recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Dali subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Dali subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Dali subwoofer
    Sendt: 27-April-2015 kl. 14:09
Hej gutter og gutinder.

Jeg havde faktisk besluttet mig for at købe en Sub E-12 f : https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/dali-sub-e-12-f/

Men nu bliver jeg i tvivl om jeg skal give en smule mere, og måske købe en SUB MK2 : https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/dali-ikon-sub-mk2/

Stuen den skal stå i er ca. 5x9 meter, hvor TV og sub står i den ene ende.

Planen var helt fra start at monterer 2stk. Sub E-12 f, men det kommer ikke til at passe med indretningen - Derfor jeg overvejer om der skal bruges lidt flere penge på den støre subwoofer, nu den skal stå alene.

Kom gerne med input herom.
Hvis en af de andre subs hos Hifi-klubben er at anbefale, er jeg lydhør for det også.
Men vil gerne se og høre den før køb, så netkøb er lige i dette tilfælde ikke en option.

Tak for hjælpen.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 14:26
Lige lidt bonus info.

Skal bruges til både musik og film, og skal køre sammen med nogle ældre infiniti højtalere (front, center og sorround) også fra Hifi-klubben. De skiftes dog nok inden for overskuelig fremtid.

Det hele drives af en Yamaha 5.1 forstærker på 5x120watt
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 14:57
tag et kig på dem her, de sælges til 5.000,- og spiser de dali subs du linker til, til morgenmad.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139675&PN=1&title=s-2-stk-mk-sound-mx250-ny-pris
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 15:21
De ser som spændende nok ud - Måske en smulestore, hvis de specs jeg har fundet holder.
Men er mere nervøs for deres alder - Jeg ved bare de går i stykker 14 dage efter jeg har fået dem ind for døren - Lige på det punkt har jeg trukket nittet et par gange desværre :-)
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 07:30
Jeg ville klart anbefale at tage én kraftfuld subwoofer som kan levere en mere fyldest og langt bedre oplevelse - end f.eks. to Sub-e12'er. Selvom jeg er sikker på der er nogen her inde som vil være uenig, så mener jeg klart at Ikon sub'en vil være det bedste bud. Den er noget større dog, så det skal beregnes med også :)
Held og lykke med købet!
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 09:02
Én ting, som du børe være opmærksom på, især da du skal bruge sub'en til musik også, er om det er en Basrefleks- eller Lukket konstruktion ?

Lukket konstruktion giver, i mine ører, en klart bedre/stram/veldefineret basgengivelse, hvorimod lyden bliver mere "buldrende" v. Basrefleks

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 11:02
Sidstnævnte har jeg godt læst lidt på.

Det er godt nok svært at vurderer uden at have udstyret hjemme i de rigtige omgivelser.
Men tak for inputtet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 11:39
http://www.av-connection.dk/?PGr=6082

Ellers kig dba af ud for modellen før, nsd12. De ryger hurtigt og der er få. Af en grund:)

Redigeret af Bromberg5 - 28-April-2015 kl. 11:39
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

tag et kig på dem her, de sælges til 5.000,- og spiser de dali subs du linker til, til morgenmad.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139675&PN=1&title=s-2-stk-mk-sound-mx250-ny-pris

Jeg er enig med Gonzo...
De Dali kan sgu ikke rigtig følge med sådan et par MK sub's. 

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:


Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

tag et kig på dem her, de sælges til 5.000,- og spiser de dali subs du linker til, til morgenmad.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139675&PN=1&title=s-2-stk-mk-sound-mx250-ny-pris




Jeg er enig med Gonzo...
De Dali kan sgu ikke rigtig følge med sådan et par MK sub's. 



Tvivler ikke på deres performance.
Men design og alder diskvalificerer dem til lige min lille opgave her :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu