recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR TV-app på Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR TV-app på Sony

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 20:28
Hej.
Er der nogen der ved om der sker nogen fremskridt angående hbbtv på Sony 2011/12 modeller.
Mvh. nesager
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af karstenjensen.dk karstenjensen.dk skrev:

Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Sony skriver dette til mig idag


SNIP





Sådan en mail fik jeg ikke fra Sony.....

Og det skal du være glad for. Dette er supporterens egen Checkliste. Han skal bedømme hvad der er relevant og så hente svaret. Det er ret uartigt bare at sende denne liste til slutbrugeren. Det er dårlig stil at spørge om specifik info, uden at oplyse hvor denne information kan hentes....

J (som selv sidder i en supportfunktion)
Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Sony skriver dette til mig idag


SNIP





Sådan en mail fik jeg ikke fra Sony.....
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 15:07
Sony skriver dette til mig idag

Tak for din mail.

Vi er klar over det med HBBtv her er et skema som du bedes udfylde så vi kan få sendt det op i systemet.


1-Model Number:
…………………

2-Wired Mac Address:
……………….

3-Device ID:
………………

4-Current FW Installed on device : “Please write the exact version”
………………

5-What is the exact issue providing the maximum details?
………………

6-When did the issue start?
………………

7-Customer’s Post Code and Device IP Address:
………………

8-Internet Service Provider name:
…………………

9-What is the actual internet speed Using "SpeedTest.net"?
…………………

10-Network Environment: “i.e FTTH, Broadband”
…………………

11-Brand and model of the router:
…………………

12-What is the public IP address by visiting “www.whatismyip.com”
…………………

13-What Troubleshooting steps did you try?
…………………

14-Please ask for wired connection and advise the outcome.
…………………

15-Please ask for photos of any error message and the available Apps on the device.
…………………

16- Please ask for a screenshot of the result of location check provided by Akamai.(done by customer on a PC or the device)
http://www4.akamai.com/html/technology/products/personalization.html
When checked(Date/Time):
…………………

17-Any additional information you wish to log?
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 14:40
Jeg har prøvet at fiske information hos flere producenter nu, men jeg har ikke fået et helt konkret svar på, hvad der er årsag til at ældre tv er sat ud af funktion.

Det nævnes dog, at DR TV's HbbTV er overgået til at bruge https så mon ikke det er den sikre forbindelse i https, der hentydes til fra DR, når de taler om øget sikkerhed?

Det besvarer naturligvis ikke hvorfor visse ejere af 2012 Sony-modeller har problemer. Men er vi sikre på, at det rammer alle med 2012-modeller?
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har lige hørt tilbage fra Sony DK. De har testet 2011-modellerne og bekræfter, at der er problemer. De er gået videre med sagen hos DR, men er usikre på om det kan løses.

Det skulle stadig virke på alle 2012 modeller og frem, siger de.

Når man så læser daskinos 3 post om de forskellige versioner, så giver Sonys svar ingen mening. 2011 og 2012 kører begge 1.1.1. Så enten har Sony og DR ikke styr på versionerne, eller også har DR bevidst valgt at knække et program der er lidt over 2 år gammelt (Sonys 2013 modeller kom i butikkerne maj 2013). Begge svar vidner om en branche der er på begynder stadiet.

Jeg har aldrig haft nogen tiltro til at de forskellige producenters hjemmebryggede SmartTV platforme ville bringe noget brugbart med sig. Jeg har haft en del mere tro på en standard som HbbTV. Men hvis DR vælger at basere sig på at producenterne opdaterer deres HbbTV software og disse så melder pas (eller køb et nyt TV), så kommer Hbb ikke til at leve ret længe.

J

Edit: Stavefejl

Redigeret af Jwin - 16-Juni-2015 kl. 14:24
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 22:38
Hvis man som TV producent gider kode ny software til sine gamle TV skulle det kunne lade sig gøre at opdatere dem til de nye HBB standarder:


2.3. Can/will 1.1 / 1.5 receivers be upgraded through a SW upgrade?
Yes it is possible to update existing HbbTV 1.1 or 1.5 receivers with HbbTV 2.0 software.
However, in practice software upgrades for TV sets are usually limited to fixing bugs and do not add features. On managed STBs this upgrade will be possible provided the STBs have enough memory to upgrade to HbbTV 2.0
https://www.hbbtv.org/pages/news_events/pdf/HbbTV%202.0%20FAQ.pdf

Redigeret af daskino - 15-Juni-2015 kl. 22:38
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 22:10
stødte lige på denne oversigt over HBB og Sony understøttelse,



Sony Bravia HBB
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 21:52
kunne være rart at høre fra Dr hvilken version af HBBtv de har baseret deres nye drtv på. idag findes der version 1.1.1 udgivet i 2010, 1.5 udgivet 2012 og så version 2.0 som først kommer i tv fra 2016.

kunne tyde på at DR har skiftet til version 1.5 og implementeret MPEG-DASH Encoding for HbbTV i deres seneste opdatering.

DASH giver mulighed for DRM sikkerhed osm DR skriver og mulighed for streaming via OTT på HTTP protocol.

TV skal kunne understøtte version 1.5 af HBB tv standarden og der Sony TV kun fra 2013 og frem

HBB specsDASH

Redigeret af daskino - 15-Juni-2015 kl. 22:13
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 20:47
Øv - Sonys link var bare den software der allerede ligger i tv'et og som jeg har opdateret med....
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2006
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 18:55
Hverken mit Panasonic 65ST50 (2012) eller mit Sony KLD-40W605 (2014) virker med HbbTV, er jeg den eneste der oplever dette, det undre mig en del da DR ikke så vidt jeg ved har meldt ud at dise tv ikke skulle være understøttet ?


Redigeret af Denner - 15-Juni-2015 kl. 18:56
Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 17:08
Jeg har ikke lige afprøvet det endnu men Sony har lige sendt mig en mail med link til ny firmware som jeg via USB-stick kan installere - det håber jeg hjælper.... NMen jeg er nu ikke fortrøstningsfuld.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu