recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til projektor/lyd/chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til projektor/lyd/chromecast

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 11:07
Jeg ville ikke bruge 6.000-9.000 på en projektor, for så at tilslutte en ChromeCast direkte i projektoren, for at se TV2Play/Viaplay.

Billede kvaliteten fra TV2Play og Viaplay er så ringe, så man bliver sku træt i sine øjne af at se deres film.
NetFlex giver et rimelig resultat via CC.

Jeg har selv en projektor og det er min erfaring.

Hvis du er ude og vil bruge 6.000-9.000 på en projektor, så ville jeg starte med at købe en ny brugt projektor der har HDMI indgange og en BD afspiller. Du vil nemt kunne få en brugt receiver med HDMI for mellem 1000 og 2000 kr.

Med en receiver der understøtter HDMI, skal du tilslutte din CC til receiveren og så forbinde din receiver til projektoren med HDMI. Hvis du også har TV, så skal du gerne finde en receiver med 2 HDMI udgange og det kan bluive et problem for mellem 1000 og 2000, så her skal du måskke ofre noget mere eller bruge en HDMI splitter.

Hvis du så vil leje film og se dem via Projektoen, ville jeg anbefale at du købte en Apple TV, da de giver bedre billede kvalitet, når man lejer via AppStoren. Jeg har prøve Blockbuster og Plejmo via CC og her var kvaliteten for ringe til mig. Hereter købte jeg en Apple TV og her var kvaliteten rimelig god. Ikke på højde med BD, men OK til at se en lejet film, nu når man eller ikke kan leje BD film.

Men skal du have en rigitg god oplevelse, så er det film på BD.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 11:53
Nu skal vi ikke ødelægge tråden. Dog inden jeg kommer med mine egne erfaringer. Så vil jeg sige, det godt at høre fra flere, da alle helt klart har forskellige meninger. Heldigvis for det. 

Som skrevet tidligere. Så er det ikke optimalt med lyd ud af projektoren og ind i et anlæg. Der ville jeg nok også overveje at få noget nyt (reciever), som bedre kan kobles sammen, når nu man overvejer at bruge op til 9k. Når det er sagt, så er det ikke mig der skal bruge det. 
Hvis hebheb prøver at lave forsøget, som jeg skrev tidligere, og han er glad for det. Så er det det han gør. 

Egne erfaringer. Har kun begynder/entry udstyr BenQ w1070, billigt lærred, Yamaha rx-v475 (lille model), Chromecast, PS3, 3.1 højtaler setup. Ikke dedikeret bio rum.

Jeg er glad for mit setup. Synes det virker fint til mit behov. Lever fint uden surround. God klar lyd med god dybde er det vigtigste for mig. 
CC med netflix er ok billede. Synes også Viaplay var ringe. HBO er også ok. Lejer også film gennem google play fin kvalitet. 
Bruger min ps3 som blueray afspiller, fint for mig. Dog ejer jeg ganske få blueray film, og ser dem meget sjælendt. Ser også mine gamle DVD'er på ps3. Det er ikke super kvalitet, men det går, og hvis filmens handling bare er god, så er jeg glad. Platoon behøver sgu ikke stå kniv skarpt for at være min en af mine ynglingsfilm.
Ser også meget youtube (musik videoer) gennem CC. Her svinger kvaliteten selvfølgelig meget. Men det virker også fint. Ja, ja, gad ikke se en hel film i 640x480 opløsning, men en musikvideo engang imellem er ok.
Det skal være lidt mørkt udenfor inden billedet står ok. 
Har ikke sammelignet med an Apple TV.

Lang smøre. Som ikke direkte omhandler hebheb's spørgsmål, men håber er med til at forme hans valg.

Har selv haft en HDMI splitter, og det virkede fint.

Kan det lade sig gøre til 9k. Ja, det kan det godt. Ville også kraftigt overveje en anden reciever, som PerW foreslår. Du har jo heldigvis højtalerne. Regner med projektoren skal hænges op. Så du ikke skal flytte kabler hver gang. Ellers er det nok nemmest med et tyndt lydkabel mellem projektor og reciever.
Til top
hebheb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hebheb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 22:11
Mange mange tak til alle der har svaret. Jeg er blevet en hel del klogere. Jeg er nok kommet frem til at jeg godt kunne tænke mig en (forholdsvis) ordentlig surround lyd, når nu jeg får en lille hjemmebiograf i stuen. Jeg påtænker derfor at købe en ny receiver (tænker det bliver en Pioneer VSX-930) og en BenQ W1070 plus projektor. Så har jeg muligheden for senere at blive trådløs (ved køb af BenQ trådløs HD kit til ca. kr. 2.000). Det bliver fedt at sætte sig til rette med god film på et stort lærred og en god lyd    
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu