recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onedrive til billedbackup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onedrive til billedbackup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onedrive til billedbackup
    Sendt: 04-Juli-2015 kl. 13:52
Hej,
Onedrives funktion til automatisk backup af billeder fra min iPhone synes jeg er god. Billeder og videoer kommer i Skyen uden at blive komprimeret - men jeg har et problem.
Har både en iPhone og en iPad hvor jeg benytter samme login til onedrive. Jeg tager ikke mange billeder med iPad - men jeg får f.eks. en stak fotos fra andre på ferieturen overført med iDrop. Jeg har så oplevet at nye billeder fra iPhone IKKE bliver uploaded. Onedrive på iPhone fortæller at alt er synkroniseret - men der mangler en masse.
Jeg nævner det med iPad fordi jeg mistænker problemet ligger i den her synkronisering af data fra 2 forskellige enheder til samme billedfolder i Onedrive.
Det ser ikke ud til jeg på de forskellige enheder kan specificere hvilken folder billederne ender i. De kommer default ind i "filmrulle" directory.

Nogen der har ide til hvad jeg kan gøre ?
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 20:18
Er det ikke fordi, det kun er billeder, der bliver taget med enheden (telefon eller tablet), der bliver uploadet til OneDrive? Sådan er det på Android.
Bliver billeder du får sendt med iDrop til din telefon uploadet til OneDrive automatisk?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 22:23
Jeg tror Zulu har ret.
Du har dog altid adgang til billederne, via Onedrive app'en.

M.v.h.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 11:56
Jo - det ser ud til at være korrekt - billeder der kommer ind via iDrop bliver ikke uploaded til Onedrive. Jeg har testet lidt - og nu uploades billeder automatisk fra iPad og iPhone - men der mangler dog pludselig 8 billeder fra i fredags. Det er altså ikke helt pålideligt.
Tak
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 12:31
så lige et tillægsspørgsmål -
hvordan kan jeg sørge for korrekt tidsangivelse i filnavnet for billeder og videoer der uploades til onedrive ?

Filerne kommer ind med en navngivning hvor dato og klokkeslæt danner grundlag.

f.eks. 20150502_155343353_iOS.jpg
mit problem er at billedet ikke blev taget kl. 15:53 men klokken 17:53 så filen burde hedde
20150502_175343353_iOS.jpg
Det er ikke så kritisk med jpg filerne for her er timestamp for kameraet korrekt i Exif info. Men for .mov filer er der ingen exif. Timestamp (Date-Time-Create og modify) for filerne når jeg kopierer dem til mit arkiv bliver sat til nogle ikke relevante ting også.
tak
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 12:38
Jeg har lige tjekket - Windows Phone gør nøjagtig det samme!!! WTF!?
Undrer i om det måske at det er noget med at den benytter en time-server til datostamp, i stedet for mobilens ur. Så er det måske GMT tid, og uden sommertid...

M.v.h.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 21:27
Mange telefoner brug GMT til at generere filnavnet ud fra - uanset hvor i verden man befinder sig. Så slipper man nemlig for at skulle tage højde for tidszoner, og vil altid få den korrekte rækkefølge af filerne, når de sorteres efter navn.
EXIF-dataene i billedfilen bør dog afspejle den tidszone din telefon er sat til. Måske der endda også gemmes GPS-tid?


Redigeret af Zulu - 05-Juli-2015 kl. 21:28
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 11:04
Jeg bruger også iPad og iPhone på min ondrive. Det som de andre siger, når man tager billeder at det ryger op automatisk. Men eller skal du bare gå ind i appen under billeder og synkronisering, og så vil den starte uploade med det samme. Måske ikke skide ideelt - men det virker trods alt. 

Med venlig hilsen
Thomas
www.pleasurebox.dk - Bevar Gnisten
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu