recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af processor

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 01:18
Jeg vil foreslå dig at slå koldt vand i blodet og vente til at der kommer en officiel dk pris og nogle anmeldelser af Athem AVM 60. Umiddelbart synes jeg, at den ser ud til at blive det bedste bud på en mellemklasse processor. Men jeg er selvfølgelig også meget glad for Anthems lyd.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 05:05
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Onkyo kan kalibrere 2 subwoofere separat, bare et foreslag


Onkyo's AccuEQ kan ikke engang kalibrere EN subwoofer.
Jeg har prøvet at "arbejde" med de nye Onkyo maskiner over flere omgange, og deres auto kalibrering er simpelthen en fiasko..!


Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 06:32
Der er ikke meget 'accurate' over AccuEq..
MORE BASS
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Onkyo kan kalibrere 2 subwoofere separat, bare et foreslag


Onkyo's AccuEQ kan ikke engang kalibrere EN subwoofer.
Jeg har prøvet at "arbejde" med de nye Onkyo maskiner over flere omgange, og deres auto kalibrering er simpelthen en fiasko..!



Beklager, jeg hænger fast i fortiden - glemte de har droppet Audyssey
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Onkyo kan kalibrere 2 subwoofere separat, bare et foreslag


Onkyo's AccuEQ kan ikke engang kalibrere EN subwoofer.
Jeg har prøvet at "arbejde" med de nye Onkyo maskiner over flere omgange, og deres auto kalibrering er simpelthen en fiasko..!



Beklager, jeg hænger fast i fortiden - glemte de har droppet Audyssey

Thumbs Up


Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 08:37
Jeg tror at Anthem'en bliver for dyr. Onkyo har jeg haft mange af og været glad for dem. Kun ét HDMI-board er blevet skiftet :)

Jeg vil gerne prøve noget andet. Derfor Marantz eller Yamaha.

Kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har erfaringer med hvordan Yamaha'en klarer to subwoofere i forskellige positioner. Er der nogle der har erfaringer med det?

Det var et af de områder, hvor jeg oplevede at Onkyoen var knap så god.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 08:42
mine egne erfaringer ang køb af processor.
Jeg kommer aldrig (igen) til at eje en dyr processor. Udviklingen går rigtig stærk. Kæmpe tab er en garanti , når den på et tidspunkt er forældet ( der sker rigtig hurtigt efterhånden )
Havde en Anthem AVM50v som spillede rigtig godt...især 2-kanals havde krop og "sparkle" i diskanten. Har nu en Yamaha RX A2040 receiver. Den er jeg rigtig tilfreds med. Spiller lidt anderledes end den nævnte Anthem. Anthem er bedre til musik. Yamahaen er bedre til filmlyd ( mere slank og neutral end Yamaha ) selvfølgelig - smag og behag er forskellige.
Den MEGET åbne mellemtone på Anthem havde en tendens i film , til at blive lidt råbende . Den tendens har Yamahaen ikke. Selv om den absolut ikke er lukket at høre på.
Min holdning/erfaring er. Dynamiske højtalere. Samt løs effektrin med effekt nok. Det er det bærende del af anlægget. Alt før effektrinnet er mindre væsentligt, og vil/bør til enhver tid kunne udskiftes , uden at man mister noget væsentligt.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 09:35
Du fik ikke fortalt om Yamaha'en har individuel PEQ og delay til 2 subs?
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

mine egne erfaringer ang køb af processor.
Jeg kommer aldrig (igen) til at eje en dyr processor. Udviklingen går rigtig stærk. Kæmpe tab er en garanti , når den på et tidspunkt er forældet ( der sker rigtig hurtigt efterhånden )
Havde en Anthem AVM50v som spillede rigtig godt...især 2-kanals havde krop og "sparkle" i diskanten. Har nu en Yamaha RX A2040 receiver. Den er jeg rigtig tilfreds med. Spiller lidt anderledes end den nævnte Anthem. Anthem er bedre til musik. Yamahaen er bedre til filmlyd ( mere slank og neutral end Yamaha ) selvfølgelig - smag og behag er forskellige.
Den MEGET åbne mellemtone på Anthem havde en tendens i film , til at blive lidt råbende . Den tendens har Yamahaen ikke. Selv om den absolut ikke er lukket at høre på.
Min holdning/erfaring er. Dynamiske højtalere. Samt løs effektrin med effekt nok. Det er det bærende del af anlægget. Alt før effektrinnet er mindre væsentligt, og vil/bør til enhver tid kunne udskiftes , uden at man mister noget væsentligt.


Godt at hører du er glad for din Yamaha :) Jeg har det på samme måde som dig, da jeg skiftede fra min Anthem til Pioneer. Pioneeren er bare bedre til film efter min mening.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Du fik ikke fortalt om Yamaha'en har individuel PEQ og delay til 2 subs?


det har den.

Dog skal du være opmærksom på at det kun er ved udvalgte frekvenser er der kan EQes. 4 filtre pr subs. 7 filtre pr kanal på resten af højtalerne.

Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:53
7702 mk2 kommer i nov. med hdcp 2.2 og mulighed for dtx:x.

Jeg står og vakler mellem Yamaha CX a5100 og fornævnte marantz. Jeg hælder nok mest til yamaha'en og det er p.las' skyld!!:-)
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 16:14
Mig ligeså. 2 til yamahaen, det lugter allerede af fælleskøb
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu