recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i jeres pærer/lamper ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i jeres pærer/lamper ?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 12:28
Tak!
Til top
segur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér segur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 13:26
Er selv på jagt efter ny pære til Jvc x3, som har kørt 1080 timer på original pære/hus, som sprang i går. Har gennemtrævlet diverse fora, og regnede med at købe original pære og sætte den i det gamle originale hus. På hi-fiforum.de fandt jeg ny test af pærer/hus til Jvc x30 (samme pære som x3), som konkluderer at kun det originale hus med pære fra Jvc leverede ordentlige lys- og kontrastforhold.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-105-3371.html

Efter hvad jeg kan læse i de tyske, engelske og amerikanske fora, så er Osram, Philips og Ushio-pærer de mærker Jvc har anvendt, men man kan ikke være sikker på at en "original" pære passer til huset, eller har tilsvarende data som Jvc's pære. Der skulle også være risiko for at en "original" pære bliver for varm og beskadiger projektor. Ud fra diverse billeder i trådene, ligner Jvc's pære ikke de pærer, der kan købes løse.

Regner derfor med at købe original hus med pære fra Jvc.

Har I nogen erfaringer med dette, særligt jer der har købt løse pærer?

Redigeret af segur - 03-Juli-2016 kl. 15:55
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 14:12
Mange tak for yderligere input.
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Hvor køber i jeres pærer/lamper... ??
Projektor: JVC X30.
...
er begyndt at punkt-strejke - såå.. det nu, det er nu Wink
Bond Cool 


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Mange tak for yderligere input.


Tråden har været død længe, men kan i fortælle lidt om hvad i fandt ud af?
Har selv en X30 som er begyndt at fejle, ved knapt 2000 timers brug.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Hvor køber i jeres pærer/lamper... ??
Projektor: JVC X30.
...
er begyndt at punkt-strejke - såå.. det nu, det er nu Wink
Bond Cool 


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Mange tak for yderligere input.


Tråden har været død længe, men kan i fortælle lidt om hvad i fandt ud af?
Har selv en X30 som er begyndt at fejle, ved knapt 2000 timers brug.

jeg handler her. En original pære uden hus til min jvc x5000 koster lidt over 1100,-kr og det er billigt
 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

jeg handler her. En original pære uden hus til min jvc x5000 koster lidt over 1100,-kr og det er billigt
 
Det er nok også den side jeg hælder mest til. Det ærgrer mig dog lidt at man ikke kan se hvilken brand + model af løse pære de bruger for X30 https://www.beamer-parts.eu/projector-lamp/jvc/jvc-dla-x30/
Det virker lidt komisk når man kan vælge mellem to forskellige og kun den ene er på lager.

Her står der i det mindste producent af pære, men efter din anbefaling hæder jeg nok til beamer-parts

PS: Ved du om 2x rød + 1x blinkende orange lysdiode kan skyldes pære? (har læst lidt blandet om at det ikke skyldes pære, men ballast fejl)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 12:27
Ja, det har ikke noget at gøre med pæren. Sådan har min anden af tre X30'ere det også, og der hjælper det på ingen måde at prøve en anden pære.
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, det har ikke noget at gøre med pæren. Sådan har min anden af tre X30'ere det også, og der hjælper det på ingen måde at prøve en anden pære.


Så vidt jeg har kunnet søge mig frem til er det en ballast-fejl, men det kunne jo også skyldes ballasten ikke kan tænde en død pære. Den HAR været lidt flacky et par gange + farverne var lidt døde sidste gang den var tændt (men det skyldes nok primært filmen - Convoy)

Et eller andet sted glæder det mig at høre - det tog over 2 timer at skille X30'eren ad og få ballasten boarded ud og det kommer næppe til at tage kortere tid at samle.
Jeg skal have kigget lidt nærmere på det i aften.
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

jeg handler her. En original pære uden hus til min jvc x5000 koster lidt over 1100,-kr og det er billigt
 

Er din pære en direkte erstatning eller er du bare så pro du ved at den er bedre?
Hvor har du fundet model info? Passer den også til X30?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, det har ikke noget at gøre med pæren. Sådan har min anden af tre X30'ere det også, og der hjælper det på ingen måde at prøve en anden pære.


Så vidt jeg har kunnet søge mig frem til er det en ballast-fejl, men det kunne jo også skyldes ballasten ikke kan tænde en død pære. Den HAR været lidt flacky et par gange + farverne var lidt døde sidste gang den var tændt (men det skyldes nok primært filmen - Convoy)

Et eller andet sted glæder det mig at høre - det tog over 2 timer at skille X30'eren ad og få ballasten boarded ud og det kommer næppe til at tage kortere tid at samle.
Jeg skal have kigget lidt nærmere på det i aften.


Du skal have fixet ballasten, eller have købt en ny.

Hvis du har 2000 timer på pæren, så skal du også have en ny pære

Redigeret af Naiera - 30-April-2019 kl. 12:59
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

jeg handler her. En original pære uden hus til min jvc x5000 koster lidt over 1100,-kr og det er billigt
 

Er din pære en direkte erstatning eller er du bare så pro du ved at den er bedre?
Hvor har du fundet model info? Passer den også til X30?

På avsforum angående jvc x5000 er det oplyst at USHIO NSHA250JK bulb er den pære der sidder i alle jvc projektorer fra x5000 og frem, også den helt nye 4k projector fra jvc

Og den pære jeg har modtaget er en original Ushio pære og nej den kan ikke bruges i x30.

Jeg skiftede iøvrigt også efter 2200 timer, hvilket med mit forbrug svarer til lidt over 2 år. Det er den anbefaling der bliver givet til de fleste der spørger på jvc avsforummet

 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 15:49
JVC X3/7/9 og X30/70/90 bruger samme pære og ballaster, og er kendt for at brænde ballastere så har man over 1500 timer på en af disse maskiner er det meget sansynligt at ballasteren også er gået.
Det er umidelbart svært at forsvare omkostningerne til at få skiftet ballaster og pære i nogle af de modeller, da de er helt usælgelige på brugtmarkedet idag, men hvis man selv er lidt snild på fingrene og magter at afmontere samtlige boards, kan du nok ca lave den for 5000kr med original dele.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu