|
Room eq wizard REW råd søges |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2015 kl. 00:28 |
Hej mine Virtuelle rekorder venner
Hvad skal man bruge at grej for at komme i gang med REW Der findes mange guider på engelsk, men de varierer meget i forhold til udstyr der skal anvendes Er der et par af jer som vil dele jeres opsætning ? Vh Rasmus |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Starter lige selv med at uddybe mit eget indlæg lidt.
Bruger i et eksternt USB lydkort med en 'rigtig' mikrofon indgang, Eller er det rigeligt at benytte ex. En USB mikrofon direkte i pc'en? |
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Prøv at kigge på MiniDSP's UMIK-1 USB mikrofon.
Mange har gode erfaringer med denne (forholdvis billige og præcise) mikrofon. Har dog ikke selv fået taget mig sammen til at købe den endnu 8) |
|
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Den letteste måde, er klart at bruge en USB-mic og HDMI direkte til din receiver. Så er man godt kørende ret hurtigt. Den løsning har dog nogle begrænsninger hvis du vil gå all-in med de muligheder der er. (Måle med flere mikrofoner og loop-back forbindelse til at måle delay er et par ting jeg kan komme på ikke kan lade sig gøre med USB-mic).
|
|
![]() |
|
Tak for svar
Det du skriver Jonas, er nok der hvor vi starter :-) Jeg kunne godt tænke mig nogle 'indledende' målinger - og her er det helt sikkert fint med den løsning du foreslår. Jeg har behov for at vide i hvilket omfang jeg skal arbejde med akustikken i min bio. Har bestilt en UMIK mikrofon hos TapeConnection .. håber de får den skippet afsted i dag, så jeg kan lege i weekenden. Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Jeg bruger umik USB mic som den du har bestilt. Der følger kun et lille bord stativ med. Så du må have fat i kamera stativ eller stable i højden :-) jeg venter stadig på mit kamera stativ som skulle komme imorgen. Før det har jeg brugt et papstativ som følger med denon(måske også andre?) receiver, det har virket MEN ikke optimalt. Som Jonas skriver er det nemmeste at trække hdmi fra receiver til pc(bærbar?) og fra mic til din pc så er du igang.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Da jeg skulle hente REW software skulle man registrer sig inde på hometheatershack.com for at blive godkendt til at hente software. Det kom lidt bag på mig da det tog cirka 4 timer før der var en admin der godkendte min bruger før jeg kunne komme igang. Jeg tror ikke det er sådan mere? Men for din egen skyld så undersøg det lige
![]() |
|
![]() |
|
Jeg registrerer mig lige med det samme, så er det ihvertfald gjort - Surt at sidde der når både konen og ungerne er ude af huset og man har lyst til at lytte til sweeps ... :-D Der er heldigvis et kamera stativ i huset, så jeg skulle være klar - og Tapeconnection har netop sendt mig en mail, jeg modtager mikrofonen i morgen. Alt er godt! :-)
|
|
![]() |
|
Så kan det kun blive en god weekend
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |