recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De bedste Add ons til Kodi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De bedste Add ons til Kodi

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

JordanDK - Trakt er også godt til at holde styr på databasen over flere enheder. Hvis jeg ser et afsnit i stuen, og har lyst til at forsætte i soveværelset, så har KODI på den maskine også opfanget at det afsnit er set. Samme hvis jeg vil fortsætte på arbejdet (ja, jeg laver ikke en skid på jobbet), så ved PLEX også hvor langt jeg er (du kan også køre Trakt på PLEX). Skide smart.

Virker dette så, ligesom en fælles database som f.eks. MYSQL?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

JordanDK - Trakt er også godt til at holde styr på databasen over flere enheder. Hvis jeg ser et afsnit i stuen, og har lyst til at forsætte i soveværelset, så har KODI på den maskine også opfanget at det afsnit er set. Samme hvis jeg vil fortsætte på arbejdet (ja, jeg laver ikke en skid på jobbet), så ved PLEX også hvor langt jeg er (du kan også køre Trakt på PLEX). Skide smart.

Virker dette så, ligesom en fælles database som f.eks. MYSQL?
Ikke helt.. Du kan ikke stoppe midt i noget og så fortsætte samme sted i afsnittet på en anden enhed.
Dog kan jeg se, at JordanDK siger det er kommet i film. Det havde jeg ikke bemærket. Så det er vel bare et spørgsmål om tid, før det kommer til serier.

EDIT: Jeg bruger i øvrigt Trakt, fordi jeg på et tidspunkt rodede med MySQL databasen og simpelthen bare ikke kunne få det til at du. Synes ellers jeg fulgte alle de guides til punkt og prikke. Så efter jeg gav op, så prøvede jeg med Trakt i stedet. Det var fint til mig, da jeg alligevel ser et afsnit eller en film færdig, der hvor jeg starter den.


Redigeret af Nagash - 24-Maj-2015 kl. 23:14
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 07:48
Hey Jordan.

Kan du sige mig hvad add on hedder? Kan se der er lidt forskellige.

Og måske hvor den findes? Under hvilken kategori?

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 10:16
@fredizy

Nagash er inde på noget af det rigtige, det minder meget MySQL i opbygningen, dog bliver alt gjort automatisk og med en lækkert grafisk brugerflade via hjemmesiden.

Grunden til jeg droppede bruge MySQL, var simpelthen da jeg havde en pc i stedet for Rpi/Chromecast i soveværelset. Så hvis jeg ville se Netflix via Windows app, eller streame et eller andet i soveværelset, så skulle serveren død og pine stå tændt, og så synes jeg der var "meget" vedligeholdelse ved MySQL og man oplevede som regel først der var noget galt når man var gået i seng og havde lagt sig for at se en film.

I sin tid var det faktisk pga Nagash at jeg skiftede over og bruger trakt, da han kørte med v13 betaerne af XBMC før release hvor jeg stadig kørte på v12 stable.

Så trakt har et par år på bagen efterhånden, og kun haft problemer med syncronisering en enkelt gang, det var da de skiftede ny api og alle blev nød til at vente på addon blev opdateret til den nye api.

@Nagash

Det har noget med kodningen i Kodi at gøre, at det ikke virker med tv serier og ikke noget som trakt kan ændre på. Så det er selve Kodi koden som skal ændres før den feature vil virke.

@DanielPT

I den officielle repo så kig under video addons, der er en milliard, million. Ellers som sagt prøv at søg.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 10:19
Der er mange..

istream - cliq - filmon (not filmon) - genesis - navi x - phoenix (acestream) - sportsdevil osv. bare søg
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 10:23
@Niller55

Var så også lige alle de ulovlige du nævnte der.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 10:32
filmon ikke :-)

Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@fredizy

Nagash er inde på noget af det rigtige, det minder meget MySQL i opbygningen, dog bliver alt gjort automatisk og med en lækkert grafisk brugerflade via hjemmesiden.

Grunden til jeg droppede bruge MySQL, var simpelthen da jeg havde en pc i stedet for Rpi/Chromecast i soveværelset. Så hvis jeg ville se Netflix via Windows app, eller streame et eller andet i soveværelset, så skulle serveren død og pine stå tændt, og så synes jeg der var "meget" vedligeholdelse ved MySQL og man oplevede som regel først der var noget galt når man var gået i seng og havde lagt sig for at se en film.

I sin tid var det faktisk pga Nagash at jeg skiftede over og bruger trakt, da han kørte med v13 betaerne af XBMC før release hvor jeg stadig kørte på v12 stable.

Så trakt har et par år på bagen efterhånden, og kun haft problemer med syncronisering en enkelt gang, det var da de skiftede ny api og alle blev nød til at vente på addon blev opdateret til den nye api.

Kunne være jeg skulle give Trakt et forsøg, da jeg også oplever en del pudsige udfald med MYSQL. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

filmon ikke :-)


Touché
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 13:16
@fredizy

Når først alt er oppe og køre, så det eneste jeg faktisk bruger trakt hjemmesiden til er, hvis jeg fx ser noget via Netflix, HBO Nordic eller ViaPlay, så går jeg ind manuelt og vinker det af som set. :)

Siden giver også forslag til film i samme genre som en man fx lige har set. Lidt ligesom Netflix.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 19:43
Hey Jordan :)

Mange tak. Jeg har fået installere trakt.tv manager på min RPI.

Men hvordan ser man det på trakt.tvs hjemmeside?

På siden står der 

You haven't watched anything yet 


Skal den først scrape? Jeg har sat den til at gøre det hver 4 time i Auto updater.

Mvh Daniel


Redigeret af DanielPT - 25-Maj-2015 kl. 19:46
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 16:40
Fik du det til at virke? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu