recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par Windows 10 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par Windows 10 spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 12:14
Omkring det med "Hent Windows 10" app'en, som mangler på proceslinjen. så tror jeg det er, som nævnt, fordi du evt. mangler nogle af de sidste MS updates.

Jeg fik efter flere forsøg "Hent Windows 10" app'en på min proceslinje.
Godt nok skete der noget besynderligt !
Jeg tjekkede hvorfor jeg ikke havde fået den, med Windows trobleshooter og den fortalte at jeg manglede en bestemt update, selv om jeg havde denne update installeret ! :zconfd

Nå, men efter en ca. 4 forsøg med tjek for opdateringer og eftf. tjek med ovenstående tool, dukkede den så pludselig op - og har nu reserveret og får besked når 10'eren er downloadet. :gogo:

Flg. link er måske et kig værd: https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq hvis man er i tvivl om noget vedr. Windows 10 updaten. :gogo:
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:



Det er først når man skal aktivere (efter senest 30 dage), at ovenstående kommer i spil.


Endnu en god grund til at lave et backup image af sin friske installation så snart den er aktiveret.

Flemming


Mja, eller når man har installeret det hele, inkl opdateringere osv. Så er det en god ide at lave et backup image. Det spare en masse tid.




Opdateringerne er jeg enig i, men det er jo ikke sikkert at man vil have geninstalleret gamle versioner af diverse programmer, når man om måske et år eller mere vil lave en Windows reinstallation.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 12:52
Jeg brugte denne her 
http://www.recordere.dk/2015/07/spring-koeen-til-windows-10-over/
Og hentede så filen til Windows :) 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 14:35
den app kommer ikke via obligatoriske updates, men derimod i en af de frivillige updates. Der står INTET om det når man er i upgrade og forsøger at læse hvad de indeholder (de skriver aldrig noget som helst af værdi med mindre man går på nettet og ser hvad den indeholder)

hvad angår backup, så er jeg enig med Kandersen. backup/usb recovery af den færdige install inden man begynder at smide applikationer på. Det kan hjælpe mod en søvnløs nat.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hvad angår backup, så er jeg enig med Kandersen. backup/usb recovery af den færdige install inden man begynder at smide applikationer på. Det kan hjælpe mod en søvnløs nat.


Du mener formentlig at du er enig med mig. Kim foreslog jo at lave backup'en efter man havde installeret diverse applikationer.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 15:29
claus_jac: jeg har installeret ALLE opdateringern (150+) inkl. de valgfrie opdateringer, men har stadig ikke fået nogen Windows 10 app, så noget kunne tyde på, at når jeg har brugt den én gang, så kan jeg ikke installerer Windows 8.1 igen og så få appen frem igen?

Redigeret af ladiesman217 - 31-Juli-2015 kl. 15:38
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Omkring det med "Hent Windows 10" app'en, som mangler på proceslinjen. så tror jeg det er, som nævnt, fordi du evt. mangler nogle af de sidste MS updates.

Jeg fik efter flere forsøg "Hent Windows 10" app'en på min proceslinje.
Godt nok skete der noget besynderligt !
Jeg tjekkede hvorfor jeg ikke havde fået den, med Windows trobleshooter og den fortalte at jeg manglede en bestemt update, selv om jeg havde denne update installeret ! :zconfd

Nå, men efter en ca. 4 forsøg med tjek for opdateringer og eftf. tjek med ovenstående tool, dukkede den så pludselig op - og har nu reserveret og får besked når 10'eren er downloadet. :gogo:

Flg. link er måske et kig værd: https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq hvis man er i tvivl om noget vedr. Windows 10 updaten. :gogo:

Roland, jeg har også lige tjekket med den troubleshooter som du linker til, og den siger også at jeg mangler at køre en opdatering, som jeg allerede har under "Installerede opdateringer". Den skriver KB3035538 has not run. Mærkeligt.

https://support.microsoft.com/en-gb/kb/3035583 - det er den opdatering der giver dig "Get Windows 10". Jeg har den altså installeret, men ikke noget ikon/app.

Den skriver jeg skal prøve igen om et par timer og genstarte computeren. Var det også det du gjorde?


Redigeret af ladiesman217 - 31-Juli-2015 kl. 15:55
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hvad angår backup, så er jeg enig med Kandersen. backup/usb recovery af den færdige install inden man begynder at smide applikationer på. Det kan hjælpe mod en søvnløs nat.


Du mener formentlig at du er enig med mig. Kim foreslog jo at lave backup'en efter man havde installeret diverse applikationer.

Flemming


Mja.. Jeg skrev nu bare "det hele" Wink
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 21:41
Hold nu op, der er ikke et øje tørt.

Efter jeg kørte den Windows Troubleshooter som Roland linkede til, søgte et par gange i Windows Update og ventede et par timer, så kom det famøse Hent Windows 10 ikon frem igen nede på proceslinjen. Det er jo fantastisk!
          
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hold nu op, der er ikke et øje tørt.

Efter jeg kørte den Windows Troubleshooter som Roland linkede til, søgte et par gange i Windows Update og ventede et par timer, så kom det famøse Hent Windows 10 ikon frem igen nede på proceslinjen. Det er jo fantastisk!

Super - så'n teede min win 7 update sig også. Det var så en anden update (KB2955664), men som jeg skrev tidligere. Så havde jeg også den pågældende installeret, selv om tool'en sagde jeg ikke havde. Weird !
Jeg genstartede og søgte efter opdateringer og kørte toolet en del gange og så wupti, så var den der.

Redigeret af Roland - 01-August-2015 kl. 00:32
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu