recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home-Cinema - Andromeda
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home-Cinema - Andromeda

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Home-Cinema - Andromeda
    Sendt: 10-August-2015 kl. 13:09
Andromeda - calling planet earth.

Efter ca. 8 års lyst til at få anskaffet en projector, er tanken endelig kommet til virkelighed.

Der er dog rigtig mange ting der skal på plads før end at jeg bliver tilfreds med set-uppet.

Min stue er mit bio-rum, så får eks. aldrig malet stuen sort. Dog overvejer jeg kraftigt at få væggen bag lærredet i en mørkere grålig farve.

Jeg er lydhør overfor idéer fra jer herinde, så jeg kan få så meget ud af bio`en indenfor en ramme, der ikke går (for meget) udover eksisterende indretning.

Mit set-up består samtidigt af dedikeret stereo, hvor Stello AI-500SE (integreret) fungere som kraftcenter til fronterne, når der ses film og selvsagt er forforstærker og effekt, når der høres musik.

Projektor & Lærred:

Panasonic PT-AT6000e

Vogel`s PPC 1500 ophæng

Lissau Tab Tension True Colour
110" m. motorstyring.
Gain 1.0
10cm dropdown.

Surround processor + effekt:

Nuforce AVP 18 PRO

Emotiva XPA-5
April music Stello AI-500SE

Højttalere:

B&W HTM1 (center)
Gemme Audio Tanto v2 (front)
Dali classic 4 (bag)
SVS sb-12 plus (sub)

Billede er midlertidigt.

Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 13:21
Tilykke! Ser godt ud :-)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 14:19
Det at din center står så tilbage trukket i forhold til resten kunne jeg godt forestille mig volder lidt problemer. Men det må du kunne REW dig frem til. Ellers noget fedt grej du har ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:59
Tak Boys

I hvilken forstand tænker du Thomas?

Surrounden er kalibreret med målemikrofon og B&W HTM1 er et lukket design
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 20:01
Lyden fra din center bliver spredt til alle sider. Dvs meget af lyden rammer hårde overflader på din effekt, racks, fronter osv, så du får nogle meget kraftige tidlige refleksioner. Disse refleksioner rammer dit øre næsten samtidigt med den direkte lyd, og vil irritere din hjerne/ører, da den ikke kan skildre den direkte lyd fra refleksionerne.
Tror nok det er noget i den stil jeg har læst ;-)
Hos mig lyder det klart bedst når centeren er trukket ud til kanten af min tv skænk, og jeg ligger en sækkestol eller tæppe på gulvet direkte foran den. På den måde bliver de første refleksioner dæmpet i amplitude og vil dermed ikke genere så meget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 20:12
Oplever ikke reflektioner. Har haft centeren længere ude og effekten bagved et stykke tid.

Men det er jeg egentlig også glad for, for havde det generet, havde jeg et problem. Centeren vil ganske enkelt komme
til at dominere stuen for meget. (Ser frem til den dag, hvor der bliver et dedikeret bio-rum tilgængeligt).
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af phone789 phone789 skrev:

eg er lydhør overfor idéer fra jer herinde, så jeg kan få så meget ud af bio`en indenfor en ramme, der ikke går (for meget) udover eksisterende indretning.meizu m2 note review

Spam..!!!

Redigeret af strecker - 11-August-2015 kl. 10:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 11:58
Tænkte os.. WTF

Strecker..

Har du noget godt gemt i ærmet?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 12:24
noget bestemt du havde i tankerne..? 
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 13:01
et bar basstraps fra GIK vil helt sikkert gøre underværker. Du kan bestille dem i hvid, eller får trykt noget på dem, så de er nemmere at sluge for hunkønnet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 19:36
Intet bestemt Strecker..

Kan dog bruge al den input som kommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 19:37
Dr Gonzo.

Hvad gør en Bastrap helt præcist?

Ved ikke om der er brug for det?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu