recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaportal tråden

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 10:01
Hejsa

Så er den gal igen

Når jeg hører Radio og Musik i MP så går min pc i sort og lyden stopper efter ca. en halv time. 

Det er selvfølgelig noget jeg skal have gjort noget ved da det er irriterende.

Stopningen kommer jo nok fra Windows 10 indstillingen, men den vil jeg helst ikke ændre på da PCén helst skal gå i dvale efter en halv time hvor den ikke laver noget.

Er der en funktion eller tilføjelse i MP som kan overrule windows indstillingerne under afspilning af musik og radio?

Takker
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 11:15
Hejsa
Jeg bruger den ikke selv til musikafspilning, kun til video.
Prøv at gå i enhedshåndtering for lydkortet og se om du kan ændre "power options" der. Således at ved aktivitet på lydkortet skal den ikke gå i standby.

Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hejsa
Jeg bruger den ikke selv til musikafspilning, kun til video.
Prøv at gå i enhedshåndtering for lydkortet og se om du kan ændre "power options" der. Således at ved aktivitet på lydkortet skal den ikke gå i standby.


Tak for buddet.

Jeg har ikke nogen muligheder for at indstille "power options" på mit lydkort (eller også kan jeg ikke finde dem)

Skal siges at det er et standard bærbar lydkort med windows drivere, så funktionen kan vel godt findes på andre lydkort.

Har du et andet bud eller kan du guide mig til "power options" :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 18:45
Du skal slå strømstyring fra i Windows og benytte PowerScheduler plugin på server og klient.
Så vil den ikke gå i standby imens du benytter mediaportal.

Man kan finpudse indstillingerne, så den ikke sover når bestemte programmer er åbne eller hvis hastigheden på netværket er over en bestemt mængdte.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du skal slå strømstyring fra i Windows og benytte PowerScheduler plugin på server og klient.
Så vil den ikke gå i standby imens du benytter mediaportal.

Man kan finpudse indstillingerne, så den ikke sover når bestemte programmer er åbne eller hvis hastigheden på netværket er over en bestemt mængdte.

Takker

Jeg har et setup hvor server og klient er samme pc.

Jeg har nu slået windows strømstyring fra og er gået i gang med diverse flueben i PowerScheduler. Jeg havde den installeret i forvejen og med held fået den til at hente EPG data ned. 

Gætter på at det rigtige flueben for mig er den på server delen der ligger under fanebladet Ping Monitor "Do not put the computer to sleep while any hosts are active.....

Jeg vender tilbage hvis jeg ikke kan få det til at virke....


Redigeret af wolfram4215 - 29-Oktober-2015 kl. 21:39
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Hej

Jeg har brug for et råd.

Hvordan får man bedst logoer på sine TV kanaler?

Hvis det betyder noget så har jeg fuldpakken fra Yousee.

Takker
Du åbner MediaPortal Extensions Manager og installerer "Danish TV Radio logos"

Hvis du selv vil rode med dem, eller mangler nogle enkelte, så skal de ligge her og hedde det samme som kanalen: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\tv\logos

Tak for det.

Det var jo nemt, som mange ting sikkert er. (når bare man kan finde dem)

MP bliver mere og mere brugbart, dag og dag.
Det meste er beskrevet i Wiki'en, det er ovenstående også:
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Hej

Jeg har brug for et råd.

Hvordan får man bedst logoer på sine TV kanaler?

Hvis det betyder noget så har jeg fuldpakken fra Yousee.

Takker
Du åbner MediaPortal Extensions Manager og installerer "Danish TV Radio logos"

Hvis du selv vil rode med dem, eller mangler nogle enkelte, så skal de ligge her og hedde det samme som kanalen: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\tv\logos

Tak for det.

Det var jo nemt, som mange ting sikkert er. (når bare man kan finde dem)

MP bliver mere og mere brugbart, dag og dag.
Det meste er beskrevet i Wiki'en, det er ovenstående også:

Tja jeg spørger jo fordi jeg ikke kan finde rundt i den wiki.

Dit link er et glimrende eksempel.
MediaPortal Extensions Manager bliver ikke omtalt nogen steder og jeg syntes ikke logomanager lød rigtig. Derfor spurgte jeg om et godt råd.

Jeg tror vi er mange ex MCE nørder som forsøger at finde rundt i MP og mange opgiver desværre da den engelske wiki kan være noget af en mundfuld.

Jeg håber lidt at denne tråd, hjælpe lidt med at fordanske problemerne for en ny MP beundre :)
 

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:


Tja jeg spørger jo fordi jeg ikke kan finde rundt i den wiki.

Dit link er et glimrende eksempel.
MediaPortal Extensions Manager bliver ikke omtalt nogen steder og jeg syntes ikke logomanager lød rigtig. Derfor spurgte jeg om et godt råd.

Jeg tror vi er mange ex MCE nørder som forsøger at finde rundt i MP og mange opgiver desværre da den engelske wiki kan være noget af en mundfuld.

Jeg håber lidt at denne tråd, hjælpe lidt med at fordanske problemerne for en ny MP beundre :)
 

Du spørger bare
Hvis du mangler nogle logoer så skriv - jeg måtte selv finde nogle frem sidst jeg brugte tilføjelsen.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 10:58
Hej

Jeg er i øjeblikket ved at se Broen som jeg har optaget.

Den er jo med Svensk og Dansk tale hvor svenskerne er undertekstet. 

Jeg søger en mulighed for også at se de danske undertekster, er det muligt?

Jeg gætte på at når kilden er en digital tv kanal så er teksterne indeholdt i selve filen, eller er jeg gal på den.

Hvis ikke det er muligt at få undertekster på allerede optagede programmer så vil jeg gerne have det på Danske film fremover, er det muligt eller skal jeg bare glemme ideen?

på forhånd tak
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 11:31
Du kan bladre mellem de forskellige undertekster med "L". Det forudsætter selvfølgelig at du har slået dem til inde i konfigurationen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Hej

Jeg er i øjeblikket ved at se Broen som jeg har optaget.

Den er jo med Svensk og Dansk tale hvor svenskerne er undertekstet. 

Jeg søger en mulighed for også at se de danske undertekster, er det muligt?

Jeg gætte på at når kilden er en digital tv kanal så er teksterne indeholdt i selve filen, eller er jeg gal på den.

Hvis ikke det er muligt at få undertekster på allerede optagede programmer så vil jeg gerne have det på Danske film fremover, er det muligt eller skal jeg bare glemme ideen?

på forhånd tak
Når du har valgt de sprog/tekster du ønsker i opsætningen, så kan du vælge undertekster og sprog inde fra info menuen når du ser noget.

Der er ingen forskel på optaget eller live tv, man kan vælge de samme ting.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 12:46
Tak til jer begge 

Jeg var ved at rode i tilføjelser, men fluebenet var jo lige der i TV/Radio konfigurationen.

nu virker det men skal nok lige fintunes
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu