recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smappee anyone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smappee anyone?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smappee anyone?
    Sendt: 01-Juni-2018 kl. 10:43
Tager lige en gammel tråd op igen.
Er der flere der har leget med Smappee siden disse indlæg blev skrevet? Jeg har både elbil og jordvarme, hvortil jeg ikke har nogen bimålere, så kigger efter en løsning til at overvåge forbruget. Umiddelbart ser Smappee plus ud til at være det bedste bud, men kan ikke finde meget omkring hvor besværlig installationen er på den model.
 
Findes der bedre løsninger, hvis det ikke bare skal være en simpel "dum" måler?
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:34
Jeg er stadig meget tilfreds med Smappee,  alle strømforbrugende enheder som bruger mere end 30 watt er nu fundet og navngivet. Jeg synes faktisk prisen er relativ lav, ihvertfald hvis du medtager de plugs man kan få ved siden af. Jeg har endnu ikke haft nogen udfald hverken hjemme eller hos Smappee site som jo også skal være online hele tiden. Data kan downloades fra My Smappee site og kan hentes helt ned til hver 5 minut, også en nyttig feature
edit:
Nej DKR er endnu ikke til at vælge, lidt irriterende men jo kun en visuel issue, du bestemmer jo selv taksten. 
Jeg bruger kun Android men de siger IOS vælger automatisk ud fra dine regionale settings


Redigeret af ridderdk - 15-September-2015 kl. 14:39
Til top
kolsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2008
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 13:30
Hej ridderdk

Hvordan er oplevelsen nu, efter 20 dages mere brug?
Jeg overvejer kraftigt at købe én, men synes også det er en lidt høj pris - Hvis ikke den lever op til forventningerne?

Kan se de har opdateret deres app d. 1. september Er det nu med dkr i forbrug?


/kolsen
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 14:47
Som ekstra info kan tilføjes, IOS APP understøtter ifølge deres support lokal valuta (for beregning af udgifter og forbrug), Android (som jeg bruger) her skal man manuelt vælge en valuta og her findes Danamrk ikke endnu, dog har de lovet mig det vil komme med i næste version, indtil videre må jeg bruge EU () og selv regne ud, men det går dog alligevel.....
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Når jeg læser på deres hjemmeside, så klinger det lidt hult, at de linker til 5 online-magasiners hjemmeside under "Still not convinced" og alle har præcis samme ordlyd. Ingen af disse magasiner gør opmærksom på, at det er en pressemeddelelse de blot har kopieret ind.

Det er muligt, at den virker som den skal, men mon ikke man burde finde nogle mere meningsfyldte links at klaske ind på sin hjemmeside hvis man vil gøre et forsøg på at overbevise den bare lidt kritiske forbruger?
Jeg havde også mine bange anelser, men startede med at læse fra side 1 til slut af dette link og tog chancen   http://www.solarpaneltalk.com/showthread.php?20147-Anyone-using-a-Smappee  
Især de videoer man kan finde på Youtube, det viser sig at Richard som har lavet disse, faktisk sidder i deres Support team og svarer på spørgsmål!

Men jeg er positivt overrasket efter der er gået 14 dage......... 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 14:31
Når jeg læser på deres hjemmeside, så klinger det lidt hult, at de linker til 5 online-magasiners hjemmeside under "Still not convinced" og alle har præcis samme ordlyd. Ingen af disse magasiner gør opmærksom på, at det er en pressemeddelelse de blot har kopieret ind.

Det er muligt, at den virker som den skal, men mon ikke man burde finde nogle mere meningsfyldte links at klaske ind på sin hjemmeside hvis man vil gøre et forsøg på at overbevise den bare lidt kritiske forbruger?

Redigeret af Torben Rasmussen - 25-August-2015 kl. 14:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 14:28
Ved ikke lige hvordan når du har flere målere, men vejledningen med 1 eller 3 faser som findes på deres hjemmeside er ligetil at følge. Og man kan sagtens selv montere det, hvis pladsen er trang bør du dog koble strømmen fra før montering af clamps. Jeg havde ikke meget plads i skabet før sikringsboksen så jeg havde en elektriker til at frakoble strømmen i vejen først, så der ingen risiko var da vi rodede med de 3 faser i skabet.
Edit:
I øvrigt så betyder kvadratet af kabler tilsyneladen ikke noget. Jeg var lidt nervøs fordi de 3 faser fra solcellerne var så "små" at klamperne sidder helt løst udenom, men Smappee måler alligevel nøjagtig den samme effekt som inverteren rapporterer.


Redigeret af ridderdk - 25-August-2015 kl. 14:32
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 14:21
Den ser sgu smart ud. Det kan godt været at man skulle prøve sådan en. Er dog i tvivl om den passer på mit setup?

Bystrømmen går ind i måleren i huset. Er det her jeg sætter "clampen" på? 1 eller 3 faser?

Efter måleren går der et kabel op i min sikringsboks/hpfi til strøm i huset.

Efter måleren går der også et kabel ud i min nybyggede garage hvor jeg har fået lavet en ekstra eltavle med Bi måler osv for at se hvor meget strøm jeg bruger i garagen. På installationen i garagen er mit solcelle anlæg også koblet til.

Vil Smappee virke hos mig og kan jeg måle alle enheder både i huset og i garagen?
Hvor præcis skal "clampen" sidde? På kablet før måleren (bystrøm) eller imellem måler og eltavle?
Mon min installation er en single eller 3 faset? Jeg har jo flere 3 fasede udtag i hus og garage til ovn, komfur, solceller osv men ved ikke om det er det der menes?

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål?

mvh
Jacob 



Redigeret af mylle - 25-August-2015 kl. 14:21
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 11:41
Kan her snart 14 dage efter køb kun anbefale Smappee.
Installation og opsætning forløb helt uden problemer og detektering af enheder samt strømforbrug fungerer som lovet.
Jeg har solceller og måler hos SEAS-NVE og rapportering af køb/salg svarer fuldstændig til tallene som Smappee rapporterer, til gengæld kan man nu se hvor meget strøm hver enkelt enhed bruger efterhånden som de findes (eller læres).

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 11:24
Har købt et par stykker Smart plugs i Aldi fra Supra , og ingen af dem kan vise det aktuelle forbrug, selvom de reklamerer med det skulle være muligt, ellers virker de som beskrevet.
 
Men så faldt jeg over dette system da jeg ledte efter alternativer -->

Et par reviews har jeg læst og umiddelbart ser det ud til at virke som påstået.
Derudover kan plugs tilkøbes til ingen penge efter "hovedinstallationen" er foretaget

Er der nogen af Recorderes brugere der har købt og installeret det ?


Redigeret af ridderdk - 11-August-2015 kl. 11:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu