recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaportal tråden

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 18:10
Igen er du en ven i nøden Cyberguyen 

Tak for hjælpen
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Man skal bruge en ny XML fil over kanalerne indtil at Team Mediaportal for udsendt en opdateret udgivelse.

Jeg har lavet en for København, men måske finder den dine manglende kanaler i Jylland.

Den kan hentes her:

Den skal lægges i denne mappe med de andre dvb-c filer:

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc



Denne oplysning åbnede en ny verden for mig :)

Jeg har lavet en fil som dækker ALLE yousee listerne  inc. den nye Copenhagen. Tænkte at det var hurtigere end at søge efter kananler.

Den finder så vidt jeg kan se ALLE kanaler dog minus TV2 Zulu

Så tænker at den også må mangle i København?

Nogen der ved hvor den ligger?

Hvordan/Hvor finder man de Officelle XML filer fra Medieportal?

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 18:40
Efter at have bøvlet lidt med med min maskine i sidste uge, med tilhørende geninstallering (skal nok lige have lavet et image af min disk pt..), har jeg fået et gammelt problem som jeg ikke kan huske løsningen på.

Jeg har min htpc der kører gennem en receiver og videre til fjernsynet. På hdmi kablet til recieveren er der en edid hdmi boks, som har virket fint. Jeg heller ikke den er problemet nu.

Problemet er opløsningen/skaleringen i Mediaportal (1.14+StreamedMP) som gør teksten større og dermed får menupunkterne til at gå ind i hinanden.
jeg kan ikke finde nogle indstillinger i MP eller StreamedMP (skin). Windows 10 har jeg sat til at køre med 100% på skaleringen, så lukker jeg MP ned ser desktoppen fin ud med FHD opløsning.

Jeg har ikke kunnet finde noget på mediaportals hjemmeside - nogle af Jer der har oplevet det før og evt. har en løsning?

mvh
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 11:06
Hej

Hjemvendt fra kursus bare for at opdage at MP er gået i selvsving.

Jeg tror at den under en recording er løbet tør for plads på HD. Den var ihvertfald overfuld og jeg skulle til at rydde op inden jeg kunne bruge windows igen. 

Der er flere fejl i MP og jeg forsøger at løse dem en af gangen. 

Først kunne jeg ikke "sige OK" i medieportal Configuration uden at den brokkede sig over at den manglede en fil som hedder Gentle.config. Den har jeg fundet og genskabt. så det ser ud til at virke.

Dennæst er min næste og pt. vigtigste problem at jeg ikke kan bruge mit keyboard overhovedet i selve Mediaportal, men kun musen. Jeg har intet ændret og har aldrig tidligere skulle tilføje et keyboard nogen steder. ikke så vidt jeg husker da. 

Nogen bud?

takker

Løst ved at geninstallere


Redigeret af wolfram4215 - 30-Oktober-2016 kl. 09:55
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2016 kl. 12:53
Hej 
Jeg har ikke nogen løsninger - måske udover at lave et image en gang i mellem (som jeg selv glemmer).
Jeg har selv fået problem med Mediaportal - med at den nu bruger op mod 10s på at starte en optagelse - og der er ikke rørt eller installeret noget.
Jeg kører med Argus TV til at optage med. Det bliver der desværre ikke udviklet på længere, selvom det er en suveræn optageplatform med et super webinterface og optagelser med intelligente regelsæt.

Jeg er desværre også blevet lidt uvenner med Argus, da jeg får en masse hakkende optagelse. Efter at have brugt penge på endnu engang at købe bedre antennestik og fejlsøge fandt jeg ud af, at problemet skyldes noget med "Windows system timer..." Den lå for højt når Argus kørte, hvilket medfører at otpagelserne bliver hakket i stykker når de gemmes. Der var top løsninger på det problem - en bruger i forummet havde en lille bat fil der kunne ændre det. Løsning to var at have VLC (Chrome eller Kodi ;-) ) til at køre minimeret, så "Windows system timer" røg ned på 1-2ms, fremfor 15ms. Mystisk løsning, men det virker...

Men det kan også være at problemerne kunne løses ved at installere W7.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 15:52
Mine problemer er ikke løst helt endnu.

Jeg har fundet ud af at EPG ikke bliver hentet længere, samtidig tror jeg ikke at den min pc bliver genstartet om natten, som jeg ellers har sat den op til.

Jeg har en ide om at Pluginet Powersceduler ikke virker overhovedet. Jeg har kørt en ny installation oven i den eksisterende, samt prøvet at slå Powersceduler til/fra, genstarte osv. det ser bare ikke ud til at hjælpe.

Nogen ideer om hvordan jeg får Powersceduler til at virke igen?
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 21:28
Hej 

Jeg har problemer med at MP slår fra og vise mig følgende fejlmeddelse

Jeg har ikke en anelse om hvorfor den kommer og hvordan jeg sørger for at den ikke kommer igen. Den kommer ca. en gang om ugen pt. og en genstart af PC løser problemet nu og her, men jo ikke i længden

Et bud?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 22:53
Hej Wolfram4215, prøv at give din maskine en fast ip adresse og se om det ikke løser problemet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 22:58
ok, det prøver jeg i morgen

Skal lige finde ud af hvordan :)
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 16:38
Jeg har stadig problemet med den ovennævnte fejl.

Jeg forsøgte at sætte en fast IP adresse på, men det ændrede en masse andre ting i mit setup så jeg valgte at gå tilbage. 

Jeg har sat min pc til at genstarte hver nat og jeg har observeret at den service der hedder TVService 32 bit ikke altid starter op efter genstarten og at den er den service der skal kører for at MP kan virke.

Nogen bud på hvorfor denne service ikke starter op, eller evt hvordan jeg sikre mig at den gør det?

takker
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Jeg forsøgte at sætte en fast IP adresse på, men det ændrede en masse andre ting i mit setup så jeg valgte at gå tilbage.
Du har jo netop ikke fast IP, så hvis den skifter, så står du i samme problemer.

Det eneste tidspunkt, hvor du vil have problemer med at ændre til fast IP, er hvis du har skrevet din IP adresse ind i eksempelvis MediaPortal.
Ellers vil det slet ikke have nogen indflydelse at du skrifter din IP-adresse til fast IP.

For at sætte fast IP, skal du kende din routers DHCP span. Hvis den deler adresser ud imellem 192.168.0.1 til 192.168.0.254.
Så vil jeg råde dig til at skifte til eksempelvis 192.168.0.10 til 192.168.0.254. 

På den måde kan du frit bruge adresserne 192.168.0.2 til 192.168.0.9 til fast IP.

Husk at skrive Default gateway og DNS Servers ned, så du kan sætte dem på din faste IP på det samme.
Du kan se en liste ved at skrive i command promt: ipconfig /all
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 09:36
Hej Alle

Jeg har en sjov "fejl" som har irreteret mig længe, men nu har skal der gøres noget.

Efter en geninstallaton af MP for længe siden så virker "Enter" knappen ikke længer i "under menuer"

Jeg bruger et trådløst tastatur og mus. 

eks. 
Når jeg vil slette en optagelse, så trykker jeg på tastaturet "DELETE", derefter popper der en undermenu op hvor jeg normalt bare skal trykke Enter igen. Men her virker knappen ikke og jeg skal have fat i musen for at slette. Mega trælst og det gør sig gældende i ALLE undermenuer.

Jeg har IKKE ændret på Tastaturgenvejene, så de skulle stå som default.

Nogen bud? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu