recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP-500A - problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer KRP-500A - problem

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 20:39
8 blink er en fejl i strømforsyningen.

Jeg fandt et engelsk indlæg hvor det beskrives, hvad der skal skiftes:
The fix is to replace a 1.8V regulator on the SCART A/V board, or to replace the entire A/V board assembly. Testing the regulator, when faulty, it outputs 0.01V, when working 1.79V (it's a 1.8V regulator). In the faulty state, a small amount of freeze spray will bring it back to life.

Her er en guide:
http://youtu.be/eZNAv0m5f7M
Jeg tænker at det er samme type board der bruges

Redigeret af Torben Rasmussen - 20-September-2015 kl. 20:46
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 19:28
Kære forum

Mit ellers helt fantastisk Pio krp-500a er begyndt at vise svaghedstegn. Når jeg tænder det første gang på dagen - ingen problemer. Hvis jeg så slukker det og tænder det eks. 45 min senere, har vi balladen. Så vil det ikke tænde, dvs. medieboksen og skærmen tænder i et kort øjeblik, hvorefter medie boksen slukker igen(og dermed slukker skærmen også). Den blå lampe blinker 8 gange efterfulgt af en pause og blinker derefter 8 gange igen osv..

Når det er medieboksen der blinker, ligger fejlen i medieboksen og ikke i skærmen. 

Jeg har talt med Pioneer's servicecenter i Høje Tåstrup der "bare" vil have boksen ind. Den skal sendes til Assens da det er her man reparerer fjernsyn.

Er der mon nogen som kender en her i Københavns området som jeg kunne smutte forbi? Andre tips eller tricks jeg kan udføre med henblik på fejlsøgning?

Jeg håber virkelig ikke det bliver nødvendigt at skrotte dette vidunderlige fjernsyn :-)Disapprove

Mvh
Carsten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu