recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG ULTRA HD TV 55UF695V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG ULTRA HD TV 55UF695V

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
nbak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:16
TVet er på Neflix 4K liste som "UF6900", hvilket dækker over de forskellige størrelser i samme serie.
Jeg talte med Bilka manden i dag, som bekræftede mine personlige krav til et 4K TV og dermed bør det understøtte følgende:
VP9
HEVC
HDMI 2.0
HDCP 2.2
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:22
Øhh...UF6900. Den Bilka har er uf695v. Den kan jeg da ikke finde på netflix.
Den passer da ikke med den serie??

Eller hvad?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:26
Hej.

Tak for oplysningen nbak. Vi kan vel ikke få dig til at oplyse hvor du har den information fra?

For hvis jeg Googler '49UF6900' får jeg en Syd amerikansk LG hjemmeside:

http://www.lg.com/cl/televisores/lg-49UF6900

Hvor det står at 49UF6900 har webOS 2.0.

Det har 55UF695V vist ikke.

Er du sikker på at det er samme TV?

Hilsen Carsten.

Til top
nbak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Øhh...UF6900. Den Bilka har er uf695v. Den kan jeg da ikke finde på netflix.
Den passer da ikke med den serie??

Eller hvad?

UF6XXX er 6 serien og modellerne har forskellige navne i hhv. EU og US.

Nedenfor er pluk fra flatpanelshd
 

LG UF6900 (4K LCD)

With UF6900 we are moving into the 6 series. It is still an Ultra HD TV, but it does not support 3D. If you want the Magic Remote you have to buy it separately as none of the 6 series TVs come with one.

  • 4K Ultra HD
  • Tru Ultra HD Engine
  • webOS
  • HEVC
  • VP9
  • Wireless sound sync

    US: No

    EU prices
  • 49" LG 49UF690V
  • 55" LG 55UF695V
  • Til top
    nbak Se dropdown menu
    Ny bruger
    Ny bruger


    Oprettet: 12-December-2010
    Sted: Danmark
    Status: Offline
    Point: 11
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:35
    Er der nogle af jer der kender til kontrastforhold, og måske endda kan pege i retning til en test?
    Til top
    xalodogan Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem


    Oprettet: 23-August-2010
    Status: Offline
    Point: 549
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:37
    Så du mener at det tv fra Bilka model 695V er kompatibel med Netflix 4K?
    Ham gutten i Bilka sagde også at den kan Netflix 4K og Hevc codec osv.

    Ifølge Bilka & Fona så har den også Hdmi 2.0. Men på LG side står der bare Hdmi.

    Jeg har bare en Dune HD medie player som kører 24P Cinema ting.
    Betraktnings Vinkel skulle også være fint på dette tv da det har IPS panel.

    Den eneste måde billedet falmer lidt er når man kigger fra oven på. Men hvem fanden ser tv fra oven.
    Til top
    csell Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem


    Oprettet: 16-Juni-2006
    Sted: Denmark
    Status: Offline
    Point: 4576
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:47

    Hej.

    Når jeg sammenligner disse to link, tvivler jeg på at UF6900 og UF695V er det samme TV.


    http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1427260185

    'LG UF6900 (4K LCD)
    With UF6900 we are moving into the 6 series. It is still an Ultra HD TV, but it does not support 3D. If you want the Magic Remote you have to buy it separately as none of the 6 series TVs come with one.

    4K Ultra HD
    Tru Ultra HD Engine
    webOS
    HEVC
    VP9
    Wireless sound sync

    US: No

    EU prices
    49" LG 49UF690V
    55" LG 55UF695V'

    OG

    http://www.lg.com/dk/tv/lg-55UF695V

    'Tekniske Specifikationer, Billed, HEVC Codec: 4K 30P(USB,IP Only)'


    Men spørgsmålet er vel om hvordan Netflix ser på det. Hvordan har de lavet deres liste?

    Jeg ved ikke om man kan nå at få et svar fra Netflix, ellers vil jeg foreslå at man sikrer sig at man kan returnere TV'et hvis det er væsentlig at kunne se Netflix i 4K.

    Hilsen Carsten.

    Til top
    xalodogan Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem


    Oprettet: 23-August-2010
    Status: Offline
    Point: 549
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:54
    Jeg tror at det er det samme tv. Der er jo et link til EU som er 695V.

    Men smart menuen er ikke det samme på billedet da jeg prøvede det i fona. .
    Jeg mener ikonerne er forneden. Men 695V kører webos samt netcast. Så måske skal tv softwaren bare opgraderes.
    Til top
    xalodogan Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem


    Oprettet: 23-August-2010
    Status: Offline
    Point: 549
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 23:58
    Det understøtter ikke 3D. Men hul i det. Jeg kan alligevel ikke se noget 3D effekt. Min optiker siger også at det ikke er alle som kan se 3D effekten.





    Til top
    nbak Se dropdown menu
    Ny bruger
    Ny bruger


    Oprettet: 12-December-2010
    Sted: Danmark
    Status: Offline
    Point: 11
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 06:40
    Så er der et stk. på vej med posten. Håber det lever op til forventningerne.
    Til top
    xalodogan Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem


    Oprettet: 23-August-2010
    Status: Offline
    Point: 549
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 09:01
    Så er mit tv kommet i stuen. Først morgenmad og derefter tv opsætning.

    Til top
    Used Se dropdown menu
    Ny bruger
    Ny bruger


    Oprettet: 01-August-2015
    Status: Offline
    Point: 1
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Used Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 09:41
    Giv endelig en tilbagemelding hurtigt, når I har fået det op at køre. Jeg er selv begyndt at overveje LG'et.

    Jeg havde ellers gået og luret på Sony KDL-55W805B, som de også har i Bilka til 5.499 kr. Men umiddelbart ser LG'et ud til at være en anelse bedre, selvom det ikke har 3D (hvilket jeg også er ligeglad med).

    Jeg har dog ikke været ovre og se LG'et endnu, og derfor har jeg ikke selv kunne bedømme billedet i forhold til Sony'et.
    Til top
     
     Besvar Besvar Side  <1234 10>
     
    Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu