|
Placering af Dipolare surroundhøjtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-August-2015 kl. 20:48 |
Hejsa. Jeg har fået anskaffet mig Jamo´s nye Concert serie, og til dem, deres dipolare surroundhøjtalere (jeg var/er faktisk i tvivl om de er di- eller bipolare, men syntes at have googlet mig frem til at det er dipolare)
http://www.jamo.com/speaker-types/surround/?sku=C10SUR Nu kan jeg læse mig frem til, at de skal ikke sidde bagved , som mine gamle Harman Kardon, men derimod i siden, ud for ens lytteposition. Sagen er bare den, at det vil ikke være særligt nemt for mig, sådan som rummet er indrettet (et stort vindue i vejen) Mit spørgsmål er... vil det være total noller for lyden, hvis de sidder på bagvæggen? Mvh Martin
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bipolar er en sygdom. Højttalerne er dipolar. Og jeg har mine til at hænge på bagvæggen i 150 cm højde, så lyden passerer over hovedet på folk. Har heller ikke rigtig mulighed for at anbringe dem korrekt i siden.
Men det gode ved dipolar, er at lyden er diffus og samtidig så retningsbestemt at placeringen ikke er så kritisk for at få fornuftig surround. |
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Som jeg læser det her, så er begge dele også en højtalertype? http://www.audiogurus.com/learn/speakers/difference-between-dipole-bipole-speakers/290
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja det er også rigtigt. Det er bare dipolar man anvender til surround.
Vidste faktisk ikke der fandtes bipolare højttalere. Definitionen lyder således: Citat:"Definition: A bipolar surround speaker has two or more speakers that output sound in mulitple directions. The purpose of a bipolar speaker is to make the surround sound field more diffuse so that the sound location cannot be pinpointed. In a bipolar speaker, both drivers are ‘in phase’, which means that both speakers are outputting sound at the same time. |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Nej. Det gør mine Infinity-højttalere også. Jeg kan faktisk ikke engang huske, om de er indstillet som di- eller bipolare, men det lyder mere end "helt ok" selvom de sidder på bagvæggen. Det er korrekt, at de er designet til sidevæggen, og en eller anden dag (når jeg får udbygget mit system til ægte 7.1) skal de også flyttes. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Ok, fedt, tak! Det gør mig lidt mere rolig
![]() Glæder mig til at få dem op og hænge nu ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |