recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger en kompakt CD afspiller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger en kompakt CD afspiller ?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af amh09 amh09 skrev:

 

Det er også den løsning som tiltaler mit jyde gen mest.Wink

Nu vil jeg starte med at undersøge lidt om hvor omfattende det er at konvertere alle mine skiver til FLAC, og så tage en beslutning.


OT: Det tager noget tid, men det er én gang. Der er flere argumenter for at rippe hele dynen, udover selve afspilningen: CD'er er ikke uforgængelige, så det er en god idé at rippe dem mens man kan. Da jeg rippede mine egne, var der enkelte ældre CD'er der ikke kunne læses selv om de ikke virkede ridsede. Og det er en del år siden. Og når de først er rippet er det nemt at tage backup, så de ikke er mistet hvis de forsvinder, der bliver indbrud eller (gud forbyde det) huset brænder ned. Afhængigt af hvor nært et forhold man har til sine CD'er er det ikke nødvendigvis nemt at genskabe en CD-samling bare fordi man får lidt forsikringspenge.

Regn med 100 timer og 300-350 GB.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 13:41
Vigtigt at være opmærksom på er jo, at man ikke behøver sidde og kigge på computeren hele tiden. Man kan jo bare kaste en cd i, når man lige er i nærheden, og på den måde nå en del på f.eks. en søndag.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 14:17
Øh nej, det kan du ikke! Det tager kun 30-60 sek. at rippe hver enkelt CD.

M.v.h.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 14:29
Nå, det gik/går ikke så hurtigt her. Gnavpot.
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 20:53
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 20:56
Tak til Henrik og Otto for inspiration - jeg har skaffet mig dbpoweramp, og er gået i gang med at øve mig med en håndfuld tilfældigt valgte skiver.

Man bliver pokkers sentimental når man sidder med en skive i hånden, som man har givet 179 kr for for en 20 år siden Tongue

mvh

Andreas
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 21:19
Gør dig selv den tjeneste, at du bruger tid på at sætte db Poweramp op, så den lægger filerne korrekt i mapper, som du ønsker det, med den info du vil have. Vær opmærksom på, at du i forbindelse med ripningen får brug for at indtaste nogle CD'ers info manuelt. Jo mere/bedre du gør dette, desto mere glad bliver du for slutresultatet. Det samme med covers - vælg kun billeder fra nettet, som er korrekte og som er i den kvalitet du ønsker. Jeg skannede selv manglende covers.

Hvis du benytter db Poweramp i den lille udgave, kan den ændre filformat på en fil ad gangen, hvis du f.eks. ønsker efterfølgende at konvertere nogle numre til f.eks. til MP3, til en MP3-afspiller, bilen eller lignende, så benyttes kun en kerne i din CPU. Har du pro-udgaven, kan den benytte alle CPU kerner - derfor konvertere 8-12 numre ad gangen.

Spørgsmål, eller brug for hjælp, så sig endelig til.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu