recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i jeres pærer/lamper ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i jeres pærer/lamper ?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har næsten fire meters afstand og kan sagtens nøjes med low lamp mode. High lamp mode er til nogle helt andre lærredsstørrelser.

I øvrigt synes jeg det lyder underligt, at en lampe til fire stærke kun står til 3000 timer.


Det er muligt at du syns det, men det er den originale pære som koster 4000kr her hjemme i dk, plus det er det som der står i min brugsanvisning at min lampe er opgivet til.

Nu er der jo også forskel på hvor lys stærk projektorer er og hvor gammel de er. De nyere jvc projektor er nok mere lys stærk end min 5 år gamle projektor er.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 09:46
Så vidt jeg har forstået er den opgivne tid trukket fra en normalfordeling, så man kan godt opleve at en pærer holder meget længere tid eller kortere tid. 

I 2009 købte jeg en Optoma HD65 billigt for at teste om det med projektor var noget for mig. Jeg har den stadig, og planen har hele tiden være at købe noget bedre når lampen røg, men den kører ufortrødent videre, og den bliver brugt ca hver dag. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2016 kl. 22:12
Så' det, igen-igen, tid til ny lampe.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor, helst i Danmark, jeg kan købe en pære, der MED GARANTI passer i huset til en helt normal JVC X30 lampe. Såen nogle har jeg jo masser af liggende, og tre kroner i timen, som omtrent er hvad jeg får ud af mine lamper, er edderbroderemig dyrt...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så' det, igen-igen, tid til ny lampe.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor, helst i Danmark, jeg kan købe en pære, der MED GARANTI passer i huset til en helt normal JVC X30 lampe. Såen nogle har jeg jo masser af liggende, og tre kroner i timen, som omtrent er hvad jeg får ud af mine lamper, er edderbroderemig dyrt...


hvor langt tid holder de ca ? springer de. Eller mister de "bare output?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 16:17
De holder vel i snit 900 timer. Nogle har givet op efter 4-500 timer og en enkelt har holdt 1392 timer. De stopper eller springer ikke, men begynder at blinke på en meget forstyrrende måde.

Det er en gammel sag og projektoren har, uden held, været til reparation to gange. Man har også testet en af de blinkende lamper og fundet den defekt.

Jeg kunne dog godt leve med 800-900 timer hvis man kunne få originale pærer til en tusse her i landet...
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 16:26
Pæren i min X35 har kørt over 2800 timer og leverer stadigt et godt billede
Har dog købt ny pære, mest fordi tabet af lysstyrke sker så langsomt og gradvist at jeg ikke kan huske hvordan det så ud
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 21:23
På min Epson begynder lampen også at blinke (hoppe op og ned i lysstyrke). Det kan i reglen kureres ved at sætte den på høj frem for eco i 10 timer eller noget. Så lever jeg med støjen så længe.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 18:45
https://www.amazon.co.uk/JVC-PK-L2210UP-CODALUX-Replacement-Lamp/dp/B00J2LIRK8/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1467304835&sr=8-13&keywords=PK-L2210U

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01FE2AY1I/ref=ox_sc_act_title_3?ie=UTF8&psc=1&smid=ATWGSZNYPZA15

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01GYWQSNK/ref=ox_sc_act_title_2?ie=UTF8&psc=1&smid=ATWGSZNYPZA15

Et par muligheder.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 14:40
Tak, men det jeg søger er en PÆRE, som skal være original, eller så tæt på original som muligt, og med 100% sikkerhed passe i de lampehus, jeg efterhånden har mange liggende af. Jeg købte noget på Amazon.de, vist nok, engang, men den kunne jeg overhovedet ikke se, hvordan jeg skulle få ind i et normalt lampemodul.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 22:52
Så er det bare at købe en original lampe hos en autoriseret forhandler, og betale det den koster.
Men da originale JVC lamper ikke holder specielt længe er det vel ikke umuligt at en uriginal pære kan holde længere. Eller købe en lampe til 350kr og se hvad der sker.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 03:18
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 08:19
projektorpaerer.dk
Original pære til X30 i identisk hus 1300 kr.
Sendes fra Sverige, der går lidt tid



Redigeret af jake51 - 03-Juli-2016 kl. 08:20
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu