recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i jeres pærer/lamper ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i jeres pærer/lamper ?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor køber i jeres pærer/lamper ?
    Sendt: 12-September-2015 kl. 20:45
Hvor køber i jeres pærer/lamper... ??
Projektor: JVC X30... mener den hedder PK-L2210U... er godt nok ked af at smide 2.500,- efter den, hos Tape-Connection (hvor den er købt) Confused

Ps. den har kørt over 2000 timer... og er begyndt at punkt-strejke - såå.. det nu, det er nu Wink 

Bond Cool 


Redigeret af bbond - 12-September-2015 kl. 22:01
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 20:54
Det kan ikke fås billigere, med mindre du kan finde den helt rigtige pære, og sætte den i selv.

Ellers hedder det en lampe. Det er den lille dims indeni, altså pæren, der hedder pæren.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 20:55
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 20:56
Hvad mener du i øvrigt med at den "punkt-strejker"?
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 21:59
http://www.projectorlampsworld.dk/jvc-pk-l2210u-projector-lamp.html
Kan man stole på denne site... ??

2413 timer.... pt. Big smile "punktstrejke" var bare et udtryk for at den kan være laaangsom i opstart og går nogle gange ned på halv kraft... så man tror .. nu springer den Geek  any way... den skal skiftes !

Bond Cool

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 22:05
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xjvc+x30+lamp.TRS0&_nkw=jvc+x30+lamp&_sacat=0

Du kan kigge på Ebay, men pas på du ikke ender med en Kina kopi der skader mere end den gavner.
Spørg sælger efter fabrikat, og foto af den lampe/ pære han sælger, hvor man kan se evt markater med type nr og oprindelse. så kan du altid retunere varen hvis den ikke stemmer overens med billedet.
Hvis du kan finde en original lampe fra en anden leverandør er der muligvis mange penge at spare.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xjvc+x30+lamp.TRS0&_nkw=jvc+x30+lamp&_sacat=0

Du kan kigge på Ebay, men pas på du ikke ender med en Kina kopi der skader mere end den gavner.
Spørg sælger efter fabrikat, og foto af den lampe/ pære han sælger, hvor man kan se evt markater med type nr og oprindelse. så kan du altid retunere varen hvis den ikke stemmer overens med billedet.
Hvis du kan finde en original lampe fra en anden leverandør er der muligvis mange penge at spare.
Ebay er udelukket... Embarrassed men der må være andre udbydere .. prisen (2.500,-) er vejledende ... alle andre fabrikater sælges under vejl. pris Wink

Bond Cool
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 22:31
Jeg plejer at købe herfra: https://www.qualitylamps.eu lave priser og god service. Deres kopi pærer er lige så gode som originale.
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 22:53
Jeg tror nogenlunde det er prisen for de originale.

JEg har selv været på udkig efter en til min panasonic. Måske jeg kan spare 500 kr ved at købe den online, men jeg er kommet til den konklusion at så vil jeg egentlig hellere støtte en god butik. 

Hvis jeg kunne spare fx 1500 eller mere ville jeg nok tage chancen og glemme min støtte til gode butikker. Men efter at have gennemtrawlet markedet så kan jeg se at de originale pærer koster det de koster. 

Kopivarer kan man godt få billigere, men hvis man er villig til at lægge mange penge for en projektor er det vel for at få et godt billede. Og så giver det fra min sofa ikke megen mening at spare lidt kroner på  2000 timers (!) gode fornøjelse mere. Man kan hurtigt spare sig fattig.

Læg de 2500 kr. og nyd din projektor et par år mere vil være mit råd. 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af brfcjon brfcjon skrev:

Jeg tror nogenlunde det er prisen for de originale.

JEg har selv været på udkig efter en til min panasonic. Måske jeg kan spare 500 kr ved at købe den online, men jeg er kommet til den konklusion at så vil jeg egentlig hellere støtte en god butik. 

Hvis jeg kunne spare fx 1500 eller mere ville jeg nok tage chancen og glemme min støtte til gode butikker. Men efter at have gennemtrawlet markedet så kan jeg se at de originale pærer koster det de koster. 

Kopivarer kan man godt få billigere, men hvis man er villig til at lægge mange penge for en projektor er det vel for at få et godt billede. Og så giver det fra min sofa ikke megen mening at spare lidt kroner på  2000 timers (!) gode fornøjelse mere. Man kan hurtigt spare sig fattig.

Læg de 2500 kr. og nyd din projektor et par år mere vil være mit råd. 
Jamen, grundliggende enig... Smile - men prisen er anført "vejledende" ... så det "lugter" lidt af monopol Shocked

Omvendt - hvor mange af jer har betalt vejl. pris for jeres grej ?? Wink 
Dette forum er fyldt med indlæg, hvor det kun drejer sig om at finde et given produkt til billigste pris Wink

Bond Cool



Redigeret af bbond - 13-September-2015 kl. 09:48
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg plejer at købe herfra: https://www.qualitylamps.eu lave priser og god service. Deres kopi pærer er lige så gode som originale.
Ja, okay... de vil så have 3.500,-  Ouch

Bond Cool
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 09:48
https://www.qualitylamps.eu/projector-lamps/jvc/dla-x30/pk-l2210up/qualitylamp-module-ql0430.html ca. 1675kr.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu