine Devialet når du har fået standere? Kan se du bor i Haderselv.

Ja, det kan vi nok godt finde ud af Smile Men tror desværre standeren er udskudt til oktober, så skal lige have hørt Morten fra high-perfermance, hvordan det står til. Hvor er du?
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 00:59
Jeg vil sige at bassen er lidt bedre i min lejlighed, da de står 1 meter fra væggen cirka, hvor hos Thomas var hans store højttaler lige bagved, så det var ikke en optimal opstilling. Vi blev også enig om at bassen er hurtigere og strammere på Phantom højttalerne.. Jeg ved ikke om det har noget at sige at bas enhederne på Phantom er i siderne og fylder rummet ud end XTZ, hvor bas enhederne er foran og "blæser" bas ud til en, så det kan mærkes i maven, at det har et højere lydtryk.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det har du ret i, men hvad skal vi så sammenligne dem med?

Jeg har tidligere foreslået de små Dynaudio Focus XD 200, der ender i nogenlunde samme prisklasse og som er aktive højttalere i er lille kabinet som Phantom højttalerne.


Klaus

Ja måske Dynaudio´s Focus XD kommer tæt på dem. Kunne dog godt tvivle på om den lille XD 200 kan levere lige så meget bas som Devialet. Devialet´erne har jo lige en basenhed mere. Syntes hvertfald bassen var ret imponerende.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 01:12
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Vi blev også enig om at bassen er hurtigere og strammere på Phantom højttalerne..

Tror det var min kammerat Danni der gav dig medhold i dette. Det var ikke noget jeg lagde specielt meget mærke til må jeg indrømme. Men jeg havde måske skruet lidt rigeligt op for bassen til nogle af de elektroniske numre vi hørte. Hvis bassen bliver justeret lidt ned på dem, ville der også komme mere kontrol i bassen. 
Men det var i øvrigt noget rigtig fedt musik du fandt frem der. De blev da lige added til min playlist Wink
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Jeg vil sige at bassen er lidt bedre i min lejlighed, da de står 1 meter fra væggen cirka, hvor hos Thomas var hans store højttaler lige bagved, så det var ikke en optimal opstilling.

Ja jeg tror gerne de leverer bedre bas hos dig. Alle de højttalere jeg har haft i stuen har haft deres problemer med og lave bas, i forhold til hvad de kan i andre rum. Vinkelstue er bare noget hø til lyd vil jeg sige.
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:


Tror det var min kammerat Danni der gav dig medhold i dette. Det var ikke noget jeg lagde specielt meget mærke til må jeg indrømme. Men jeg havde måske skruet lidt rigeligt op for bassen til nogle af de elektroniske numre vi hørte. Hvis bassen bliver justeret lidt ned på dem, ville der også komme mere kontrol i bassen. 
Men det var i øvrigt noget rigtig fedt musik du fandt frem der. De blev da lige added til min playlist Wink

Det er også rigtig Smile Og ja, det er nogle fede numre. En af mine venner som fandt dem til mig til en af mine fester Smile 


Redigeret af mixart - 09-August-2015 kl. 01:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu