|
Home-Cinema - Andromeda |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-August-2015 kl. 13:09 |
Andromeda - calling planet earth.
Efter ca. 8 års lyst til at få anskaffet en projector, er tanken endelig kommet til virkelighed. Der er dog rigtig mange ting der skal på plads før end at jeg bliver tilfreds med set-uppet. Min stue er mit bio-rum, så får eks. aldrig malet stuen sort. Dog overvejer jeg kraftigt at få væggen bag lærredet i en mørkere grålig farve. Jeg er lydhør overfor idéer fra jer herinde, så jeg kan få så meget ud af bio`en indenfor en ramme, der ikke går (for meget) udover eksisterende indretning. Mit set-up består samtidigt af dedikeret stereo, hvor Stello AI-500SE (integreret) fungere som kraftcenter til fronterne, når der ses film og selvsagt er forforstærker og effekt, når der høres musik. _______________________________ Projektor & Lærred: Panasonic PT-AT6000e Vogel`s PPC 1500 ophæng Lissau Tab Tension True Colour 110" m. motorstyring. Gain 1.0 10cm dropdown. ________________________________ Surround processor + effekt: Nuforce AVP 18 PRO Emotiva XPA-5 April music Stello AI-500SE ________________________________ Højttalere: B&W HTM1 (center) Gemme Audio Tanto v2 (front) Dali classic 4 (bag) SVS sb-12 plus (sub) ________________________________ Billede er midlertidigt. |
|
michael1977
Bruger Oprettet: 02-November-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 71 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tilykke! Ser godt ud :-)
|
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det at din center står så tilbage trukket i forhold til resten kunne jeg godt forestille mig volder lidt problemer. Men det må du kunne REW dig frem til. Ellers noget fedt grej du har ;-)
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Boys
I hvilken forstand tænker du Thomas? Surrounden er kalibreret med målemikrofon og B&W HTM1 er et lukket design |
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyden fra din center bliver spredt til alle sider. Dvs meget af lyden rammer hårde overflader på din effekt, racks, fronter osv, så du får nogle meget kraftige tidlige refleksioner. Disse refleksioner rammer dit øre næsten samtidigt med den direkte lyd, og vil irritere din hjerne/ører, da den ikke kan skildre den direkte lyd fra refleksionerne.
Tror nok det er noget i den stil jeg har læst ;-) Hos mig lyder det klart bedst når centeren er trukket ud til kanten af min tv skænk, og jeg ligger en sækkestol eller tæppe på gulvet direkte foran den. På den måde bliver de første refleksioner dæmpet i amplitude og vil dermed ikke genere så meget. |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Oplever ikke reflektioner. Har haft centeren længere ude og effekten bagved et stykke tid.
Men det er jeg egentlig også glad for, for havde det generet, havde jeg et problem. Centeren vil ganske enkelt komme til at dominere stuen for meget. (Ser frem til den dag, hvor der bliver et dedikeret bio-rum tilgængeligt). |
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spam..!!!
Redigeret af strecker - 11-August-2015 kl. 10:16 |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Tænkte os.. WTF
Strecker.. Har du noget godt gemt i ærmet? |
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
noget bestemt du havde i tankerne..?
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
et bar basstraps fra GIK vil helt sikkert gøre underværker. Du kan bestille dem i hvid, eller får trykt noget på dem, så de er nemmere at sluge for hunkønnet.
|
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Intet bestemt Strecker..
Kan dog bruge al den input som kommer |
|
Andromeda
Funktioner
Tak(0)
|
Dr Gonzo.
Hvad gør en Bastrap helt præcist? Ved ikke om der er brug for det? |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |