recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alpha Akustik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alpha Akustik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alpha Akustik
    Sendt: 22-Juli-2015 kl. 07:52
Hej Recordere!

Jeg har for nyligt gjort mig nogle erfaringer med Alpha Akustik som jeg tænkte jeg ville dele med jer.

Der er sikkert mange som overvejer at gøre noget ved akustikken i deres hjemme-biograf el. lign. og jeg syntes egentlig ikke der er skrevet så meget konkret om de forskellige firmaer, så here goes!

Da vi flyttede ind i vores nye lejlighed i et nyere beton-byggeri, fandt vi hurtigt ud af at der måtte gøres noget ved akustikken i vores sammenhængende køkken og stue.

Det rungede og ringede og når vi havde gæster kunne det være svært at følge samtalerne henover spisebordet.

Efter en del research tog vi kontakt til Alpha Akustik og fik et møde i hus.

Konsulenten kom ud og så lejligheden og gav os et tilbud.

Vi var meget kræsne med hensyn til det visuelle, så vi valgte den mest eksklusive løsning, nemlig akustik-puds.

Det kostede en mindre formue, men vi blev forsikret om at resultatet ikke ville udeblive.

Vi fik at vide at processen ville tage 9 dage og at vi ikke skulle flytte møbler eller andet ud af rummet, da håndværkeren ville dække af. 

Det viste sig at være en meget mere omstændig affære…

For det første endte processen med at tage 24 dage, altså næsten tre gange så lang tid end planlagt, på trods af at vi var meget fleksible med hensyn til at være hjemme så håndværkeren kunne komme til.

Måden sådan et akustik-loft bliver konstrueret på er ved at sætte en hel masse plader op som nærmest ligner mineraluld og derefter dække det til med noget særligt puds så overfladen bliver ensartet.

Vi var ikke blevet gjort opmærksomme på at disse plader stank helt forfærdeligt af pis. Med god grund, viste det sig, da man åbenbart bruge svine-pis til at binde pladerne.

Stanken hang i rummet i over en uge, ikke så lækkert i et køkken. 

En af de plader der skulle sættes op på loftet havde en fejl og skulle skiftes, så ikke nok med at det trak ud med tiden, stillede det også meget større krav til vores fleksibilitet og rengøringen.

Rengøringen er et helt kapitel for sig.

Afdækningen var på ingen måde tilstrækkelig og det hvide puds-støv hang i luften flere timer efter.

Vi brugte mange timer på at gøre rent efter de adskillige gange håndværkeren var i gang.

Selv nu, flere måneder efter, drysser der jævnligt større mængder hvidt støv ned fra loftet som må fjernes, endnu en gene vi slet ikke var blevet gjort opmærksomme på. 

Da vi tog kontakt til Alpha Akustik for at tale med dem om fejlen i pladen, den ekstra rengøring, klargøring, fleksibilitet og andre gener, fik vi indtrykket af at vi da bare skulle være glade for at vi fik udbedret fejlen uden ekstra omkostninger.

Jeg mener at det er en absolut selvfølge at man får det produkt man har betalt for, på de betingelser man har aftalt, men Alpha Akustik valgte at trække på skuldrene af vores klager.

Det skal så siges at effekten bestemt er der, rummet er blevet meget mere behageligt at opholde sig i, men prisen i besvær, ubehag og ikke mindst økonomisk gør at jeg bestemt ville vælge en anden løsning hvis jeg skulle gøre det igen og ikke kan anbefale nogen at vælge denne løsning.

Jeg har for god ordens skyld sendt ovenstående til direktøren af Alpha Akustik, som ikke har noget at tilføje.


/Wish

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 09:53
Det havde sikkert været lettere og billigere at klæbe Rockfon plader direkte på betondækket.

http://www.rockfon.dk/u/website_eu_product/3149/Mono®%20Acoustic%20E/

Redigeret af Kampus - 22-Juli-2015 kl. 10:23
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Hej Recordere!

Da vi tog kontakt til Alpha Akustik for at tale med dem om fejlen i pladen, den ekstra rengøring, klargøring, fleksibilitet og andre gener, fik vi indtrykket af at vi da bare skulle være glade for at vi fik udbedret fejlen uden ekstra omkostninger.

Jeg mener at det er en absolut selvfølge at man får det produkt man har betalt for, på de betingelser man har aftalt, men Alpha Akustik valgte at trække på skuldrene af vores klager. 

Det skal så siges at effekten bestemt er der, rummet er blevet meget mere behageligt at opholde sig i, men prisen i besvær, ubehag og ikke mindst økonomisk gør at jeg bestemt ville vælge en anden løsning hvis jeg skulle gøre det igen og ikke kan anbefale nogen at vælge denne løsning.

Jeg har for god ordens skyld sendt ovenstående til direktøren af Alpha Akustik, som ikke har noget at tilføje.


/Wish


Nu ved jeg godt, at vi kun høre sagen fra en side, og i det her tilfælde er det dig som kunde. Men alene det at du/i er gået ud af sagen med den kedelige oplevelse, det er primært den fagkyndiges ansvar.
Der er ingen tvivl om, at din historie sætter præg på en person som mig, der i den grad kan nikke genkendende til det i forbindelse med byggebranchen og håndværkere. Det var egentlig det første jeg tænkte på, da jeg læste din historie.
At direktøren for firmaet ikke har nogen kommentarer, det synes jeg gør sagen endnu værre. En tydelig beklagelse, uanset om den er direkte berettiget, det er det mindste man kan gøre. Det er muligt man ikke er enig om udfaldet og forløbet, men man kan/bør altså beklage det, altid. De kan jo ikke sige sig fri for ansvar, omend det kan have bestået i manglende eller misforstået information til jer som kunde, så er ansvaret der.  

Når alt det er sagt, så må jeg også vende blikket mod dig som privatperson og sige, at det er noget af et projekt du har begivet dig ud i. Min opfattelse er, at den slags opgaver primært bliver udført til erhverv, eller hos private i absolut specielle miljøer, fx en decideret hjemmebiograf hvor rummet er konstrueret til formålet. Som jeg forstår på dig, så er der tale om en privatbolig. Ikke fordi der er noget galt i det, men det er nok begrænset hvor meget erfaring firmaerne har med dette. 

Det skal absolut ikke lyde som en undskyldning for firmaet, men derimod som en mulig forklaring. Det er så ekstremt skamligt, at firmaet åbenbart ikke kan håndtere det ordentligt.



Redigeret af Kandersen - 22-Juli-2015 kl. 10:36
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det havde sikkert været lettere og billigere at klæbe Rockfon plader direkte på betondækket.

http://www.rockfon.dk/u/website_eu_product/3149/Mono®%20Acoustic%20E/


Helt sikkert, men vi gik efter en "usynlig" løsning og her ville samlingerne på pladerne osv. ikke være godt nok.

Som svar til Kandersen kan jeg uddybe at direktøren dog ikke helt undlod at kommentere, men det var lidt sådan et træk på skuldrene og "shit happens"-agtigt.

Alpha Akustik reklamerer selv med private løsninger som en del af deres repertoire og den konsulent vi havde på besøg virkede ikke på nogen måde som om det var noget specielt at vi som privatpersoner ønskede sådan en løsning.

Der er altid mere end en side af historien og jeg kan kun prøve at gengive mit eget perspektiv så godt som muligt. Smile

Mest af alt er jeg skuffet over den manglende information og den dårlige håndtering af en skidt situation og håber at fremtidige potentielle kunder hos Alpha Akustik vil tage mine erfaringer til efterretning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 18:41
I billedteksten står der uden synlige samlinger.
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 20:57
Det har du ret i, nu jeg kigger nærmere ser det dog ud til at det er samme procedure som Alpha Akustik bruger, med puds sprøjtet på for at skjule samlingerne.

Det kan stadig være en bedre løsning for nogen, men det er sikkert også ret kostbart.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Det har du ret i, nu jeg kigger nærmere ser det dog ud til at det er samme procedure som Alpha Akustik bruger, med puds sprøjtet på for at skjule samlingerne.

Det kan stadig være en bedre løsning for nogen, men det er sikkert også ret kostbart.



Ja nu fik jeg også læst nærmere på beskrivelsen:

http://www.rockfon.dk/u/website_installation_system/2813/ROCKFON%20System%20Mono%20Acoustic/

Selve pladerne er ellers nemme at sætte op med montagelim. Men sprøjtepudsen er for fagfolk.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 23:04
Alpha Akustik bruger (da jeg handlede hos dem) Ecophon plader, men kalder dem blot deres egne navne og tager en del mere for pladerne end hvis man køber hos et byggemarked. Dette fandt jeg dog først ud af efter at jeg havde handlet.

Jeg brugte dem som ren leverandør af pladerne så kan ikke sige noget om deres service. Men den episode du fortæller, ville jeg godt nok også være træt af.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 16:42
Vi har fået præcist samme produkt i vores rækkehus, hvor der er loft til kip. Her har vi fået dækket ca 35 kvm.
Resultatet er forrygende!
Jeg vil altså gerne forsvare Alpha Akustik lidt. De har leveret et godt stykke arbejde - eller det vil sige: det har deres underleverandør! Alpha er i bund og grund et fordyrende mellemled.
Men vi blev behandlet fint. Installation var smertefri. Ja, der skulle dækkes af, men det gjorde leverandøren helt fint. Vi havde afdækket i omkring 14 dage i vores stue/køkken/alrum. Arbejdet var veludført. Da der så var nogle Velux ovenlysvinduer, hvor det avde været svært at få det til at se godt ud, så fik jeg frit valg til en tømrer, der har været og sætte lister op, så det spiller rigtigt godt.
Men rengøring/oprydning kommer man altså ikke uden om!

Til trådstarter: forstår godt din frustration. Men det er godt nok også et projekt at begive sig ud i! Havde du virkelgit troet at noget, der skal sprøjtes på magisk bare fløj derop? Og selvfølgelig kommer der et efterslæb med at gøre rent; det gør der jo også, hvis du haft maler / tømrer på besøg...

Resultatet var dyrt men ALLE pengene værd! Det dæmper fint og ses slet ikke - så slipper vi for de dér hæslige plader.

Redigeret af ZkiiFreak - 23-Juli-2015 kl. 16:44
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Vi har fået præcist samme produkt i vores rækkehus, hvor der er loft til kip. Her har vi fået dækket ca 35 kvm.
Resultatet er forrygende!
Jeg vil altså gerne forsvare Alpha Akustik lidt. De har leveret et godt stykke arbejde - eller det vil sige: det har deres underleverandør! Alpha er i bund og grund et fordyrende mellemled.
Men vi blev behandlet fint. Installation var smertefri. Ja, der skulle dækkes af, men det gjorde leverandøren helt fint. Vi havde afdækket i omkring 14 dage i vores stue/køkken/alrum. Arbejdet var veludført. Da der så var nogle Velux ovenlysvinduer, hvor det avde været svært at få det til at se godt ud, så fik jeg frit valg til en tømrer, der har været og sætte lister op, så det spiller rigtigt godt.
Men rengøring/oprydning kommer man altså ikke uden om!

Til trådstarter: forstår godt din frustration. Men det er godt nok også et projekt at begive sig ud i! Havde du virkelgit troet at noget, der skal sprøjtes på magisk bare fløj derop? Og selvfølgelig kommer der et efterslæb med at gøre rent; det gør der jo også, hvis du haft maler / tømrer på besøg...

Resultatet var dyrt men ALLE pengene værd! Det dæmper fint og ses slet ikke - så slipper vi for de dér hæslige plader.


Det er selvfølgelig et projekt, men problemet var jo at de sagde at det ville tage 9 dage og det endte med at tage 24, så gener, rengøring og alt det der blev 3 gange mere end vi havde regnet med!

Igen, jeg syntes også slutresultatet blev godt, men processen var meget mere besværlig end vi havde fået at vide den ville være og håndteringen af problemerne kunne være bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu