recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Full HD - Mov eller MEPE4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Full HD - Mov eller MEPE4?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 15:16
Optagelsestid er jo relativt.

En konfirmation kan godt fylde mere end 30 min.

Men for at vende tilbage til hukommelseskort:
Canon, og andre, har måske ikke helt fulgt med i udviklingen?

I hvert fald er der begrænset udvalg i SD kort, så i mit prisleje, cirka 300 kr., har jeg været nødt til at købe et microkort - dog med adapter, så det passer til mit nye Canon spejlreflekskamera.

Cinemagic.dk er blandt dem der fremhæver micro SD kort, som det der købes mest af.

Jeg kan være lidt i tvivl om kortkøb i fremtiden?     
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 15:36

En maximal optagetiden på 30 minutter uden stop, må da siges at være temmelig meget, hvis man så har behov for, (vel ret usandsynligt), at skulle optage mere end de 30 minutter uden stop, så kan der da startes igen kan da ikke forestille mig andet, end så er der 30 minutter mere uden stop.?
Har selv et kamera der kun kan køre uden stop i 30 minutter, men så starter man bare optagelse igen. Optagelser er kun derudover begrænset af kort størrelsen.
Der er masser af kort at få rundt omkring til diverse priser, hvis ikke man vil betale DK priser,især hvis man f.eks køber i udlandet. Hos Nierle f.eks.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 15:41
Jeg henholder mig bare til udviklingssvaret fra Cinemagic.dk

Hvis man vil betale 100 kr. i forsendelse, så er Nierle sikkert ok.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 15:55

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg henholder mig bare til udviklingssvaret fra Cinemagic.dk


Og det et er svaret på hvad.??
Hvis det er med hensyn til optagetiden, så må det kun kunne forstås at det ikke er afprøvet, så hvad med at gøre det.? Så er jeg sikker på at du vil finde ud af at det kun er maximal tid uden stop. Eller lav flere små optagelser som tilsammen er over 30 minutter, og du vil også der ganske sikkert finde ud af at det kun er kortet der sætter begrænsningen på total optagetid.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg henholder mig bare til udviklingssvaret fra <span style="line-height: 16.8px; : rgb250, 250, 250;">Cinemagic.dk</span>



Og det et er svaret på hvad.??
Hvis det er med hensyn til optagetiden, så må det kun kunne forstås at det ikke er afprøvet, så hvad med at gøre det.? Så er jeg sikker på at du vil finde ud af at det kun er maximal tid uden stop. Eller lav flere små optagelser som tilsammen er over 30 minutter, og du vil også der ganske sikkert finde ud af at det kun er kortet der sætter begrænsningen på total optagetid.



Du har misforstået mig.

Udviklingssvaret fra cinemagic var at udviklingen går mere i retning af microkort.

Alt det andet ved jeg.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 16:11

Der er da et pænt udvalg af diverse SD kort fra Sandisk og Verbatim, køber aldrig andet end de mærker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er da et pænt udvalg af diverse SD kort fra Sandisk og Verbatim, køber aldrig andet end de mærker.

Sandisk kender jeg godt - men Verbatim, er det ikke bare et brand?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 16:29
På trods af et sent svar fra Canon, så havde jeg alligevel bestilt og købt et 64 gb kort hos Cinemagic.dk

Et Kingston microSDXC kort - http://www.cinemagic.dk/shop/kingston-microsdxc-sdcx10-291022p.html Canon svarer, at der kan opstå fejl ved brug af det kort. Gør jeg klogt i ikke at bruge det, når det ankommer?



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 17:06

Som jeg skrev tidligere, så holder jeg mig til Sandisk og Verbatim, da jog også har prøvet Kingston, og oplevet fejl, så derfor holder jeg mig til de nævnte, f.eks det Sandisk der er i mit D-SLR er mange år gammelt og har aldrig fejlet. Så skal der nævnes en 1. plads, så må det være Sandisk.
Husk også på når der købes kort, skal de være hurtige nok til HD Video, så det kan anbefales ikke at købe noget under C 10, dem jeg har til video er Ultra og et enkelt Ultra Extreme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Som jeg skrev tidligere, så holder jeg mig til Sandisk og Verbatim, da jog også har prøvet Kingston, og oplevet fejl, så derfor holder jeg mig til de nævnte, f.eks det Sandisk der er i mit D-SLR er mange år gammelt og har aldrig fejlet. Så skal der nævnes en 1. plads, så må det være Sandisk.
Husk også på når der købes kort, skal de være hurtige nok til HD Video, så det kan anbefales ikke at købe noget under C 10, dem jeg har til video er Ultra og et enkelt Ultra Extreme.


Men har du erfaring med at bruge mikrokort i et adapterkort til video og foto?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 17:36

Sådan et har jeg kun i et ældre Canon Compact kamera, det tager fine billeder, men kun Video i XVGA, så det bruges kun til billeder. Kortet var tilovers fra en gammel telefon.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 22:03
Hvis Canon ikke anbefaler kortet, ville jeg ikke købe det. Jeg anbefaler Sandisk eller Lexar kort.
De to mærker er i de fleste fotokredse, dem der anbefales til dslr.
I øvrigt så er kameraet og objektivet du har købt i entry level el. begynder klassen, som ikke just har den optimale hardware til video og stil-foto's. Bl.a. begrænsninger på størrelsen af video optagelser.
Så forvent ikke det store ud i video produktion.
Du skal, som flere nævner, op i en anden prisklasse for at få de flere muligheder, som giver ordentlige video- og foto optagelser.
Jeg er selv den lykkelige ejer af et Canon 5D mkll og nogle super fede L-objektiver. Dette kamera med de optimale objektiver, kan bl.a. lave de fedeste video og tager super fede still foto's. Bl.a. gik en del produktions firmaer i Hollywood over til 5D mkll, som deres foretrukne kamera til video produktion.
Tjek evt. Google efter film/videoer taget med dette kamera.

Redigeret af Roland - 07-September-2015 kl. 22:12
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu